Drętwieje ręka - brak jednoznacznej diagnozy lekarzy

1. Data: 2010-01-31 13:12:19

Temat: Drętwieje ręka - brak jednoznacznej diagnozy lekarzy
Od: "TOmek" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Problem zaczął się Lipcu 2009, zaczły boleć
ręce w stawach i puchły dłonie, lekarka stwierdziła, ze to sprawy
reumatyczne, przepisała Olfen 75 SR, po zażyciu tablek bol ustawał w
stawach, od ok tygodnia zaczęło pojawiać się mrowienie w palcach, zaczęło
się od lewej ręki, 2 dni temu również prawa ręka, tabletki przepisane nie
pomagają, lekarz stwierdził, że to związane z kręgosłupem szyjnym.

Ręce są całe opuchnięte. Podejrzenie było o bolerioze, Badania krwi wykonane
metodą elisa IgM z dnia 18.01.2010 , w kierunku boleriozy wykazały: wynik
ujemny.

IgM - wynik 0.66 ujemny
IgG - wynik 0.81 wątpliwy

Natomiast metodą Westerblot w dniu 24.09.2009
IgG - p39+; p31+
wykryto obecność przeciwciał

Jak to interpretować bóle w dłoniach z wynikami tych badań, jakrónież z
diagnozą lekarza, jaki kroki proponujecie podjąc.

dziękuję za wszelkie opinie
pozdrawiam
Z.R.

2. Data: 2010-02-01 08:49:45

Od: solvent <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

TOmek wrote:

> lekarz stwierdził, że to związane z kręgosłupem szyjnym.
> Jak to interpretować bóle w dłoniach z wynikami tych badań, jakrónież z
> diagnozą lekarza, jaki kroki proponujecie podjąc.

1. Czy to jest tylko mrowienie, czy występują też inne obiawy (ból,
swędzenie, drętwienie itd)?

2. Czy zmiany są symetryczne i czy ograniczają się do tych samych
regionów (np. mrowienie określonych palców lub ich części)?

3. Czy robione było zdięcie RTG kręgosłupa szyjnego?

Od Lipca trochę czasu już minęło. Czy nastąpiły jakiekolwiek zmiany w
konfiguracji obiawów? czy zauważyłeś, że puchnięcie może być związane z
jakimiś określonymi czynnościami? Różnice dobowe? weekend vs. dni
robocze? Jaki jest Twój wiek?

3. Data: 2010-02-01 08:51:54

Od: solvent <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

solvent wrote:

> obiawy (...)
> obiawów?

miało być 'objawy' oraz 'objawów' !!!

4. Data: 2010-02-01 17:48:02

Od: "TOmek" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W doniach pocztkowo wystpowao mrowienie, lecz na chwil obecna wystpuje
wystpuje drtwienie; u lewej doni palec drugi i trzeci u prawej doni pierwszy
drugi i trzeci. Obu doni nie mog cakowicie zamkn (zacisn pici).
Bl wystpuje w przypadku zginania doni w nadgarstkach, prowadzeniu samochodu,
pracy przy komputerze sprbuj jeszcze raz opisa: w lipcu zaczem odczuwa bl w
obu stawach skokowych i obu nadgarstkach. Lekarz postawi diagnoz e s to
zmiany reumatyczne i zapisa DICLOBERL RETARD - 1 tab/dob w przypadku blu
oraz LASER x10 na donie i stopy. Efektu nie byo adnego.
Czasami odnosiem wraenie e bl "wdrowa" po wszystkich stawach i "zatrzyma" si
na kilka dni w lewym barku. Od padziernika odczuwam bl w stawach skokowych i
kolanowych oraz pieczenie po zewntrznej stronie staww kolanowych. Jeeli
chodzi o puchnicie to nie potrafi okreli zwizku przyczynowego, natomiast
mrowienie (najpierw lewa rka) zauwayem po tym jak odrzucaem nieg. Bl nasila
si noc, a rano mam problemy z zejciem po schodach do pki si nie rozchodz. Bl
odczuwam w kolanach rwnie w przypadku jeli wstaj z pozycji siedzcej lub
lecej nawet wtedy kiedy bior tabletki OLFEN. Mam 60 lat, jednak od 30 lat
nie chorowaem na nic powanego (chyba kilka razy grypa). Jestem ogrodnikiem,
jednak fizycznie pracuj niewiele, natomiast duo czasu spdzam za kierownic.
Zdjcie krgosupa szyjnego bdzie robione 02.02.2010.

