Dodatek maczki kostnej do potraw, kielbas ?

21. Data: 2000-11-30 14:56:26

Temat: Re: Dodatek maczki kostnej z BSE do potraw, kielbas ?
Od: "gregg" <g...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

U?ytkownik Jacek D. <k...@p...onet.pl>
w wiadomooci do grup dyskusyjnych napisa?:...

> no to karmic jedynie starcow, kobiety ktore juz nie urodza dzieci
> a i tak sie uratuje kilka milionow gludujacych.

Popieram
ale logika cieeeezko do ludzi trafia....
Duzo lepiej dzialaja argumenty emocjonalne
pozdr
Gregg

22. Data: 2000-11-30 15:19:07

Od: "Pestka" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja też uważam, że to są ludzie i powinni normalnie jeść, a przemilczanie
tematu nic w tej sprawie nie zmieni. Przypuszczam, że mojego jedzenia byłoby
"odrobinkę" zamało aby pozbyć się globalnego problemu.
Pestka
Użytkownik Kaja <f...@f...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@f...pl...

23. Data: 2000-11-30 20:05:56

Od: "Agnieszka Szalewska" <s...@e...nih.gov> szukaj wiadomości tego autora

> A co z zelatyna? To poprostu moje domysly, ze skoro mieso szalonych krów
> jest skazone, bo jadaly maczke kostna, to i zelatyna powinna byc skazonabo
> powstaje z kosci. Ale nie musi.

kiedy wlasnie najwiecej prionow znajduje sie w ukladzie nerwowym, znaczy
najwiecej bedzie w mozgu (tak, te zakazenia w plemionach ludozercow, ktorzy
zjadali mozgi pokonanych wrogow, oraz slawnych przodkow), pozniej w
kosciach, a najmniej w miesniach. Dlatego zelatynka jest z zalozenia
niebezpieczna...

Ktos w innym liscie "o chorobie BSE" napisal
> ze priony to bialka, a te gina przy temp. 60 st.C Ale tego tez nie
jestem
> taka pewna, bo przy temp. 60 st. C bialko sie scina, ale czy priony gina?

z tego, co slyszalam (na wykladzie Stanleya Prusinera) to niestety, ale nie
jest tak dobrze. Nie gina. Nawet w temperaturach powyzej 250-300C czyli
wyzszych, niz sie normalnie w kuchni stosuje. Denaturuja sie, oczywiscie,
ale przy obnizeniu temperatury renaturuja na powrot. A jedne juz wlasciwie
zlozone "pomagaja" zlozyc sie pozostalym...tak wlasnie priony prawdopodobnie
sie "rozprzestrzeniaja"-zmieniajac bialeczka normalne na 'chore"

Komu wolowinki?;-))
Agnieszka

24. Data: 2000-12-01 16:48:36

Od: "krys" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pestka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Skad pomysl karmienia zwierzat maczkami kostnymi?
> We wszystkim chodzi o kase. Karma musi byc tania i wydajna tak, aby
hodowla
> byla jak najbardziej oplacalna.
> Zwierzatko które zywi sie tradycyjnie jest tlustsze, wiec w swojej masie
ma
> mniejszy udzial procentowy miesa, a wiec jest mniej wydajne ekonomicznie
od
> tego karmionego nowymi technologiami.
> Ale zadne zmiany w naturze nie sa bezkarne. Byc moze taka kara jest

Coś w tym jest.
To smutne co pieniądze potrafią zrobić z ludźmi.Produkcja żywności
musi być wydajna ekonomicznie, więc "polepszamy" ją genetycznie, wymyślamy
takie cuda, jak karmienie bydła padliną,a małe gospodarstwa giną w
konkurencji
z wielkimi koncernami bo niby nie ma dla nich miejsca w dzisiejszym świecie.
Jednocześnie UE walczy z nadprodukcją żywności płacąc np. hodowcom za
"niehodowanie".
W efekcie jesteśmy zmuszeni do spożywania nienaturalnie wyprodukowanej
żywności,
nasyconej konserwantami, barwnikami, środkami zapachowymi itp.

