Duma z bycia Polakiem

11. Data: 2011-08-02 14:03:01

Temat: Re: Duma z bycia Polakiem
Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
wiadomości news:1xxn30o5iyjv7$.dlg@trenerowa.karma...
> Kto z Was jest z tego dumny?
>
> http://youtu.be/uZT0r-tWOKE

Byłem 2 albo 3 lata temu na koncercie sabatonu w amfiteatrze na bemowie.
Staaaary, w życiu się tak nie wynudziłem. Miałem wrażenie że wciąż słucham
tego samego kiepskiego kawałka, ze zmieniającymi się tylko tekstami. Mogli
by chociaż komiks o hansie klosie na scenie spalić albo podrzeć ... ;)

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

12. Data: 2011-08-02 15:15:07

Od: michał <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-02 15:39, Nowy lepszy tren R pisze:
> Dnia 02-sierpień-11 w ramce<news:j18emd$pst$1@inews.gazeta.pl> pędzel
> michał zmalował:

> Jesteś dumny z bycia Polakiem czy nie?

Czuję się bardziej Europejczykiem więc nie zastanawiam się nad
patetycznym wyrażaniem uczuć patriotycznych. Być może jest coś we mnie
uśpionego i budzi się w chwilach refleksji przy niezwykłych wydarzeniach
emocjonalnie istotnych dla narodu. Wybór Polaka na papieża, katastrofa
smoleńska itp.
Przy wydarzeniach sportowych, kiedy odnosimy sukcesy li tylko wtedy. :)

michał

13. Data: 2011-08-02 15:50:39

Od: "Hanka " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> napisał(a):
> No, a wracając do meritum - jesteś dumna z bycia Polką?

Jestem dumna przede wszystkim
z bycia człowiekiem.

Chociaż... niekiedy wspominam słowa
Gorkiego, poprzez Broniewskiego:

Słowo człowiek-to dźwięczy dumnie!
powtarzamy za wielkim Maksymem.
A tu coraz ktoś w pysk cię zasunie
i powtarza, że jesteś psim synem.

Cóż tu robić takim gagatkom
w czekistowskim mrocznym zajeździe?
Więc pomódlmy się, klnąc w waszą matkę,
wypłowiałej czerwonej gwieździe.

Nie od nas zależy miejsce naszego urodzenia.

Ale, tak - jestem dumna, że jestem Polką.

14. Data: 2011-08-02 16:43:07

Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 02-sierpień-11 w ramce <news:j19033$lh3$1@inews.gazeta.pl> pędzel
Przemysław Dębski zmalował:

> [...]
> tego samego kiepskiego kawałka, ze zmieniającymi się tylko tekstami. Mogli
> by chociaż komiks o hansie klosie na scenie spalić albo podrzeć ... ;)

No nawet nazwę mają bezndziejną. Fakt.

15. Data: 2011-08-02 16:45:31

Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 02-sierpień-11 w ramce <news:j1949q$3m4$1@inews.gazeta.pl> pędzel
michał zmalował:

> [...]
> smoleńska itp.
> Przy wydarzeniach sportowych, kiedy odnosimy sukcesy li tylko wtedy. :)

Europejczyk to brzmi mało patetycznie? A nie wolisz być światowcem?
Duma to fajna sprawa, imho. Nie mamy być z czego dumni?

16. Data: 2011-08-02 16:48:28

Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 02-sierpień-11 w ramce <news:j196cf$94h$1@inews.gazeta.pl> pędzel
Hanka zmalował:

> [...]
> wypłowiałej czerwonej gwieździe.
>
> Nie od nas zależy miejsce naszego urodzenia.
>
> Ale, tak - jestem dumna, że jestem Polką.

Jest coś konkretnego, co dostrzegasz w naszej polskiej nacji, z czego
możemy być dumni? Z czego konkretnie Ty jesteś dumna?
Zastanawiam się - czy bycie dumnym, jest raczej złe czy raczej dobre.
Bo medal ma dwie strony. Duma i uprzedzenie :)

17. Data: 2011-08-02 16:56:21

Od: michał <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-02 18:45, Nowy lepszy tren R pisze:
> [...]
>
> Europejczyk to brzmi mało patetycznie? A nie wolisz być światowcem?
> Duma to fajna sprawa, imho. Nie mamy być z czego dumni?

Jestem zadufany w sobie i najbardziej jestem dumny ze swoich małych
dokonań.
Europejczyk nie brzmi patetycznie. Zwykła proza życia:
Do fryzjera w piątek z żoną do Berlina, w sobotę do paryskiego
Disneylandu z wnukami i w niedzielę może zdążę do Krakowa do Piwnicy. :)

michał

18. Data: 2011-08-02 18:14:38

Od: "Hanka " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> napisał(a):
> Dnia 02-sierpień-11 pędzel Hanka zmalował:
> Jest coś konkretnego, co dostrzegasz w naszej polskiej nacji, z czego
> możemy być dumni? Z czego konkretnie Ty jesteś dumna?

