Do której z tych grup zalicza się prestarium ?

1. Data: 2007-01-28 15:53:50

Temat: Do której z tych grup zalicza się prestarium ?
Od: "Ikar" <Ikar52540|CUTE|@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

2. Data: 2007-01-28 16:02:49

Temat: Re: Do której z tych grup zalicza się prestarium ?
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2007-01-28 16:26:32

Od: "Ikar" <Ikar52540|CUTE|@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Piotr
Dzięki

4. Data: 2007-01-28 16:34:05

Od: "Ikar" <Ikar52540|CUTE|@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <e...@t...pl> napisał w wiadomości
news:epihfa$bvb$1@inews.gazeta.pl...
> Do inhibitorów konwertazy.

Mam pytanko :jeśli po prestarium czuję się słabawo, to czy są szanse że
wzięcie innego leku (ale nie zamiennika) z tej grupy da mniejsze działania
uboczne ? Czy od razu trzeba zmienić typ leku ?

Pytanko dodatkowe:czy zamiennik (np. prenessa) może dać większe działania
uboczne ?

5. Data: 2007-01-28 17:01:09

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Modyfikacja leczenia to rzecz lekarza prowadzącego. Możliwości są różne.
Grupa dyskusyjna to nie jest właściwe miejsce w tym przypadku.

Pozdrawiam
Piotr

6. Data: 2007-01-28 17:16:35

Od: "Ikar" <Ikar52540|CUTE|@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Modyfikacja leczenia to rzecz lekarza prowadzącego. Możliwości są różne.
> Grupa dyskusyjna to nie jest właściwe miejsce w tym przypadku.

Ale ja

po 1) nie chcę sobie sam zmodyfikować
po 2) chcę poznać ciut teorii zanim pójdę
po 3) no te pytania co zadałem da się chyba odpowiedzieć ogólnie, a nie w
konkretnym przypadku :)

7. Data: 2007-01-28 17:51:49

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikar" <Ikar52540|CUTE|@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> po 2) chcę poznać ciut teorii zanim pójdę
> po 3) no te pytania co zadałem da się chyba odpowiedzieć ogólnie, a

Trudno jest to ocenić, bo efekt zaqstosowania leczenia jest tym, co
dopiero poznamy. Leki mają coś co można nazwać równoważnością dawek,
jednak nie zawsze daje to dokładny efekt. Co do stosowania leków innych
grup - leczenie przeciwnadciśnieniowe z zalozenia prowadzone powinno być
tak, by brać pod uwagę inne choroby i czynniki ryzyka oraz ewentualne
działania uboczne - raczej jest to sprawa przekraczająca znacznie
dyskusji na grupie:-)
Jeśli zaś chodzi o moje zdanie: preferuję z powodu szeroko
udokumentowanych korzyści inne niż peryndopryl (Prestarium) inhibitory
konwertazy (enalapryl, kaptopryl, lizynopryl, ramipryl, trandolapryl), a
pewne z nich w szczególności z racji wygody stosowania.

8. Data: 2007-01-28 17:55:59

Od: "RobertSA" <n...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Ikar wrote:

> Mam pytanko :jeśli po prestarium czuję się słabawo, to czy są szanse
> że wzięcie innego leku (ale nie zamiennika) z tej grupy da mniejsze
> działania uboczne ? Czy od razu trzeba zmienić typ leku ?

Jest mozliwe, a nawet dosc czeste, w przypadku ACI (inhibitorów konwertazy
angiotens.), jak i w ogólnosci.
Calkiem czesto pacjentom lepiej sluza starsze ACI, np. enalapril, kaptopril.
Zaleta nowszych jest latwosc przyjmowania, bo tylko raz na dobe.

NB, prestarium to perindopril.

rak szukam pomocy
poszukuje bardzo dobrego alergologa w gliwiach badz zabrzu
Dobry alergolog Radom bądź Warszawa-PILNE?
Kręgosłup
ciśnienie tetnicze 150-60 to norma?