dziękuje
z wyrazami szacunku
Tomek

5. Data: 2010-02-01 18:59:26

Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-02-01 18:48, TOmek pisze:
> [...]
> jednak fizycznie pracuj niewiele, natomiast duo czasu spdzam za kierownic.
> Zdjcie krgosupa szyjnego bdzie robione 02.02.2010.

Na to to tylko proszki Profenid (np.50mg) Ci pomogą. Jak drętwienie czy
ból się zacznie, to weź proszka. Mnie tylko te proszki pomogły. Lekarze
zapisywali inne, nieskuteczne.

--
animka

6. Data: 2010-02-01 23:13:05

Od: solvent <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

TOmek wrote:
> palec drugi i trzeci u prawej doni pierwszy drugi i trzeci.

Zdjęcię kręgosłupa szyjnego powinno wyjaśnić powyższe objawy.
Z opisu faktycznie wyłania się obraz przypominający zmiany reumatyczne,
a wiek 60 lat umacnia powyższe spostrzeżenie. Niezależnie od
wszystkiego, proponuję udać się ze zdjęciem i opisem radiologicznym do
najbliższego lekarza reumatologa, w celu ustawienia właściwego leczenia
oraz ewentualnej fizjoterapii. Lekarz rodzinny raczej nie wystarczy.
Przy właściwej terapii wszelkie objawy powinny ustąpić lub przynajmniej
stać się mniej dokuczliwe. Jeśli nie ma w okolicy reumatologa, to może
być ortopeda.

Tak czy inaczej wizyta u specjalisty jest podstawą. Proponuję również
nie sugerować się przypadkowymi odpowiedziami internautów lub
znalezionymi w sieci "domowymi sposobami" leczenia, ponieważ często mogą
bardziej zaszkodzić niż pomóc. Dodatkowo właściwe badanie (układu
kostnoszkieletowego)jest niezastąpione, a opisy zwykle nie oddadzą
właściwego stanu rzeczy.

Pozdrawiam i życzę pomyślnego rozwiązania.

7. Data: 2010-02-01 23:28:54

Od: solvent <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Animka wrote:

> Na to to tylko proszki Profenid (np.50mg) Ci pomogą. Jak drętwienie czy
> ból się zacznie, to weź proszka. Mnie tylko te proszki pomogły. Lekarze
> zapisywali inne, nieskuteczne.

Animka, czy Ty masz +60 lat i potwierdzone radiologicznie zmiany
reumatoidalne? Jeśli nie, to wstrzymaj się proszę z dobrymi radami.

A tak przy okazji Profenid (Sanofi-Aventis) to nazwa handlowa
ketoprofenu. Za Ketonal (również 50mg) zapłacisz 2.50 PLN mniej, a
otrzymasz dokładnie ten sam lek (tym razem firma Sandoz/Lek Polska)

8. Data: 2010-02-01 23:34:09

Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-02-02 00:13, solvent pisze:

> [...]
> właściwego stanu rzeczy.
>
> Pozdrawiam i życzę pomyślnego rozwiązania.
>

> Obu doni nie mog cakowicie zamkn (zacisn pici).

Proszki profenid to nie domowe leczenie. To jest lek na kręgosłup. Przy
jakimś drętwieniu od kręgosłupa i bólu. Pomaga i leczy skutecznie. Ja
nie mogłam ruszać obiema rękami, klamki nie mogłam otworzyć. Ortopeda mi
zapisał te różowe proszki przeciwbólowe, a ja już wiedziałam, że nie
pomogą, po tym tylko się spi. Poprosiłam o receptę na Profenid.
Ale coż...każdy cierpięcy musi sprawdzić to na sobie, bo jak inaczej się
podleczy, żeby jakoś normalnie funkcjonować?

