Do przemyślenia II

41. Data: 2006-04-10 13:23:55

Temat: Re: Do przemyślenia II
Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

jangr pisze:

> Proszę się przejść i usiąść w poczekalni najbliższej przychodni.
> Spróbuj policzyć, ilu "handlowców" przewinie się w ciągu 15 minut.

A mozesz przyznac sie, ile razy siedziales w poczekalni przychodni i
liczyles tych handlowcow? Bo dreczy mnie pewien dysonans: okazuje sie,
ze najlepiej w realiach polskiej sluzby zdrowia orientuje sie nie ten,
ktory z zalozenia powinien byc chorowity i w ogole szybko umrzec (czyli
ja, wegetarianin), ale ktos, kto z zalozenia do lekarza w ogole nie
powinien chodzic (czyli Ty, optymalny). Juz nawet abstrahuje od tego,
ile rzeczywiscie mozna sie dowiedziec o tych realiach siedzac w
poczekalni (moze da sie np. skonczyc studia przesiadujac na korytarzach
wyzszej uczelni?).

> No, chyba, że Cię to nie interesuje. A może jesteś jednym z nich?

A Ty masz zielone czulki i oczy na szypulkach?

> Nikogo nie chcę obrażać. Napisałem to, co uważałem za stosowne.

Swietne wytlumaczenie. Zapisze sobie, coby na przyszly raz zacytowac, po
tym jak zarzuce Ci klamstwo. Moze byc?

> Chyba lepiej napisać o rzeczywistych doświadczeniach, niż
> że "mi się zdaje, że to i to".

Mnie sie wydaje, ze uczciwy czlowiek nie powinien rzucac grubych
oskarzen, jesli potrafi je uwiarygodnic jedynie kilkoma przykladami z
zycia, ktore nie musza prezentowac normy, a jedynie patologie. Nie wiem
czy zauwazyles, ale w tym watku odsadza sie od czci i wiary cale
srodowisko zwiazane z produkcja i testowaniem medykamentow czy metod
leczenia. To tak, jakby przez pryzmat kilku ksiezy-zwyrodnialcow,
molestujacych dzieci w zachrystii, oceniac caly kosciol katolicki.

> Jeszcze taka uwaga. Coś ostatnio zauważam, że deprecjonuje się
> fakty. To tak wygląda, jakby piszący nie mieszkali w Polsce,
> ale żyli w innej rzeczywistości, stąd ich wypowiedzi są bardziej
> teoretyczne i wyidealizowane.

Ok, przyjmuje zatem do wiadomosci, ze zamieszkujesz w jednej z polskich
przychodni. Tylko dlaczego?

42. Data: 2006-04-10 14:09:33

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 10 Apr 2006 15:23:55 +0200, Marcin 'Cooler' Kuliński
<m...@p...gazeta.blah> napisał:

> Mnie sie wydaje, ze uczciwy czlowiek nie powinien rzucac grubych
> oskarzen, jesli potrafi je uwiarygodnic jedynie kilkoma przykladami z
> zycia, ktore nie musza prezentowac normy, a jedynie patologie.

Piękne słowa, nic dodać nic ująć.Jakże pięknie pasują do wypowiedzi
mówiących o szkodliwości lub śmiertelnych ofiarach Diety Optymalnej.
Medice, cura te ipsum!:)

> Nie wiem czy zauwazyles, ale w tym watku odsadza sie od czci i wiary
> cale srodowisko zwiazane z produkcja i testowaniem medykamentow czy
> metod leczenia.

W tym "odsądzaniu od czci" coś na rzeczy jest.Akcjonariusze firm
farmaceutycznych oczekują
zysków, a nie skutecznosci preparatów.mam poważne wątpliwości, jakimi
kryteriami kierują sie menedzerowie
tych firm.Oczywiście, "większość kasjerek jest uczciwa" i o tym się nie
pisze ,
a do wiadomosci publiczej docierają wpadki takie jak Thalidomid czy Vioox,
takie dwa pierwsze z brzegu
przypadki, a napewno jest ich więcej.
Juz nie chcę wspominać o dziesiątkach, jak nie setkach róznych preparatów
nachalnie reklamowanych
jako cudowny srodek na wzdęcia, bóle krzyża , te wszystkie wyciągi z
lewego wąsa kryla i napary
z wiesiołka koniecznie dwuletniego...
Ciekawi mnie , jak sie to dalej rozwinie, bo ludzie myślący kiedys
powiedzą DOŚĆ!
LEKOMANII MOWIMY ZDECYDOWANE NIE! Ja tych czasów pewnie nie dożyję. Na to,
by ludzie się
spostrzegli ze sa manipulowani, trzeba jednak czasu.

