Dracena kwitnie - i co dalej?

1. Data: 2003-04-02 10:11:28

Temat: Dracena kwitnie - i co dalej?
Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Wlasnie zaczyna mi kwitnac dracena i nie wiem, co mam dalej z tym
zrobic. Czy po przekwitnieciu kwiat uciac, czy zostawic? W zadnej z
moich ksiazek nie ma nic wiecej na ten temat :(
Ktos juz ma jakies doswiadczenia, bo nie mam ochoty zakonczyc na
jednorazowym zakwitniecie ;)

Pozdrawiam,
robal.

2. Data: 2003-04-02 10:49:53

Temat: Re: Dracena kwitnie - i co dalej?
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Gamon'" <r...@g...pl> napisal w wiadomosci
> Czesc!
>
> Wlasnie zaczyna mi kwitnac dracena i nie wiem, co mam dalej z tym
> zrobic. Czy po przekwitnieciu kwiat uciac, czy zostawic?
Uciac. Pchnie?

3. Data: 2003-04-02 20:54:35

Od: "Krysia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> moich ksiazek nie ma nic wiecej na ten temat :(
> Ktos juz ma jakies doswiadczenia, bo nie mam ochoty zakonczyc na

Jesli chodzi o dracene wonna - fot. ponizej -
http://ziola.zstp.lodz.pl/ros_lisc/l140/l140.jpg
Kwitnie od wielu lat. Nigdy nie obcinalam kwiatów, tylko po zaschnieciu.
Dwie uwagi : po otwarciu - w nocy! - kwiatów oszalamiajacy, wrecz
duszacy zapach i z kwiatów kapie kleisty nektar - najlepiej cos
podlozyc, bo zle sie zmywa z parapetu, nie wspomne o podlodze lub
dywanie. Liscie po kwitnieciu tez "do prania".
Gratuluje, nie kazdemu zakwitnie. Nacykac fotek proponuje i opublikowac.

Pozdrawiam
Krysia

4. Data: 2003-04-03 10:42:31

Temat: Odp: Dracena kwitnie - i co dalej?
Od: "szanna1" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapylic koniecznie
Ania
:
[...]
: --
: Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

5. Data: 2003-04-07 08:31:44

Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Basia Kulesz wrote:

> Uciac. Pchnie?

Nie wyczuwam zadnego zapachu, ale moze te kwiaty jeszcze nie sa
rozwiniete? Ale za to fajnie wyglada. No i ta radosc :) Sansewieria,
dracena, maranta juz 2x, papirus, scirpus, moze cos jeszcze zaszaleje
:) Tylko z hoja nie wiem, co bedzie, bo chyba ja troche przewialo, jak
juz paki miala :(

Pozdrawiam,
robal.

6. Data: 2003-04-07 09:04:29

Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Krysia wrote:
> Jesli chodzi o dracene wonna - fot. ponizej -
Nie, moja jest raczej podobna do smoczej.

> Dwie uwagi : po otwarciu - w nocy! - kwiatów oszalamiajacy, wrecz
> duszacy zapach i z kwiatów kapie kleisty nektar - najlepiej cos
Moja na razie nie pachnie, a nektaru tez nie widac. Zreszta, ma taka
doniczke i tak geste liscie, ze na parapet nic nie ma szans nakapac.

> Gratuluje, nie kazdemu zakwitnie. Nacykac fotek proponuje i opublikowac.
Dzieki, ja tez sie bardzo ciesze. Ale uwazam, ze to jest po prostu
kwestia nawilzacza, a nie jakas moja szczegolna zasluga :) W tym
roklu wlasnie nabylam, pracowal prawie caly czas bez przerwy i teraz to

Pozdrawiam,
robal.

Serwis kosiarek
Kalafiory i brokuły