Dotyk gałęzi.

1. Data: 2004-05-30 05:37:46

Temat: Dotyk gałęzi.
Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cieniutkie gałęzie moich wiśni dotykają stojącej w granicy ściany domu
sąsiada. Ściana jest bez okien. Czy ma prawo żądać ich ucięcia?
Anka

2. Data: 2004-05-30 06:07:05

Temat: Re: Dotyk gałęzi.
Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> Cieniutkie gałęzie moich wiśni dotykają stojącej w granicy ściany domu
> sąsiada. Ściana jest bez okien. Czy ma prawo żądać ich ucięcia?
> Anka

Czy dobrze zrozumialam, ze dom sasiada stoi na granicy? Dlaczego? To jest
niezgodne z prawem.
W takiej sytuacji to on chyba nie moze niczego zadac.
Magda

3. Data: 2004-05-30 13:37:21

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"magda" <mag-l@spam_wp.pl> wrote in message news:c9btl8$euo$1@news.onet.pl...

> Czy dobrze zrozumialam, ze dom sasiada stoi na granicy? Dlaczego? To jest
> niezgodne z prawem.
> W takiej sytuacji to on chyba nie moze niczego zadac.

A jezeli zazada, to Ty zazadaj wyburzenia czesci domu, ktorej
dotykaja galezie :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2004-05-30 13:40:25

Od: "Julita" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy dobrze zrozumialam, ze dom sasiada stoi na granicy? Dlaczego? To jest
> niezgodne z prawem.
> W takiej sytuacji to on chyba nie moze niczego zadac.

Magda, po co zaraz tak ostro :-)
Wiele starych domow stoi w ostrej granicy, sama w takim mieszkam.
Prawo budowlane nie dziala wstecz. Nie wiem jak w tej chwili, ale byc moze w
specjalnych sytuacjach i za zgoda sasiada tez da sie tak zrobic.

A bardzo Ci Aniu zalezy na tych cieniutkich galazkach? Moze po prostu je
skroc i bedzie po sprawie.

Pozdrawiam
Julita

5. Data: 2004-05-30 20:54:48

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Julita" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> Magda, po co zaraz tak ostro :-)
> Wiele starych domow stoi w ostrej granicy, sama w takim mieszkam.

Racja, to taki dom.

> A bardzo Ci Aniu zalezy na tych cieniutkich galazkach? Moze po prostu je
> skroc i bedzie po sprawie.

Tyle, że gałązki rosną na wys. ok 15 m. Trzeba ściąć całe konary. Zresztą
sąsiad dwa lata temu wszedł na posesję i ściął po pół korony. W zamyśle
drzewa miały zasłaniać jego ścianę.
Anka

6. Data: 2004-05-31 08:59:21

Od: "Gosia Plitnik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tyle, że gałązki rosną na wys. ok 15 m. Trzeba ściąć całe konary. Zresztą
> sąsiad dwa lata temu wszedł na posesję i ściął po pół korony. W zamyśle
> drzewa miały zasłaniać jego ścianę.

Wszedł,bez Twojej zgody i wiedzy???Czy te konary są po jego stronie?Jeżeli
tak,to miał prawo:-(zażądać ścięcia.

Gosia,co to sobie przypomniała,że na wykładach swego czasu miała podobny
przykład

7. Data: 2004-06-04 05:00:29

Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Anna!
W Twoim liście przeczytałem:

AK> Cieniutkie gałęzie moich wiśni dotykają stojącej w granicy ściany domu
AK> sąsiada. Ściana jest bez okien. Czy ma prawo żądać ich ucięcia?

Gałęzie mają prawo dotykać granicy. Granica i urządzenia
rozgradzające są wspólne. W Twoim przypadku gałęzie nie przekraczają
granicy więc jesteś wporzo.
Oczywiście, warto zastanowić się czy jest sens psuć komuś i
sobie zdrowie z uwagi na "cieniutkie" gałązki.
Krzysztof Marusiński

po rosliny i do ogrodów
wrazenia z Bonn
Fikus