Donaty, paczki z dziurka - prosba...

1. Data: 2002-01-17 12:19:01

Temat: Re: Donaty, paczki z dziurka - prosba...
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik nann <n...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:X...@2...180.128.20...
> Czy ktoś poratuje przepisem na mięciutkie w środku pączki z dziurką,
Donaty ???

A pewnie, uwielbiam je!!! Prosze, niezawodny przepis. I jak to donaty
najlepiej jeśc na świeżo, bo szybciutko się starzeją. Jesli chcesz, to wejdź
na stronę, tam jest zdjęcie.
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis.php?przepis=125

15 dag półtłustego albo chudego twarogu
7 dag cukru
cukier waniliowy
6 łyżek mleka
6 łyżek oleju
szczypta soli
30 dag mąki pszennej
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
olej do smażenia
cukier puder

Zrobienie ciasta zajmuje 5 minut, potem tylko usmażyć i gotowe. A robi się
je tak:
Twaróg utrzeć z cukrem, mlekiem, olejem i szczyptą soli. Dodać mąkę z
proszkiem i zagnieść gładkie ciasto. Raczej nie dawajcie więcej mąki niż 30
dag, bo ciastka mogą byc za twarde, dajcie tyle, żeby się ładnie zagniotło.
Rozwałkować na grubość około 1,5 cm. Szklaneczką o średnicy około 5-6 cm
wycinać kółka, a następnie pośrodku każdego wykrawać kieliszeczkiem małą
dziurkę. I tak aż do wykorzystania całego ciasta.
W rondelku rozgrzać tyle oleju, żeby donaty były całe zanurzone, wkładać
ciastka i smażyć na niewielkim ogniu z każdej strony po 2 minuty na złoty
kolor.
(Jeśli tłuszcz będzie zbyt gorący szybko ściemnieją i nie dopieką się w
środku).
Gotowe pączki osączyć z tłuszczu na papierowym ręczniku, ułożyć na talerzu i
posypać cukrem pudrem.
Najsmaczniejsze są świeżutkie.

Można też polać je lukrem z 15 dag cukru pudru utartego z 3 łyżkami cytryny
i posypać płatkami migdałowymi zanim lukier steżeje.

Pozdrawiam
Wkn
www.gotowanie.wkl.pl

1. Data: 2002-01-17 12:20:00

Temat: Donaty, paczki z dziurka - prosba...
Od: nann <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś poratuje przepisem na mięciutkie w środku pączki z dziurką, Donaty ???

pozdr.nann

1. Data: 2002-01-17 12:58:15

Od: nann <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn (w...@w...pl) napisał(a):

> A pewnie, uwielbiam je!!!

<ciach przepis>
dwa szybciutkie pytania i zabieram sie do roboty !!!

bez jaj ???
Twaróg zmielić ????

nann, niecierpliwa ;o)))

1. Data: 2002-01-17 12:59:41

Od: nann <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn (w...@w...pl) napisał(a):

> żeby donaty były całe zanurzone, wkładać
> ciastka i smażyć na niewielkim ogniu z każdej strony po 2 minuty na
> złoty kolor.

jeszcze trzecie pytanie...
Będę smarzyć we frytownicy. Ile stopni ???

nann

1. Data: 2002-01-17 14:12:03

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
napisał:X...@2...180.128.20...

> <ciach przepis>
> dwa szybciutkie pytania i zabieram sie do roboty !!!

Nie trzeba, takie malutkie grudeczki zanadto nie przeszkadzają. Wystarczy,
jesli zmiksujesz z innymi rzeczami, a potem zagnieciesz ciasto.

Wkn :-)
powodzenia, tez bym zjadła donata

1. Data: 2002-01-17 14:12:19

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik nann <n...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:X...@2...180.128.20...

> bez jaj ???
> Twaróg zmielić ????

Aha, bez jaj!

Wkn

1. Data: 2002-01-17 14:13:29

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik nann <n...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:X...@2...180.128.20...

> jeszcze trzecie pytanie...
> Będę smarzyć we frytownicy. Ile stopni ???

Średnia temperatura, żeby się nie przypaliły, niższa niż frytki, bo inaczej
będziesz mieć brązową skórę i surowy środek.
Najlepiej usmaz jednego donata w średniej temperaturze, spróbuj co wyszło, a
potem już będziesz wiedziała...

Wkn

1. Data: 2002-01-18 08:26:57

Temat: Odp: Donaty, paczki z dziurka - prosba...
Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wkn <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a26fn0$o0j$...@n...tpi.pl...

> Zrobienie ciasta zajmuje 5 minut, potem tylko usmażyć i gotowe. A robi się
> je tak:

A ile donatow wychodzi z tej ilosci ciasta? Chyba niewiele?
Asia

1. Data: 2002-01-18 11:16:01

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Asiunia <j...@p...gda.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a28m44$ieg$...@k...task.gda.pl...

> A ile donatow wychodzi z tej ilosci ciasta? Chyba niewiele?
> Asia

Wbrew pozorom całkiem sporo, tyle ile widac na zdjęciu i jeszcze ze sześć.
To sa ciastka pyszne pierwszego dnia, a robi się je piorunem. Lepiej ich
sobie nie zostawiac na potem. A smakują zupełnie inaczej niż pączki z
drożdżami i bez sera. Znajomi robią pączki z dzirą w środku i mówią, ze to
donaty, ale to nie donaty tylko pączki.
Zresztą ile można zjeśc ciastek na oleju? :-)))

Wkn

1. Data: 2002-01-18 13:03:04

Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wkn <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a290dn$otu$...@n...tpi.pl...

> Zresztą ile można zjeśc ciastek na oleju? :-)))

Zajrzalam na strone i...jestem pod wrazeniem. Ale znajac mozliwosci
kulinarne mojej rodziny podwoje proporcje. Chyba cienko sie walkuje?
Asia

Te wszystkie pysznosci...
Czas na grilla!
marchwianka dla roczniaka - prosba o przepis
chrupiące schabowe
Witam