Duphaston-skutki uboczne

1. Data: 2003-04-19 13:33:09

Temat: Duphaston-skutki uboczne
Od: "Marysia" <z...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo proszę o wszelkie informacje na temat ewentualnych niepożądanych
skutków ubocznych duphastonu. Lekarz zapisał go mojej żonie, niemniej jednak
jest to hormon, którego moja żona bardzo się obawia. Jak długo zazwyczaj
bierze się go we wczesnej ciąży? Bardzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Zbyszek

2. Data: 2003-04-19 14:37:03

Temat: Re: Duphaston-skutki uboczne
Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 19 Apr 2003 13:33:09 GMT, "Marysia" <z...@c...pl>
wrote:

>Bardzo prosz? o wszelkie informacje na temat ewentualnych niepo??danych
>skutków ubocznych duphastonu. Lekarz zapisa? go mojej ?onie, niemniej jednak
>jest to hormon, którego moja ?ona bardzo si? obawia. Jak d?ugo zazwyczaj
>bierze si? go we wczesnej ci??y? Bardzo dzi?kuj? za wszelkie odpowiedzi.
>Zbyszek

Widze, ze sie niecierpliwisz pytajac juz drugi raz . Odpowiadam wiec
jak umiem, bo lek jest stosowany w dosc waskich grupach pacjentek.

Blizsze dane bedziesz musial niestety uzyskac od lekarza , ktory lek
zapisal... Bo objawy uboczne zaleza od tego komu sie ten lek
przepisuje. Jest obowiazkiem lekarza zapisujacego leczenie wyjasnic
skutki uboczne, powiklania itp. pacjentce. Podobnie farmaceuta
wydajacy lek z apteki ma obowiazek o tym poinformowac.

Podstawowe dane znajduja sie "product monograph", ktory jest dostepny
dla lekarza, a moze nie byc dostepny dla pacjenta. Jest to okolo 20-40
stron maszynopisu z dokladnym opisem leku. Mozna ten monograph dostac
bezposrednio od wytworcy leku, albo od organu lek dopuszczajacego do
uzycia.

Ogolne informacje o tym leku i jego zastosowaniach mozna znalezc na
MEDLINE pod haslem dydrogesterone , bo taka nazwe miedzynarodowa ma
ten lek. Jest na MEDLINE 295 pozycji w tym zakresie, w tym 59 odnosza
sie do kobiet w ciazy . Szukanie wszakze informacji na ten temat z
tego zrodla wydaje sie jednak dosc trudne. Ale dla porzadku to
zrobilem .

Polskie pozycje pismiennictwa to na przyklad :

Ginekol Pol 2000 Aug;71(8):709-13 Korczynski J. [Dydrogesterone
(Duphaston) in the prevention of risk of ultrasound guided
amniocentesis]

Ginekol Pol 1999 Jan;70(1):8-12 Domitrz J, Wolczynski S, Syrewicz M,
Szamatowicz J, Kuczynski W, Grochowski D, Szamatowicz M.
[The comparison of efficiency of supplement of the second phase in the
program IVF-ET by dydrogesterone and progesterone]

W innych jezykach :

-Schweiz Med Wochenschr 1979 Feb 24;109(8):288-92 Eggimann UH, Thurig
E, Moser H, Bossi E. [Threatened abortion: patient characteristics,
treatment results and consequences for the child] PMID: 571142

-Int J Fertil 1972;17(2):81-5 Jarvinen PA, Kokkonen J.
Etiology and treatment of failed pregnancies. PMID: 4362131

-Mars Med 1970;107(2):191-6 Radulesco JC.
[Dydrogesterone in the treatment of hypohormonal pregnancy]
[Article in French] PMID: 5424427

Pozdrawiam

dradam

3. Data: 2003-04-19 16:23:47

Temat: Re:troche OT
Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "dradam"
> Jest obowiazkiem lekarza zapisujacego leczenie wyjasnic
> skutki uboczne, powiklania itp. pacjentce. Podobnie farmaceuta
> wydajacy lek z apteki ma obowiazek o tym poinformowac.
Czy gdzies jest to praktykowane? Osobiscie nie wyobrazam
sobie zakupów w aptece, gdzie sprzedajacy "informuje o skutkach
ubocznych, powikladniach itp." których samo wymienienie w przypadku
niektórych leków zajmuje kilka stron ulotki! W ogóle jest to moim zdaniem
smieszna sprawa, po co w takim razie bylyby te ulotki w opakowaniach?
Asia

4. Data: 2003-04-20 10:42:51

Od: "wojus" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marysia" <z...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jest to hormon, którego moja żona bardzo się obawia. Jak długo zazwyczaj
> bierze się go we wczesnej ciąży? Bardzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

mdłości, zawroty głowy - wszystko jest wypisane na ulotce wewnątrz leku
PO

5. Data: 2003-04-20 12:38:33

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 20 Apr 2003 12:42:51 +0200, "wojus" <w...@w...pl> wrote:

>jednak
>

>md?o?ci, zawroty g?owy - wszystko jest wypisane na ulotce wewn?trz leku

Nie wiele ta odpowiedz wnosi. Kobiety w ciazy maja mdlosci, zawroty
glowy i wymiotuja i bez tego leku. O czym wiekszosc z nas wie. Ale cos
wiecej ?

Pozdrawiam

dradam

PS. Lek ten podaje sie nie tylko w ciazy !

6. Data: 2003-04-20 18:03:46

Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Marysia wrote:
cut
Lek podaje sie w poronieniu zagrazajacym i jest to najlepszy na polskim
rynku gestagen stosowany w tym celu. POdaje sie go do 18-20 tyg ciazy.
Nie ma sie czego obawiac.
Vlad

7. Data: 2003-04-20 19:53:56

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 19 Apr 2003 18:23:47 +0200, AsiaS wrote:

> W ogóle jest to moim zdaniem
> smieszna sprawa, po co w takim razie bylyby te ulotki w opakowaniach?

Niestety zakładanie, że pacjenci umieją czytać, a zwłaszcza czytać i
rozumieć co czytają, bywa dużym błędem.

Na przykład dzisiaj pewna pacjentka - nota bene pielęgniarka - wmawiała
mi, że bierze Sintrom (acenokumarol). Tylko inny preparat, bo w aptece
nie mieli. I pokazała Ticlo (tiklopidynę).

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)
/Wilder Penfield/

8. Data: 2003-04-21 13:41:52

Od: "wojus" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "vlad" <v...@p...com> napisal w wiadomosci

> [...]
> Lek podaje sie w poronieniu zagrazajacym i jest to najlepszy na polskim
> rynku gestagen stosowany w tym celu. POdaje sie go do 18-20 tyg ciazy.

Podaje sie równiez kobietom chcacym zajsc w ciaze - Duphaston to hormon
zluszczajacy scianki szyjki macicy.
PO

9. Data: 2003-04-21 13:42:32

Od: "wojus" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "dradam" <x...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
>
> Pozdrawiam
>
> dradam
>
> PS. Lek ten podaje sie nie tylko w ciazy !

Wiecej jest na ulotce. I tyle
PO

10. Data: 2003-04-22 06:57:22

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek"
> Niestety zakładanie, że pacjenci umieją czytać, a zwłaszcza czytać i
> rozumieć co czytają, bywa dużym błędem.
I uważasz że to jest powod, by im odczytywać ową ulotkę na głos w aptece??
I że wtedy zrozumieją?
Asia

pieczenie
kwasek cytrynowy szkodliwosc