Re: Dosyć tego pisku o Jedwabnem!

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: Dosyć tego pisku o Jedwabnem!
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.polityka
Date: Fri, 22 Jul 2016 19:13:11 +0200

Dnia Fri, 22 Jul 2016 18:33:31 +0200, Chiron napisał(a):

> No ja już od dłuższego czasu piszczę. W momencie, kiedy Lech Kaczyński po
> odkryciu, że w stodole jest mnóstwo łusek z pistoletu maszynowego (co
> świadczyło o Niemcach jako sprawcach)- nakazał...wstrzymanie śledztwa!
> Zaprzestano ekshumacji, która z pewnością obnażyłaby prawdę o tym, co działo
> się wtedy w Jedwabnym. Nie dopuszczono też żyjących chyba do dziś świadków-
> którzy też zaprzeczali tezom makabrycznego bajkopisarza Grossa, jakoby to
> polski motłoch palił Żydów w stodole jedwabieńskiej. Piszczałem także wtedy,
> [...]

"Ale wydarzenia tamtego lata żyją w pamięci starszych. Janina Biedrzycka w
1941 roku była już 18-letnią dziewczyną. Dużo widziała. To w stodole jej
ojca rozegrały się tamte tragiczne wydarzenia. Ojciec chory leżał w łóżku,
bo z łagrów uciekł, gdy przyszedł Niemiec i kazał dać klucze do stodoły.
Hitlerowcy wybrali ich stodołę, bo stała blisko kirkutu i zaraz za miastem,
w polu. - Wszyscy chcą, żeby powiedzieć, że to Polacy winni byli - Janina
Biedrzycka jest rozżalona, gdy o tym mówi. - A Polaków zmusili hitlerowcy.
Co można było zrobić, jak Niemcy stodołę obstawili? Przecież była wojna.
Strach, przerażenie, nie wiadomo co dalej. Tyle ludzi zginęło za
przechowywanie Żydów. A teraz nic tylko oskarżają nas. To wielka krzywda.

Czytaj więcej:
http://www.poranny.pl/magazyn/art/5386788,jedwabne-p
ogrom-zmusili-nas-hitlerowcy,id,t.html"