Dynie ozdobne, co z nich zrobić?

1. Data: 2015-10-08 08:06:31

Temat: Dynie ozdobne, co z nich zrobić?
Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Obrodziły jak szalone- mam tego kilkanaście rodzajów- ze 100kg. Piękne.
Ale jak je spożytkować? Czy tylko do ozdoby a poźniej w kompost? Czy jakieś inne
zastosowanie?

2. Data: 2015-10-08 10:20:23

Temat: Re: Dynie ozdobne, co z nich zrobić?
Od: Crimi <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-08 o 08:06, Kris pisze:
> Obrodziły jak szalone- mam tego kilkanaście rodzajów- ze 100kg. Piękne.
> Ale jak je spożytkować? Czy tylko do ozdoby a poźniej w kompost? Czy jakieś inne
zastosowanie?

pl.rec.kuchnia -> Ikselka

3. Data: 2015-10-13 04:30:46

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Crimi" <r...@w...pl> wrote in message

> pl.rec.kuchnia -> Ikselka

No toś go posłał do diabła, Robercie :-)

4. Data: 2015-11-30 09:05:42

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 8 października 2015 08:06:32 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> Obrodziły jak szalone- mam tego kilkanaście rodzajów- ze 100kg. Piękne.
> Ale jak je spożytkować? Czy tylko do ozdoby a poźniej w kompost? Czy jakieś inne
zastosowanie?

Do teraz sobie ładnie leżą przed domem
Chyba 4 szt zgniły tylko
W kompost czy pozyskać pestki i wiosna posadzić?

5. Data: 2015-11-30 22:14:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 30 Nov 2015 00:05:42 -0800 (PST), Kris napisał(a):

> Do teraz sobie ładnie leżą przed domem
> Chyba 4 szt zgniły tylko
> W kompost czy pozyskać pestki i wiosna posadzić?

Wysiać pestki ze 100 kg dyń? Chcesz to potem ciężarówkami (wy)wozić?
:-)
--
XL
2005 - Islam ekspansywny:

6. Data: 2015-12-01 13:30:39

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 30 listopada 2015 22:14:53 UTC+1 użytkownik Ikselka napisał:
> Wysiać pestki ze 100 kg dyń? Chcesz to potem ciężarówkami (wy)wozić?
No
Za płotem mam ok 800m2 tzw. nieużytków. Działka sąsiada, on nic tam nie buduję więc
mam wolną rękę na ten teren;) Chwasty tam sobie rosną ja to ze dwa razy do roku kosa
skoszę. Kiedyś już tu pytałem jak to zagospodarować to ktoś radził nasiać łubinu.
Podobno ładnie kwitnie i wyglądało by lepiej jak te chwasty. Nie próbowałem z łubinem
póki co
W tym roku wiosną na kawałku tego terenu posadziłem właśnie dynie które tak mi
obrodziły. W przyszłym roku chciałem posadzić na całości gdyż widzę że dynia jak się
rozrasta to zagłusza inne chwaściory
Zawsze ładniej będą dynie za płotem wyglądały jak inne chwasciory

7. Data: 2015-12-01 14:22:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 1 Dec 2015 04:30:39 -0800 (PST), Kris napisał(a):

> [...]
rozrasta to zagłusza inne chwaściory
> Zawsze ładniej będą dynie za płotem wyglądały jak inne chwasciory

Pewnie, tylko że dynie są bardzo żarłoczne, wątpię więc, aby ten teren
zdołał je wykarmić tak po prostu,bez wspomagania organicznego. ja zawsze
sieję na kompoście/oborniku.

8. Data: 2015-12-01 14:54:34

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 1 grudnia 2015 14:22:01 UTC+1 użytkownik Ikselka napisał:
> Pewnie, tylko że dynie są bardzo żarłoczne, wątpię więc, aby ten teren
> zdołał je wykarmić tak po prostu,bez wspomagania organicznego. ja zawsze
> sieję na kompoście/oborniku.
Dały rade na ok 10m2 dadzą rade i na całości.
Bardzo urodzajna gleba torf praktycznie
Zresztą co tam- nic nie ryzykuje.

9. Data: 2015-12-01 15:51:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 1 Dec 2015 05:54:34 -0800 (PST), Kris napisał(a):

> Dały rade na ok 10m2 dadzą rade i na całości.
> Bardzo urodzajna gleba torf praktycznie

Akurat torf jest bardzo jałowy, w dodatku kwaśny jak cholera.
Pewnie masz na myśli czarnoziem :-)

> Zresztą co tam- nic nie ryzykuje.

Pewnie.

10. Data: 2015-12-01 15:54:25

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 1 grudnia 2015 15:51:25 UTC+1 użytkownik Ikselka napisał:
> Akurat torf jest bardzo jałowy, w dodatku kwaśny jak cholera.
> Pewnie masz na myśli czarnoziem :-)

To coś czarne jest bardzo urodzajne
Wszystko mi rośnie jak szalone.
Dynie też

co polecacie
co z tą pigwą
jakim roztworem "zasilac"?
wilczomlecz - rozmnazanie przez ciecie
dracena - jaka ziemia/gleba dla dosypania