Dokarmianie roślin

11. Data: 2003-03-01 17:06:05

Temat: Odp: Dokarmianie roślin
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciekaw jestem ilu grupowiczów badało glebę i wie, jakie
> składniki zawiera gleba w ich ogrodzie?

Ja nie badam. Moje kwiaty nie startują w konkursach piękności, jako tako
rosną, jedne lepiej inne gorzej. Czasem musi im wystarczyć tylko kompost i
to nie najwyższej jakości bo nie przygotowuję go wg przepisów, walę po
prostu na kupę wszystko co organiczne i czekam. A jak czasem na Azofoskę itp
zabraknie pieniędzy, bo akurat spłukam się na zakup nowych kwiatów, to też
nie wyrywam sobie włosów z głowy.Może podchodzę za bardzo "na luzie" do
ogrodu i jego zielonych mieszkańców, ale to mi odpowiada. A truskawki sa
najsmaczniejsze jak juz ledwo zipią, są wtedy malutkie i strasznie słodkie
mniam, mniam.
Kaśka

12. Data: 2003-03-01 18:04:41

Temat: Re: Dokarmianie roślin
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:q058a.277163 Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> moralnoscia to zupelnie inna para kaloszy. No a poza tym ja pisalem o
> naturalnej rownowadze w glebie.

A ja też o tym piszę. Nie chcę epatować przykładem Czernobyla, ale jak
chcesz zobaczyć wpływ elektrowni z Worka Żytawskiego na naturalną równowagę
w glebach Gór Izerskich to pojedź do Jakuszyc, Świeradowa, zapoznaj się z
badaniami gleby i roślin wokół płockiej Petrochemii albo wzdłuż dróg o dużym
natężeniu ruchu samochodowego.
Piszesz, że zgoda na korzystanie z prądu, książek, samochodów, których
wyprodukowanie czy eksploatacja powoduje trucie i dewastację środowiska dla
zapewnienia coraz bardziej wygodnego życia ludzi nie ma nic wspólnego z
moralnością. Nie ma, bo tak jest wygodniej?

> Ale ja wybieram inna droge,nie stosuje sztucznych nawozow
> w ogole. Choc korzystam z ksiazek, gazet,pradu, itd.

Jak się coś wybiera, to warto być konsekwentnym.

13. Data: 2003-03-01 18:29:59

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Ja Azofoske lub inne wieloskładnikowe stosuje do roslin w pojemnikach - dla
roslin bedących w trakcie ukorzeniania lub tych które są w małych pojemnikach
daje Florowit - dolistnie...
Rośliny rosnące w gruncie nawoże jednoskładnikowymi które mieszam - jest to
wielokrotnie tańsze od Azofoski
Ale pewnie gdybym miał za dużo pieniędzy kupowałbym Osmocote - jestem pod
wrażenim działania i łatwosci stosowania tego nawozu w szkółce mojego
znajomego...ech......

Pozdro
Jack

14. Data: 2003-03-01 18:40:34

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message

> [...]
> zapewnienia coraz bardziej wygodnego życia ludzi nie ma nic wspólnego z
> moralnością. Nie ma, bo tak jest wygodniej?

Oj, zaczyna byc na powaznie :-)
Niech wiec wylumacze, co mialem na mysli. Pewna dzialalnosc zaburza
naturalna rownowage. Zgodzilismy sie co do tego. Dlaczego ma to byc
moralne lub niemoralne? Sa filozofie (raczej w sensie: filozofie zyciowe)
mowiace, ze czlowiek jest najwazniejszy. Sa takie, co mowia, ze nie.
A jakie sa nasze poglady na to jak roznego rodzaju dzialalnosc wplynie na
warunki w jakich beda zyc przyszle pokolenia, to w ogromnej mierze sprawa
wiary, a nie nauki. Tyle juz bylo absolutnie chybionych przepowiedni!
A wiec moralnosc to zupelnie inny problem.

> Jak się coś wybiera, to warto być konsekwentnym.

Nie. "Konsekwencja", o ktorej piszesz, prowadzi na ogol do fanatyzmu.
Oprocz bieli i czerni jest jeszcze duzo odcieni szarosci.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

15. Data: 2003-03-01 19:04:13

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:C878a.277446$i73.53976704@twister.neo.rr.com Michal
> [...]
> wiary, a nie nauki. Tyle juz bylo absolutnie chybionych przepowiedni!
>
> Nie. "Konsekwencja", o ktorej piszesz, prowadzi na ogol do

Hejka. No trzeba było tak od razu mówić, że nie wierzysz w nawozy
sztuczne. W kwestiach wiary ja się nie wypowiadam. Wydawało mi się, że za
pomocą metod naukowych można ustalić wpływ różnych czynników na równowagę w
glebie. A co do fanatyzmu, to raczej ślepa wiara prowadzi do niego.
Pozdrawiam Ja...cki

16. Data: 2003-03-01 19:06:48

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Góra" <m...@m...pl> wrote in message

> Do jakiegoś czasu uważałam podobnie jak Basia, nienawożone poradzą sobie
same.