Przede wszystkim z tego, że nie lataliśmy
jak idioci po całej kuli ziemskiej i nie
zarzynaliśmy innych ludzi w imię nie wiadomo
czego. Tudzież nie kolonizowaliśmy świata
na obraz i podobieństwo swoje, a raczej na
swoje zyski.
Choć, w sumie, niestety, przez taki stan
często gęsto to właśnie my, Polska,
zbieraliśmy / zbieramy cięgi.

> Zastanawiam się - czy bycie dumnym, jest raczej złe czy raczej dobre.

Raczej dobre.
Byle nie przesadzić, rzecz jasna.

> Bo medal ma dwie strony. Duma i uprzedzenie :)

A to już dla mnie za trudne ;)

19. Data: 2011-08-02 19:10:42

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-02 01:21, Nowy lepszy tren R pisze:

> Temat jest ważny. Link był tylko okazją - jak można widzieć z zewnątrz
> nasze sprawy. Przewidywałem, że temat będzie jednak ~wstydliwy.
>
> Ale przebudzenie się rozpoczęło. I nie da się go zatrzymać.

Mnie to przebudzenie by nawet nie przeszkadzało, gdyby nie pewna rozmowa
na antenie Eski-Rock, która IMO jest kwintesencją pewnej postawy, która
wiąże się się z mechanizmami rządzącymi tym "przebudzeniem":

Na antenie toczyła się dyskusja dotycząca tego czy można mówić o
powstańcach jako o bohaterach. No i zadzwonił ktoś:
"BEZ WZGLĘDU NA TO jak bezsensowne były ich czyny to oni byli bohaterami"...

Rozumiesz?

Stalker

20. Data: 2011-08-02 19:38:33

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

[ciach]

> Europejczyk to brzmi mało patetycznie? A nie wolisz być światowcem?
> Duma to fajna sprawa, imho. Nie mamy być z czego dumni?

A co to właśnie dla ciebie znaczy MY? :-)
Co to właściwie znaczy "bycie Polakiem" i co oznacza bycie z tego dumnym?

No bo ja rozumiem, że mogę być dumny z tego, że JA np. jestem silny,
albo że jestem mądry, wykształcony, albo czuły dla żony... To są MOJE
cechy, czy umiejętności - wrodzone, bądź wypracowane. Ale jakież to
cechy miałoby nieść za sobą "bycie Polakiem"? Czemu uważasz, że
narodowość jest jakąś nieoderwalną częścią człowieka?. I dlaczegóż to te
cechy miałyby obejmować wspólnie całą np. 40-milionową populację?
No i jak ktoś nie jest odważny, honorowy, rycerski, gościnny itp. to nie
jest Polakiem? (Ja już nie wspomnę o tym, czy faktycznie zestaw cech
jest jednoznacznie pozytywny ;-) )

No chyba, że coś innego jest wyznacznikiem bycia Polakiem? Ale co? Fakt
mówienia po polsku, czy też zamieszkiwania pomiędzy Odrą a Bugiem?
No ale jeśli będą to tylko takie cechy, to czy aby na pewno
chcielibyśmy, żeby nas wrzucać wszystkich do jednego wora? Mogę być
dumny np. z odwagi polskich żołnierzy, czy powstańców, ale co ze wstydem
za np. szmalcowników, albo tych z Jedwabnego?

No bo jeśli bycie Polakiem to poczucie przynależność do pewnego
"dziedzictwa", to obejmuje ono tylko dobre, czy też złe strony tegoż
dziedzictwa?

No i last, but not least - dlaczego miałbym oceniać wydarzenie wielkości
powstania przez pryzmat takiego uogólnienia jakim jest narodowość? Ba,
niech będzie nawet, nie narodowość, ale np. bycie "Warszawiakiem"?
Dlaczego chcesz jednoznacznie pozytywnej oceny moralnej ("bycia dumnym")
dla tak dużej grupy tak różnych osób? Żeby coś (lub kogoś) w tej masie
ukryć? Zeby można było zamieść pod "dumny" dywan np. głupotę,
bohaterszczyznę, błędy?

No i co jeśli ja się nie zgadzam np. z twoją oceną takiego wydarzenia
jak powstanie warszawskie? Mogę, czy nie będę wtedy Polakiem?

Stalker

Czy kobieta powinna podporządkować się mężczyźnie?
Godzina "W".
Nikt nie pisze, to se napisze - jest szansa że nikt nie przeczyta !
"Prasowka"- link
uprzedzenia: jawne i ukryte