--
------
pzdr

25. Data: 2000-12-01 21:06:07

Od: "Jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Popieram
> ale logika cieeeezko do ludzi trafia....
> Duzo lepiej dzialaja argumenty emocjonalne
> pozdr
> Gregg

Skąd wy macie takie pomysły?

wielokrotnie bywała nadprodukcja żywności w państwach bogatych.
Do oceanu tysiące ton żarcia trafiały. Kto niby miałby zapłacić za transport
dystybucję?
tu nie ma sentymentów. Jest biznes.
Krowom się daje padlinę, kotom i psom zboże. Tak jak ludziom.
To jest wszystko zaplanowane i celowe. A wy tu jakieś charytatywne mżonki
rozwijacie. Państwa cierpiące głód nie cierpią go z nudów.
Tam władza robiła konkretne działania aby do tego głodu doprowadzić. Dlatego
nikt nagle nie kiwnie palcem aby nie było głodu.
To jest moi drodzy Globalizm.
Pozdrówka.
Jacek

26. Data: 2000-12-12 16:18:53

Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek D. <k...@p...onet.pl> wrote:
> I co z ta zelatyna.
> Skoro tez pochodzi z kosci, a pasza z tych kosci zawiera priony
> to czy priony przechodza do zelatyny, galaretek i wszelkich wyrobow,
> przetworow, konserw miesnych ?
> Czy ktos to bada albo sprawdza ?

sprawa żelatyny została sprawdzona już dawno.

[...]
VALIDATION OF THE CLEARANCE OF SCRAPIE FROM THE MANUFACTURING PROCESS OF
GELATIN

IRI Report No. 10288 by M. Pupkis
IRI Project No. 851180 ...DRAFT ... CONFIDENTIAL
IRI INVERESK RESEARCH INTERNATIONAL ..
TRANENT EH33 2NE SCOTLAND TELEPHONE 01875/614545 - TELEFAX 01875 61455

[...]

8. Discussion

8.1. At this time (24 January 1996), the results indicate that only the batch
pressure rendering Systems simulated in Protocols Q - U achieve total
inactivation of the scrapie agent as judged by the starting titre in the brain
pool and the indicator systems employed. Other simulations appear to achieve a
reduction in infectivity varying from 80 - 2000 fold.

[...]

cały dokument (całkiem spory) dostępny tutaj:
http://www.mad-cow.org/~tom/gelatineOct.html

--
* Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NIC-HDL: PMF9-RIPE *
* Inet: p...@f...com ** PGP: D48684904685DF43EA93AFA13BE170BF *

27. Data: 2000-12-12 16:21:08

Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pestka <i...@g...pl> wrote:
> ze priony to bialka, a te gina przy temp. 60 st.C Ale tego tez nie jestem
> taka pewna, bo przy temp. 60 st. C bialko sie scina, ale czy priony gina?

nie giną.

+------------------------+------+------------+------
---+----------+-----------+
| PROCESS | CODE | PARTICLE | END | RATURE Ż | TIME |
| | | DIAMETER | TEMPE- | C | (MINUTES) |
| | | (MM) | | | |
+------------------------+------+------------+------
---+----------+-----------+
| | | | Planned | Achieved | |
+------------------------+------+------------+------
---+----------+-----------+
+------------------------+------+------------+------
---+----------+-----------+
| BATCH ATMOSPHERIC | B* | 150 | 120 | 114 | 150 |
| (NATURAL FAT) | | | | | |
+------------------------+------+------------+------
---+----------+-----------+

[...]

+-----------------+------+----------+----------+----
------+--------+----------+
| PROCESS | CODE | MATERIAL | DILUTION | NO. MICE | TITRE | TIME TO |
| | | | | WITH | PER ML | END OF |
| | | | | SCRAPIE | (lD50) | EXPT. |
| | | | | / NO | | (DAYS) |
| | | | | INJECTED | | |
+-----------------+------+----------+----------+----
------+--------+----------+
| BATCH | B | 30% MBM | NEAT | 22/23 | 10^1.5 | COMPLETE |
| ATMOSPHERIC | | | | | | |
| (NATURAL FAT) | | | | | | |

--
* Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NIC-HDL: PMF9-RIPE *