43. Data: 2006-04-10 15:28:03

Od: " Jeff" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<j...@n...pl> napisał(a):

> [...]

> Skopiowalem ten wycinek, bo dalem swoj wyraz temu tematowi. Wiem, ze w
> bardzo lapidarnym ujeciu.
> Nie widze specjalnie powodu rozwijac ten watek, poniewaz wasnie miedzy
> ludzmi beda zawsze jak swiat swiatem. Znam wiele osob z kregu optymalnych
> gdzie nawet maz i zona odzywiaja sie roznie. I nie przekonuje to
> wspolmalzonka, ze optymalny jest zdrowy, swietnie sie czuje, a ten drugi
> stale na cos boleje, narzeka, biega po lekarzach, zabiegach i aptekach. Po
> prostu tego nie rozumie, i tak musi byc... Nie wszyscy musza miec ten sam

Panie Jerzy Mierzynski, a mozna wiedziec dlaczego pan podejmuje decyzje za
pana Jangr odnosnie kontynuowania dalszej dyskusji, ktora proponowalem temu
panu w watku pt:

"Dlaczego dieta moze stac sie powodem wasni miedzy ludzmi?"

Czy Pan Jangr nie moze jako dorosly czlowiek decydowac sam za siebie?

Dlaczego, pan nie chce do takiej dyskusji dopuscic, tylko autorytatywnie pan
twierdzi, ze taka dyskusja nie ma sensu?

A moze to panu wlasnie zalezy na tym, aby tego sensu w takiej otwartej i
szczerej debacie nie znalesc?

Hmm....ciekawe dlaczego i dlaczeg panu, na tym az tak bardzo zalezy aby wasnie
miedzy ludzmi podsycac?

Chcialbym tez wiedziec dlaczego pan nadal twierdzi np. tak:

> Po prostu tego nie rozumie, i tak musi byc...

Pytam wiec jeszcze raz, co pan rozumie pod okresleniem: "po prostu nie
rozumie", ktore to okreslenie uzywa pan czesto w stosunku do osob ktore
usiluje z panem podjac dyskusje merytoryczna, a ktorej pan czesto nie
kontynuuje, z braku autentycznych argumentow?
Argumenty zastepuje pan za to ochoczo przez formulowanie epitetow pod adresem
dyskutanta.

W zwiazku z tym, przypominam panu jeszcze raz niektore moje pytania na ktore
pan do tej pory nie raczyl odpowiedziec:

Prosze tez wreszcie napisac wyraznie czego ja wlasciwie nie rozumiem?

...Czy tego, ze badania kliniczne, laboratoryjne i epidemiologiczne oraz
doniesienia o pogorszeniu zdrowia oraz zgony ludzi ktorzy zastosowali sie do
zalecen niskoweglowodanowej diety tzw. optymalnej, nie potwierdzaja rzekomej
optymalnosci tej diety?

Hmmm.... Czy moze tez drazni Pana to, ze ja naleze do tych ludzi ktorzy nie
moge zaakceptowac jedynego wytlumaczenia niepowodzen diety
niskoweglowodanowej, rzekomym nie stosowaniem sie do zalecanego skladu B:T:W,
czyli nie przestrzeganiem magicznej formuly decydujacej o optymalnosci diety ?

A moze...to....ze ja nie moge absolutnie tolerowac milczaco propagowania
informacji ktore sa rozpowszechniane w formie falszywych, celowo
sprefabrykowanych doniesien o nie istniejacych przypadkach uzdrowien np.
dziecka z cukrzycy typu I, czy nie zapadalnosci na choroby nowotworowe u
ludzi ktorzy taka rzekomo optymalna dla czlowieka diete, stosuja?

Pan bedzie taki uprzejmy i wyjasni mi o co Panu tak wlasciwie chodzi.

