Do znudzenia o winoroślach

1. Data: 2001-01-31 18:50:02

Temat: Do znudzenia o winoroślach
Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Doszły mnie wieści o genialnych odmianach winorośli, ktorych nie mam, a
chciałoby się je mieć.
Usiłuję zorganizować jakiś przemyt sadzonek, ale mam kiepskie
kwalifikacje przestępcze. Może bez mojego przemycania ktoś z Was to
trzyma, albo wie gdzie w Polsce mozna to załatwić??????????
1. Wostorg Czerwony
2. Wiktoria (SW 12-304 x vitis amurensis)
3. Gałbena Nou /Nowy Żółty/ (Frumoasa Albae x Korinka russkaja)
4. Ruswen ( R66 x Sw 20-473)
5. Elegant (FV -2-6)
6. Anisat (SW20-374 x vitis amurensis)
7. Timur (Frumoasa Albae x Wostorg)
8. III-17-4-1 (Frumoasa Albae x Wostorg)
9. Atlant Zaporoski (Biruinca x Róża Damaszku x SW 20-479)
10. Lora (SW 20-473 x Muscat Hamburg x Husajne)
11. Kardyszas ( Cardinal x Szasła północna)
12. Słowackie krzyżówki Aptis Aga x Cardinal chrzczone nazwami minerałów
(Heliotrop, Topaz, Ametyst itp.)
Wdzięczen będę za jakiekolwiek informacje.
Pozdrawiam :-))))
Janusz

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.ogrody

2. Data: 2001-01-31 19:21:03

Temat: Re: Do znudzenia o winoroślach
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski <j...@l...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@l...pl...
> Doszły mnie wieści o genialnych odmianach winorośli, ktorych nie mam, a
> chciałoby się je mieć.
[...]
Aleś się rozochocił?
;-)))
Pozdrawiam Jerzy

3. Data: 2001-02-01 06:39:51

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Jerzy napisał(a):

> Użytkownik Janusz Czapski <j...@l...pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:3...@l...pl...
> [...]
> Aleś się rozochocił?
> ;-)))
> Pozdrawiam Jerzy

A co?! Jak szaleć to szaleć! :-)))))))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.ogrody

4. Data: 2001-02-01 08:47:29

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chciałoby się je mieć.
> Usiłuję zorganizować jakiś przemyt sadzonek, [...]
Poznaj kogoś kto mieszka przy granicy po drugiej stronie, namów go aby
posadził u siebie te winorośle a one po jakimś czasie same do ciebie
przyjdą ;-)))
> Wdzięczen będę za jakiekolwiek informacje.
A czym ją objawisz?
Pozdrawiam Jerzy

5. Data: 2001-02-01 09:11:38

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (Heliotrop, Topaz, Ametyst itp.)
> Wdzięczen będę za jakiekolwiek informacje.
Czesc,

Czy dobrze przeczytalem? Te odmiany sa genialne bo ich nie masz? :)

No to powiem ze sa jeszcze genialniejsze bo nie ma ich tez w katalogu
instytutu Genewa.

Pozdrawiam,

Darek Pakosz.

6. Data: 2001-02-02 17:52:22

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz napisał(a):

> Czy dobrze przeczytalem? Te odmiany sa genialne bo ich nie masz? :)

Źle przeczytałeś! :-(
Jak wiesz nie mam jakichś 12 tysięcy odmian. I wcale olbrzymia większość z
nich nie jest genialna.
Te o ktore pytałem wyróżniajš się: wielkościš gron, wielkościš i barwš jagód,
stopniem mrozoodporności, niskš SAT (tak gdzieś między 2000-2300), a więc i
wczesnš porš dojrzewania itp.
Co byś powiedział na odmianę, ktora w połowie sierpnia da Ci grona (średnio)
800 - 1000g, o czerwonych jagodach 30x20mm z wyraźnym posmakiem malinowym.A
mrozoodporność do -25 stopni? Nawiasem mowišc, przypominasz sobie na
Lubelszczyźnie jakšś zimę z takimi mrozami????? :-)
Zgadnij, o której odmianie mówię?????

> No to powiem ze sa jeszcze genialniejsze bo nie ma ich tez w katalogu
> instytutu Genewa.

Geneva zajmuje sie głównie amerykańskimi odmianami i ich hybrydami. W ich
katalogach sš odmiany głównie ich produkcji bšdź stare, klasyczne. A co majš
reklamować konkurencję??? :-)))))))
Zresztš o ile dobrze pamiętam katalog Genevy zawiera ok 630 pozycji. Co to
jest za wyrocznia pomijajšca ponad 11000 odmian??????????
Pozdrawiam :-)
Janusz

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.ogrody

7. Data: 2001-02-03 13:31:41

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Feb 2001, Janusz Czapski wrote:

> Jak wiesz nie mam jakichś 12 tysięcy odmian. I wcale olbrzymia większość z
> nich nie jest genialna.

Tak wiem np. Portugalska Niebieska.

> Te o ktore pytałem wyróżniają się: wielkością gron, wielkością i barwą jagód,
> stopniem mrozoodporności, niską SAT (tak gdzieś między 2000-2300), a więc i
> wczesną porą dojrzewania itp.
> Co byś powiedział na odmianę, ktora w połowie sierpnia da Ci grona (średnio)
> 800 - 1000g, o czerwonych jagodach 30x20mm z wyraźnym posmakiem malinowym.

Powiedzilbym: mniam, mniam.

> A mrozoodporność do -25 stopni? Nawiasem mowiąc, przypominasz sobie na
> Lubelszczyźnie jakąś zimę z takimi mrozami????? :-)

Nie przypominam sobie bo na Lubelszczyznie jestem ledwie kilka lat.

> Zgadnij, o której odmianie mówię?????

Musze powiedziec, ze odmiana Wostorg (tylko ze biala) uprawiana byla pod
Pulawami dawno, dawno temu.

> Geneva zajmuje sie głównie amerykańskimi odmianami i ich hybrydami. W ich
> katalogach są odmiany głównie ich produkcji bądź stare, klasyczne. A co mają
> reklamować konkurencję??? :-)))))))

No ale sa tez odmiany o oznaczeniach cyfrowych i rownie zachecajacych
"parametrach".

> Zresztą o ile dobrze pamiętam katalog Genevy zawiera ok 630 pozycji. Co to
> jest za wyrocznia pomijająca ponad 11000 odmian??????????

Tu masz racje. Chyba nikt nie jest w stanie sie w tym polapac. Temat na
doktorat.

Pozdrawiam,

D.P.

Hity w WP