Korekta. To nie ja tak uważałam - nie byłam wtedy "głównym ogrodnikiem" - to
były poglądy starszego pokolenia.

> Aha, od czasu do czasu zasilam
>
> Szczerze przyznam, że nigdy nie słyszałam o dolistnym zasilaniu. Mam
nadzieję, że Basia
> się podzieli wiedzą na ten temat.

Zabawa polega na tym, że od czasu do czasu borykam się z chlorozą. I wtedy
łapię jakieś chelaty żelaza, Mikrovity lub coś podobnego. Na pierisie były
objawy, które - jak mi się wydawało - wskazywały na niedobór magnezu. Oprysk
działa znacznie szybciej niż nawożenie pogłówne.

Pozdrawiam, Basia.

17. Data: 2003-03-01 19:26:32

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Oj, zaczyna byc na powaznie :-)
> Niech wiec wylumacze, co mialem na mysli. Pewna dzialalnosc zaburza
> naturalna rownowage. Zgodzilismy sie co do tego. Dlaczego ma to byc
> moralne lub niemoralne?

:)
ostatnio gdzies wyczytalem
ze jest taki kraj
ktorego ludnosc stanowiac okolo 9% ludnosci swiata
konsumuje okolo 50 % globalnych zasobow naturlnych
a to juz traca o niemoralnosc
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

18. Data: 2003-03-01 19:52:13

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:4cc1.0000119e.3e60fc26@newsgate.onet.pl
Użytkownik<w...@p...onet.pl> napisał(a):

> Ale pewnie gdybym miał za dużo pieniędzy kupowałbym Osmocote - jestem pod
> wrażenim działania i łatwosci stosowania tego nawozu w szkółce mojego
> znajomego...ech......

Hejka. To ja stosuję podobne nawożenie, ale zamiast mieszać nawozy
jednoskładnikowe używam polifoskę.
Myślę, że innymi kryteriami kieruje się szkółkarz, który chce mieć
szybko materiał handlowy (odpowiedniej wysokości) i goni rośliny maksymalnie
nie przejmując się, że będą miały obniżoną odporność na przemarzanie, niż
ogrodnik hobbysta. Wydaje mi się, że w przypadku roślin ozdobnych można
poprzestać na dawce startowej i uzupełniać później ewentualne niedobory
składników. Biorąc pod uwagę ceny nawozów ogrodniczych dla działkowców,
szczególnie wysokie w przypadku małych opakowań , zdecydowałem się na
polifoskę, którą kupiłem w worku 50 kg za ok. 40 zł. Dodatkowo stosuję
dolistnie płynny florovit, który oprócz dostarczania roślinom mikroelementów
ma właściwości grzybobójcze. Dla rododendronów mam dodatkowo siarczan amonu
a dla roślin, które lubią wysokie pH dolomit i suszone skorupki jaj.
Każdą kupioną roślinę po wyjęciu z pojemnika wstawiam do wody z
kilkuprocentowym dodatkiem florovitu.
Pozdrawiam niestety zimowo Ja...cki

PS. Większość roślin sadzę lub sieję w dołki (rowki) wypełnione kompostem.
Bez kompostu ani rusz :-)

19. Data: 2003-03-01 22:32:47

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message
> W news:C878a.277446$i73.53976704@twister.neo.rr.com Michal
>
> Hejka. No trzeba było tak od razu mówić, że nie wierzysz w nawozy
> sztuczne.

Konkretnie - wierze, ze w ogolnym rozrachunku przyniosa one wiecej szkody
niz pozytku.

Pozdrowienia,
Michal

20. Data: 2003-03-01 22:43:45

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> ostatnio gdzies wyczytalem
> ze jest taki kraj
> ktorego ludnosc stanowiac okolo 9% ludnosci swiata
> konsumuje okolo 50 % globalnych zasobow naturlnych

Niewatpliwie rozrzutnosc jest tu wielka. Ale 50%?
Jak wiadomo, sa klamstwa, cholerne klamstwa,
oraz statystyka. Albo to po prostu wyssane z palca,
albo ktos tak sprytnie dobral wziete pod uwage dane,
zeby wyszlo 50%. Te 9% to tez nieprawda. Jest teraz
okolo 6300 milionow ludzi, w tym 280 milionow w USA.
To jest okolo 4,5%.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure

Jak zasadzic ananasa
Taras miejski
Jak szybko i sprawnie przygotować działkę ...
Re: DAWNE WINO
NTG Badanie serdeczna prosba (przepraszam za spam)