Do winiarzy

1. Data: 2009-11-07 04:30:00

Temat: Do winiarzy
Od: "barbakan" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
kupiłem ostatnio pirosiarczyn sodu w opakowaniu 100g i potrzebuje odmierzyć
3g. Dokładność wagi kuchennej pozostawia wiele do życzenia i zastanawiam
się, jak to zrozbić (bez kupowania nowej wagi). Może macie, znacie jakieś
sposoby?

--
pozdrowionka
barbakan

2. Data: 2009-11-07 07:51:22

Temat: Re: Do winiarzy
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się, jak to zrozbić (bez kupowania nowej wagi). Może macie, znacie jakieś

Do mokrej butli sypnij łyżeczkę,bez ważenia,zatkaj korkiem i będzie dobrze.
Do wina lepiej nie dawać,alkohl sam konserwuje.Jeśli wino ma wady,to najlepiej
szybko je wypić lub przedestylować i nastawić nowe.
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2009-11-07 08:29:41

Od: "barbakan" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mirzan" <l...@o...pl> napisał

> [...]
> najlepiej
> szybko je wypić lub przedestylować i nastawić nowe.

Wino jest dobre, mocne i dopóki leży sobie w mojej piwnicy (17C) wszystko
jest ok.
Ale tak to jest, że jak jest dobre i ktoś spróbuje to chciałby buteleczkę na
wynos.
Dostanie taką bulelkę, wstawi do swojej kuchni, spiżarni, w której jest
powiedzmy 22C
i zaczyna się restart, który kończy się przeważnie wystrzałem i czerwoną
ścianą.
Dlatego zamierzam zasiarkować część wina, aby nie wysłuchiwać więcej
historii
o kanonadach w spiżarniach. Nie chcę przesadzić, żeby kogoś nie otruć :)

--
pozdrowionka
barbakan

4. Data: 2009-11-07 08:57:52

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlatego zamierzam zasiarkować część wina, aby nie wysłuchiwać więcej
> historii
> o kanonadach w spiżarniach. Nie chcę przesadzić, żeby kogoś nie otruć :)

Wino dawaj tylko tym,którzy je naprawę piją, a nie tym,którzy biorą,aby zrobić
przyjemność ofiarodawcy.Dawaj w butlach plastykowych po wodzie mineralnej,
może nie będą chcieli brać.Dawaj w butelkach małych.
Dałem kiedyś sąsiadowi,a on mówi później,że po winie się rzyga.Wychlał na raz
półtora litra.
Potrzymaj jeszcze to wino,aż sie dokładnie wyklaruje,nie ma prawa wznowić
fermentacji w cieple.
Pozdrawiam Mirzan

5. Data: 2009-11-07 11:26:19

Od: "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "barbakan" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> kupiłem ostatnio pirosiarczyn sodu w opakowaniu 100g i potrzebuje
> odmierzyć 3g.

Ten problem również występuje w przypadku dozowania środków ochrony roślin.
Jak n.p. odważyć 1,5 g.?
Ja radzę sobie w następujący sposób;
Biorę pełne opakowanie środka ( n.p. 10 g.) i malutką łyżeczką (jak
najmniejszą) przesypuję wszystek środek do innego pojemnika. Staram się aby
za każdym razem nałożyć na łyżeczkę taką samą ilość. Z ilości przesypanych
łyżeczek (n.p.14) i prostego wyliczenia 10:14=0,74 g. wynika że jedna
łyżeczka zawiera 0,74g. tego środka. Czyli 2 łyżeczki to 1,5 g. Może to nie
jest apteczna dokładność, ale na potrzeby środków ochrony roślin
wystarczająca.
Myślę że tą metodą możesz "zważyć" również swój pirosiarczyn.

Antoni Broniak

6. Data: 2009-11-07 13:36:11

Od: DJ <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2009-11-07 12:26:19 +0100, "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl> said:

> Użytkownik "barbakan" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Ten problem również występuje w przypadku dozowania środków ochrony roślin.
> Jak n.p. odważyć 1,5 g.?
> Ja radzę sobie w następujący sposób;

Zamiast się tak bawić, warto zainwestować w najtańszą kieszonkową wagę
elektroniczną na allegro. Każda z nich będzie dokładniejsza niż w/w
procedura polowa ;)))
A cena porażająca nie jest.

--
DJ

7. Data: 2009-11-07 13:40:56

Od: DJ <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2009-11-07 08:51:22 +0100, "mirzan" <l...@o...pl> said:

> Do mokrej butli sypnij łyżeczkę,bez ważenia,zatkaj korkiem i będzie dobrze.
> Do wina lepiej nie dawać,alkohl sam konserwuje.

Jeżeli jest mocne, owszem.
Przy słabszym już nie.

> Jeśli wino ma wady,to najlepiej

Niekoniecznie musi mieć od razu wady. Siarkowanie się stosuje w całym
procesie, począwszy od tłoczenia, na butelkowaniu kończąc. Oczywiście w
odpowiednich dla każdego etapu stężeniach.

--
DJ

8. Data: 2009-11-07 13:47:05

Od: DJ <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2009-11-07 09:57:52 +0100, "mirzan" <l...@o...pl> said:

> Potrzymaj jeszcze to wino,aż sie dokładnie wyklaruje,nie ma prawa wznowić
> fermentacji w cieple.

bayanusy nie takie rzeczy potrafią :)

--
DJ

9. Data: 2009-11-07 13:53:15

Od: DJ <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2009-11-07 09:29:41 +0100, "barbakan" <b...@p...onet.pl> said:

> Dostanie taką bulelkę, wstawi do swojej kuchni, spiżarni, w której jest
> powiedzmy 22C
> i zaczyna się restart,

Rób wytrawne, nie będzie czym restartować :)

> Nie chcę przesadzić, żeby kogoś nie otruć :)

Tak na poważnie - radzę się zaopatrzyć w kieszonkową wagę, do 100-200
gram wystarczy. Jeśli robisz wina, przyda się niejednokrotnie.
Spojrzałem na allegro... ceny tego są wprost nieprzyzwoicie niskie...

--
DJ

10. Data: 2009-11-07 15:26:04

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:hd3lha$o3h$1@news.onet.pl Antoni.Broniak
<a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> Biorę pełne opakowanie środka ( n.p. 10 g.) i malutką łyżeczką (jak
> najmniejszą) przesypuję wszystek środek do innego pojemnika.
Hejka. Mam nadzieję, że w trakcie tych manipulacji używasz maseczki.
Pozdrawiam manualnie Ja...cki

jaki to kwiatek, i co mu dolega?
Gatunki drzew soliterowych
Co to za odmiana?