>Nie wszyscy musza miec ten sam
> umysl, bo byloby bardzo nudno i mdlo...prostu tego nie rozumie, i tak musi
byc...

Co Pan chcial przekazac piszac powyzsze zdanie?

Mam wrazenie, ze jedynym celem panskich wypowidzi na tej grupie jest ublizanie
ludziom ktorzy kwestionuja slusznosc zalozen jedynie uznawanej przez pana diety.

Jesli sie myle, prosze to wyjasnic.

----------
Jeff

44. Data: 2006-04-10 16:25:25

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Golo" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> kryteriami kierują sie menedzerowie
> tych firm.Oczywiście, "większość kasjerek jest uczciwa" i o tym się nie

Mnie tez się wydaje że coś jest na rzeczy, bardzo zbieżnego z tym co
powyżej, w brzęczącej mamoną machinie, jaka wytworzona została wokół DO.
Książki na sprzedaż w każdej księgarni, Arkadie jak najbardziej płatne,
płatne zabiegi polecane przez opty lekarzy, sami optymalni lekarze, robiący
za stręczycieli tych a nie innych metod i przepisujący tą a nie inną dietę
oraz te, a nie inne zabiegi - np. prądy selektywne.
Taak, zasadniczo coś jest na rzeczy ... stawiałabym na "oczekiwanie zysków".

--
Edyta Czyż
// varium et mutabile semper femina // Wergiliusz

45. Data: 2006-04-10 16:31:54

Od: " Jeff" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jangr <j...@i...pl> napisał(a):

> Użytkownik " Jeff" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> Czy mógłby Szanowny Pan podać źródło? Gdzie mogę zdobyć materiały
> dotyczące tego przypadku?
> Jeżeli tak było, należy ten materiał rozpropagować ku przestrodze.
> Czy ten przypadek opisany jest na stronach www?
> Na pewno niejedna osoba stosująca DO chciałaby się z tym zapoznać.

Dzien dobry Panu

Wprawdzie juz podawalem link do tej informacji, ale skoro Pan tego nie
zauwazyl to podaje go ponownie:

http://glinki.com/?l=nuydmv

Czlowiek ktory zamiescil ta informacje jest ekspertem obslugujacym forum GW
"Dobrza dieta". To forum mozna znalesc wchodzac na spis: fora prywatne.

Oto ono:

Skoro Pan nie ma zaufania do tego co ja pisze, prosze samemu skontaktowac sie
z tym czlowiekiem i poprosic o wiecej szczegolow na ten temat.

A z tymi linkami pan sie zapoznal?

http://www.dobradieta.pl/optimal_story.php

ps. To grupa jest prowadzone przez duzo wiekszych spryciarzy i
cwaniakow-manipulatorow anizeli sam autor DO, ktory w/g mojej oceny stal sie
raczej naiwna ofiara wlasnej nieprzewidywalnosci i zostal bezczelnie w koncu
okradziony z niezlego pomyslu biznesowego.

Czyzby zbyt krotko stosowal swa diete na sobie?:)))

--------
Pozdrawiam Jeff

46. Data: 2006-04-10 16:45:32

Od: " Jeff" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeff <j...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> "Dobrza dieta". To forum mozna znalesc wchodzac na spis: fora prywatne.

Ups, oczywiscie mialem napisac forum "Zdrowa dieta" , a nie "dobra dieta".

Dodam tylko, ze ekspert jest dyplomowanym, bardzo dobrze znanym dietetykiem
profesjonalnym, po dlugoletnich studiach w zakresie zywienia czlowieka.

W/G mojej oceny wyjatkowo rzetelny i solidny czlowiek.
W kazdym razie ja ani razu jeszcze nie zauwazylem aby cos krecil, a przegladam
to forum od wielu miesiecy.
Uwazam, ze ten czlowiek jest zyczliwie nastawiony do ludzi i prawdomowny, a to
raczej rzadkosc na forach gazety:)

Niech Pan z nim sprobuje sie skontaktowac.
--------
Pozdrawiam Jeff

47. Data: 2006-04-10 17:13:52

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Sowa pisze:

> [...]
> oraz te, a nie inne zabiegi - np. prądy selektywne.
> Taak, zasadniczo coś jest na rzeczy ... stawiałabym na "oczekiwanie zysków".