--
animka

9. Data: 2010-02-01 23:43:27

Od: solvent <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Animka wrote:
> Proszki profenid to nie domowe leczenie. To jest lek na kręgosłup.

Wszystkie leki stosuje się w zależności od przyczyny. Inne leczenie
zastsujesz w osteoporozie, inne w stanie zapalnym, a jeszcze inne w
urazach mechanicznych. Mimo, że wszystko to jest kręgosłup.

Poza tym w medycnie nie ma takiego czegoś jak "lek na kręgosłup" czy
"lek na nogę". Wyróżna się leczenie przyczynowe i leczenie objawowe.

> Poprosiłam o receptę na Profenid.

Z ciekawości zerknąłem właśnie na cennik po refundacji

Profenid 0.05 - 4 PLN
Ketonal 0.05 - 1.70 PLN

(z generycznych jest jeszcze febrofen, ketores i refastin, ale najtańszy
wydaje się być Ketonal (również w wersji forte)

10. Data: 2010-02-01 23:56:05

Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-02-02 00:28, solvent pisze:

> Animka, czy Ty masz +60 lat i potwierdzone radiologicznie zmiany
> reumatoidalne? Jeśli nie, to wstrzymaj się proszę z dobrymi radami.

Mam potwierdzone zmiany kręgosłupa i czasami mnie lewa dłoń dręwieje i
wykręca się w drugą stronę. Straszne to uczucie, ale trzeba chwilę
odczekać. Najgorzej to jest z rękami od ramion, nie mogę za długo
trzymać telefonu przy uchu, a co dopiero pomalować sufit w kuchni, który
na to czeka od paru miesięcy (bo malarzyna po zalaniu schrzanił).
Miałam niedawno straszny upadek w mieszkaniu, Hydraulik postawił za
moimi nogami swoja sporą i ciężką, brudną torbe narzędziową-zamiast
postawić obok siebie przy kaloryferze. Tak upadłam, uderzyłam broda w
podłogę, że mało co języka sobie nie przecięłam. Stracilam przytomność.
Nie wiem na ile czasu, ale na długo. Nie miałam rąk, były jakby
powyrywane, nie mogłam klamki otworzyć itd.
Szłam pierwsza, a on szedł za mną. Na przyszłość będę ostrożniejsza i
chłopa hydraulika będe prowadziła do kaloryfera przed sobą. Tych chamów
nie da się nauczyć, żeby nie stawiali złośliwie swoich klamotów pod
cudzymi nogami.
Teraz mam już prawie cały kręgosłup zniszczony. Tak mi powiedzieli
lekarze na ostrym dyżurze po prześwietleniu mnie.
Chciałabym, żeby ten hydraulik został ukarany, żeby dostał nauczkę.
Skarga di Administracji odpada, bo to cała klika kierownika (dzielą się
forsą zarobiona przez robotników). Wszyscy hydraulicy zatrudnieni w
administarcji prowadzą swoją działalność gospodarczą. Myślę, ze powinnam
pójść do PIP-u z ta sprawą, ze hydraulik nie zastosował się do przepisów
BHP i stworzył wielkie niebezpieczeństwo, nawet utraty mojego żucia.

> A tak przy okazji Profenid (Sanofi-Aventis) to nazwa handlowa
> ketoprofenu. Za Ketonal (również 50mg) zapłacisz 2.50 PLN mniej, a
> otrzymasz dokładnie ten sam lek (tym razem firma Sandoz/Lek Polska)

Brałam kiedyś ketonal, mam nawet w domu. Nic a nic nie pomagał. Dlaczego
tak się przyczepiłeś akurat do tego ketonalu? Reklamę mu robisz? To
chodzi o zdrowie, funkcjonowanie w życiu codziennym , a nie cyckanie się
o jakieś głupie 2,50.

--
animka

ból za uchem