"Drzewo tlenowe", ktoś może próbował?

1. Data: 2018-01-03 09:05:34

Temat: "Drzewo tlenowe", ktoś może próbował?
Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W sąsiedztwie powstała plantacja, reklamują się na płocie
za którym w zasadzie mało co widać bo chyba dopiero posadzili,
ale toto ma ponoć szybko rosnąć do sporych rozmiarów.
Zastanawiałem się czy to by się sprawdziło jako bufor wiatru
i hałasu przy wiejskiej asfaltówce, jest tam pas nieużytku na którym
możnaby to cichcem zasadzić, pytanie czy to ma sens ;)

L.

2. Data: 2018-01-03 10:42:58

Temat: Re: "Drzewo tlenowe", ktoś może próbował?
Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-01-03 09:05, Lisciasty wrote:
> [...]
> i hałasu przy wiejskiej asfaltówce, jest tam pas nieużytku na którym
> możnaby to cichcem zasadzić, pytanie czy to ma sens ;)

Tanie to nie jest: http://oxytree.pl/cennik/
No i mogą szybko stracić swoje właściwości buforowe, zobacz jak
wyglądają w miarę dorosłe drzewa.

3. Data: 2018-01-03 11:19:23

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 3 stycznia 2018 09:05:35 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
> i hałasu przy wiejskiej asfaltówce, jest tam pas nieużytku na którym
> możnaby to cichcem zasadzić, pytanie czy to ma sens ;)
Wierzbę energetyczna posadż
Rosnie szybko a jak zechcesz to i takie cuda z niej porobisz
https://www.google.pl/search?q=%C5%BCywop%C5%82ot+z+
wierzby&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwj
wk9fIyLvYAhWQJ1AKHfhCCTMQsAQIJw&biw=1280&bih=918
A jakby co to mielisz i masz ekoopał;)

4. Data: 2018-01-03 12:24:35

Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 3 stycznia 2018 11:19:24 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> Wierzbę energetyczna posadż
> Rosnie szybko a jak zechcesz to i takie cuda z niej porobisz

A taka wierzba wysoko rośnie w sensownym czasie?
Bo u mnie sytuacja wygląda tak jak na fotce:

http://lisciasty.firehost.pl/droga.jpg

ten nasyp ma jakieś 3m wysokości tak mi się wydaje, a ewentualne
krzaki mogłyby być zaimplementowane podobnie jak to drzewko, które widać.

L.

5. Data: 2018-01-03 12:26:01

Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 3 stycznia 2018 10:42:53 UTC+1 użytkownik Uncle Pete napisał:
> Tanie to nie jest: http://oxytree.pl/cennik/
> No i mogą szybko stracić swoje właściwości buforowe, zobacz jak
> wyglądają w miarę dorosłe drzewa.

To fakt, chyba żeby to ciąć :/
A może istnieje coś innego, co w miarę szybko urośnie o te 5m w górę,
będzie krzaczaste i najlepiej zielone cały rok?
Pewnie nic takiego nie wynaleźli jeszcze...

L.

6. Data: 2018-01-03 12:36:01

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 3 stycznia 2018 12:26:02 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> To fakt, chyba żeby to ciąć :/
> A może istnieje coś innego, co w miarę szybko urośnie o te 5m w górę,
> będzie krzaczaste i najlepiej zielone cały rok?
> Pewnie nic takiego nie wynaleźli jeszcze...
Ja bym na Twoim miejscu żywopłot z ałyczy zrobił
Tanie to jak barszcz- przynajmniej jak w 2007 kupowałem to kilka groszy za sadzonkę.
W nadleśnictwie kupiłem
Zielone cały ro nie jest, do 5 metrów pewnie by urosło ale ja dość intensywne dziełem
i po bodajże 3 latach miałem ponad dwa metry, później około 3 metrów i w tym roku
skróciłem do 2 metrów bo mi się nie chciało z drabiny go docinać
Szczelne takie że pies nie przelezie
https://www.google.pl/search?q=%C5%BCywop%C5%82ot+z+
a%C5%82yczy&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahU
KEwiro5XU2bvYAhUKL1AKHZPoAS4QsAQILg&biw=1280&bih=918
Jak nie będziesz ciął to tez będzie rosło a dodatkowo kwitło i śliwkami owocowało.
Na wino czy inny zajzajer jak znalazł;)

7. Data: 2018-01-04 10:25:02

Od: mirzan <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i hałasu przy wiejskiej asfaltówce, jest tam pas nieużytku na którym
> możnaby to cichcem zasadzić, pytanie czy to ma sens ;)

To drzewo, to jedna wielka lipa,(ale nie drzewo) Pod tą fantastyczną nazwą,sprzedają
paulownię. Paulownia,rzeczywiście rośnie bardzo szybko,ale nie jest rośliną z naszego
klimatu. U mnie,przez wiele lat,po zimie,była zmarznięta do poziomu gruntu,przez lato
odrastała. Nie zakwitła nigdy. Pąki kwiatowe tworzy jesienią, a zimą przemarzają. Po
kilku latach, zmarzła całkowicie i już nie odrosła. Dolny Śląsk,podobno ciepły
klimat.

8. Data: 2018-01-04 10:27:50

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Tak, potwierdzam, ałycza jest świetna - ale ciąć trzeba, żeby się od dołu zawczasu
zagęściła. Wtedy stanowi kolczastą zaporę. Moja wrosła już w siatkę ogrodzeniową - to
już jest wręcz częstokół :-))

Niespodzianka
Uploads - What is wrong with Easynews
Dziwnie dojrzewające winogrona