Ale - jak widzisz - jednym wolno, a innym nie. Jedni sa dobroczyncami
ludzkosci, a drudzy oszustami i zlodziejami.

48. Data: 2006-04-10 18:38:29

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 10 Apr 2006 18:25:25 +0200, Sowa <m...@w...pl>
napisał:

> [...]
> inną dietę oraz te, a nie inne zabiegi - np. prądy selektywne.
> Taak, zasadniczo coś jest na rzeczy ... stawiałabym na "oczekiwanie

Porównujesz zyski koncernów farmaceutycznych z zyskami dzialalnosci
okołooptymalnej?
Chyba na zasadzie "żaba podstawia nogę jak konia kują"...:)

49. Data: 2006-04-10 18:41:15

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 10 Apr 2006 19:13:52 +0200, Marcin 'Cooler' Kuliński
<m...@p...gazeta.blah> napisał:

> Ale - jak widzisz - jednym wolno, a innym nie. Jedni sa dobroczyncami
> ludzkosci, a drudzy oszustami i zlodziejami.

Ty mówisz o oszustach i złodziejach , nie ja. Ciekawe kogo masz na mysli?
A przy okazji... znasz jakis przypadek reklamowania w tv diety optymalnej,
jako remedium,środek niezastapiony na jakąś dolegliwość?
Do diety optymalnej trzeba trafić samemu, farmakologia i parafarmakologia
sama nam
się do domu wciska.

50. Data: 2006-04-10 19:24:07

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> "Dlaczego dieta moze stac sie powodem wasni miedzy ludzmi?"
>
> Czy Pan Jangr nie moze jako dorosly czlowiek decydowac sam za siebie?

Przepraszam Pana, ponieważ źle Pana zrozumiałem myśląc, że to pytanie jest
skierowane do mnie.
Uwazam nawet za nietakt odpowiadac za kogos.

> [...]
> twierdzi, ze taka dyskusja nie ma sensu?
>
> A moze to panu wlasnie zalezy na tym, aby tego sensu w takiej otwartej i

jak wyzej.....

> Hmm....ciekawe dlaczego i dlaczeg panu, na tym az tak bardzo zalezy aby
> wasnie
> miedzy ludzmi podsycac?
>

> Chcialbym tez wiedziec dlaczego pan nadal twierdzi np. tak:

Niemozliwe jest , zeby wszyscy ludzie rozumowali podobnymi kategoriami,
dlatego napisalem, ze musza byc roznice.

> [...]
> kontynuuje, z braku autentycznych argumentow?
> Argumenty zastepuje pan za to ochoczo przez formulowanie epitetow pod

Napisałem "po prostu nie rozumie", bo jak inaczej mozna wytlumaczyc fakt, ze
zona iksinskiego (optymalna) wyleczyla sie z roznych chorob i dolegliwosci,
a jej maz nadal obstaje przy swojej zlej diecie ze swoimi chorobskami i
narzekaniami na caly swiat.
I piszac , ze nie rozumie, to by taki skrot myslowy, ktory teraz rozwinalem.

> [...]
> do
> zalecen niskoweglowodanowej diety tzw. optymalnej, nie potwierdzaja

Mam Pan na pismie , ze sa ofiarami diety optymalnej?
Obdukcje lekarskie w trakcie sekcji zwlok?

> [...]
> B:T:W,
> czyli nie przestrzeganiem magicznej formuly decydujacej o optymalnosci

Mnie nic tak predko nie drazni jak to Pan sugeruje, rozumiem inne
zachowasnia ludzi.

> [...]
> ludzi ktorzy taka rzekomo optymalna dla czlowieka diete, stosuja?
>
> Pan bedzie taki uprzejmy i wyjasni mi o co Panu tak wlasciwie chodzi.

Juz wczesniej o tym pisalem. Roznorakie spojrzeniia ludzi....Dlaczego uwaza
pan, ze takie sformulowanie zaraz kogos obraza?
Pozdrawiam Jurek M.

Temat do przemyślenia.
Dieta - Metabolizm - Temperament
Beta-karoten
Badanie zwyczajów żywieniowych kobiet w zakresie spożywania tłus
"ja chce miec..."