Do przemyślenia II

1. Data: 2006-04-08 08:10:33

Temat: Do przemyślenia II
Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

A więc co jeść, by żyć w zgodzie z ewolucją gatunku? Nie ma jak dieta
myśliwych i zbieraczy epoki przedrolniczej - przekonują dietetycy z
uniwersytetu w Liverpoolu na łamach magazynu naukowego ,,Journal of
Nutritional and Environmental Medicine". Potwierdzają to badania dr.
Staffana Lindeberga ze szwedzkiego uniwersytetu w Lund prowadzone na
rdzennych mieszkańcach Papui-Nowej Gwinei, których dieta jest mocno
zbliżona do pożywienia humanoidów. Żywią się oni owocami, rybami,
orzechami kokosowymi i bulwami yam. Rzadko cierpią na choroby serca czy
cukrzycę, tak częste wśród mieszkańców Zachodu. Dla czytelników
przerażonych wizją poszukiwania bulw yam w osiedlowych delikatesach mamy
dobrą wiadomość - uczeni doceniają też zalety diety śródziemnomorskiej.
Mówią, że gdyby wyrzucić z niej nasycone węglowodanami włoską pizzę czy
francuskie bagietki, byłoby to menu bliskie diecie optymalnej.

Calośc artykulu można znaleźć tu:

http://www.ozon.pl/a_tygodnikozon_2_1_273_2005_11_1.
html

2. Data: 2006-04-08 09:58:39

Temat: Re: Do przemyślenia II
Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Golo" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> orzechami kokosowymi i bulwami yam. Rzadko cierpią na choroby serca czy
> cukrzycę, tak częste wśród mieszkańców Zachodu. Dla czytelników

A jakiego wieku dożywają?

3. Data: 2006-04-08 11:13:39

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przerażonych wizją poszukiwania bulw yam w osiedlowych delikatesach mamy
> dobrą wiadomość - uczeni doceniają też zalety diety śródziemnomorskiej.
Dieta śródziemnomoska musi siłą rzeczy byż dietą szkodliwą jeżeli 30% dzieci
ma znaczną nadwagę.....
Pozdrawiam Jurek M.

4. Data: 2006-04-08 11:34:56

Od: Are <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

j...@n...pl napisał(a):

> Dieta śródziemnomoska musi siłą rzeczy byż dietą szkodliwą jeżeli 30% dzieci
> ma znaczną nadwagę.....

Bo jedza bylo co a nie wg tej diety. Na pewno nie jestes "optymalny"?

5. Data: 2006-04-08 11:43:22

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 08 Apr 2006 13:34:56 +0200, Are <b...@a...pl> napisał:

> Bo jedza bylo co a nie wg tej diety. Na pewno nie jestes "optymalny"?

Ty Are, jak spotkasz na miedzy stracha na wróble,
to sie chcesz upewnic czy on napewno aby nie jest optymalny.
To sie fobia nazywa.

6. Data: 2006-04-08 11:47:18

Od: Are <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Golo napisał(a):

> Ty Are, jak spotkasz na miedzy stracha na wróble,
> to sie chcesz upewnic czy on napewno aby nie jest optymalny.
> To sie fobia nazywa.

To sie nazywa negatywny wplyw D"O" na wyglad fizyczny :-]

7. Data: 2006-04-08 11:51:08

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 08 Apr 2006 13:47:18 +0200, Are <b...@a...pl> napisał:

> To sie nazywa negatywny wplyw D"O" na wyglad fizyczny :-]

masz na mysli stracha?:)

8. Data: 2006-04-08 14:31:16

Od: " Jeff" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<j...@n...pl> napisał(a):

> Użytkownik "Golo" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

> Dieta śródziemnomoska musi siłą rzeczy byż dietą szkodliwą jeżeli 30% dzieci
> ma znaczną nadwagę.....

Witam Szanownego Pana Jerzego Mierzynskiego

...przypuszczam, ze Szanowny Pan odniosl sie przychylnie do zamieszczonego w
Ozonie artykulu, skoro Pan nie poddal go ostrej krytyce.

A mozna wiedziec, jaki ten artykul ma zwiazek z zaleceniami diety
niskoweglowodanowej ktorej Szanowny Pan jest zwolennikiem ?

Przeciez ten artykul nie opisuje szczegolowo diety naszych przodkow
np. w zakresie jej skladu pod wzgledem B:T:W, ani tym bardziej jej skladu
JAKOSCIOWEGO.
Czy Szanowny Pan na przyklad wie jak zostal oszacowany przez badaczy na
podstawie badan antropologicznych i epidemiologicznych sredni udzial
weglowodanow w diecie naszych przodkow oraz jej kalorycznosc?

Ponadto artykul ten nie uwzglednia chociazby takiego drobiazgu jak
dlugowiecznosc naszych przodkow, co slusznie zauwazyl pan Adrian.

..A tak przy okazji.... czy Pan wie jakie narody maja najwyzsze IQ, najwyzsza
dlugowiecznosc oraz sa uznawane za najbardziej zdrowe i.....jak sie te narody
odzywiaja?

---------
Pozdrawiam Jeff

9. Data: 2006-04-08 18:56:21

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Jeff" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> najwyzsza
> dlugowiecznosc oraz sa uznawane za najbardziej zdrowe i.....jak sie te

Pana, Jeff najbardziej interesują badania, dokumentacje, duży ogrom
papierów. A ja patrzę ja się czuję, jak czuje się znane mi dobrze środowisko
optymalnych i z tego wyciągam wnioski.
Pozdrawiam Jurek M.

10. Data: 2006-04-08 19:11:51

Od: Are <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

j...@n...pl napisał(a):

> Pana, Jeff najbardziej interesują badania, dokumentacje, duży ogrom
> papierów. A ja patrzę ja się czuję, jak czuje się znane mi dobrze środowisko
> optymalnych i z tego wyciągam wnioski.

W takim razie wraca sprawa Twojego artykulu w Wikipedii. To
_niedopuszczalne_ zeby "optymalny" publikowal tam cokolwiek na temat
diety.

PS. Wypadaloby nie optymalsić tylko sie przyznac _uczciwie_ na jakiej
diecie sie jest, kiedy ktos o to pyta.

Temat do przemyślenia.
Dieta - Metabolizm - Temperament
Beta-karoten
Badanie zwyczajów żywieniowych kobiet w zakresie spożywania tłus
"ja chce miec..."