Dyskopatia ?

1. Data: 2002-01-31 13:22:18

Temat: Dyskopatia ?
Od: "Darek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Moja dziewczyna ma dyskopatię.
Czy ktoś mógłby mi napisać jakie są metody leczenia tej dolegliwości i jaka
jest ich skuteczność?

Z góry dziękuję,
Darek

2. Data: 2002-01-31 14:14:28

Temat: Re: Dyskopatia ?
Od: Pawel Boguszewski <p...@1...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek wrote:

> Witam,
>
> Moja dziewczyna ma dyskopatię.
> Czy ktoś mógłby mi napisać jakie są metody leczenia tej dolegliwości i jaka
> jest ich skuteczność?

Dyskopatia dyskopatii nierowna. Nalepiej zrobic sobie rezonans
magnetyczny, bo na RTG nic nie widac. Dopiero na podstawie tego badnia
dalej sie leczyc.

--
Pozdrowionka
__

3. Data: 2002-01-31 14:31:20

Od: p...@a...gda.pl (Piotr) szukaj wiadomości tego autora

> Moja dziewczyna ma dyskopatię.
> Czy ktoś mógłby mi napisać jakie są metody leczenia tej dolegliwości i
jaka
> jest ich skuteczność?
> Darek

Jest to czesta doleglwosc. Najczesciej tez sama z siebie przechodzi. Ogolnie
rzecz biorac
leczenie jest przede wszystkim zachowawcze (czyli nieoperacyjne): leki
przeciwbolowe, przeciwzapalne, fizjoterapia, wyrobienie sobie prawidlowych
nawykow w postawie ciala i wysilku. Podobno u 90% chorych to pomaga.
Leczenie operacyjne jest zalecane, jesli pojawia sie oslabienie nogi,
dretwienia nogi, problemy z kontrolowaniem potrzeb fizjologicznych lub
jesli bol jest nie do zniesienia i nic nie pomaga. Ale operacja tez nie daje
gwarancji wyleczenia. To tak w bardzo ogolnym skrocie. Polecam ci artykul na
temat dyskopatii w Kaciku Pacjenta w serwisie www.neurochirurgia.2p.pl.

Pozdrawiam

Piotr

4. Data: 2002-01-31 15:45:55

Od: "Massai" <t...@b...ids.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel Boguszewski" <p...@1...onet.pl> napisał w
wiadomości news:3C595144.D241EF96@1234poczta.onet.pl...

> [...]
>
> Dyskopatia dyskopatii nierowna. Nalepiej zrobic sobie rezonans
> magnetyczny, bo na RTG nic nie widac. Dopiero na podstawie tego
No sory. Jakby tak każdemu z dyskopatią robić rezonans toby ta służba
zdrowia już na nic nie miała pieniędzy!
A na rtg baaaardzo wiele widać! Tylko trzeba umieć patrzyć...
Pozdro
Massai

5. Data: 2002-02-01 00:20:59

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr napisał(a):

> Jest to czesta doleglwosc. Najczesciej tez sama z siebie przechodzi.

Oj, nie przechodzi, nie przechodzi, tylko jeszcze się posuwa dalej.

--
Kaja

6. Data: 2002-02-01 11:21:51

Od: Pawel Boguszewski <p...@1...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Massai wrote:
> badnia
> No sory. Jakby tak każdemu z dyskopatią robić rezonans toby ta służba
> zdrowia już na nic nie miała pieniędzy!
> A na rtg baaaardzo wiele widać! Tylko trzeba umieć patrzyć...

Tak. Na moj RTG patrzylo 4 roznych lekarzy i kazdy widzial co innego. Po
terapii zaleconej przez 2 z nich chyba bym juz siedzial na wozku. Na
szczescie _zawsze_ weryfikuje co oni mowia badajac sie u conajmniej 2
lekarzy. Dopiero na MRI wyszlo szydlo z worka. Oczywiscie za wlasna kase
w fundacji przyszpitalnej.

RTG nadaje sie do diagnozy "wiekszych" dyskopatii, takich jak
przesuniecia dyskow. Kiedy przesuniecia nie ma a jest puklina i
dehydratacja dysku to jedynie MRI lub "lekarz-wrozbita"

--
Pozdrowionka
__

7. Data: 2002-02-01 13:49:04

Od: p...@a...gda.pl (Piotr) szukaj wiadomości tego autora

> RTG nadaje sie do diagnozy "wiekszych" dyskopatii, takich jak
> przesuniecia dyskow. Kiedy przesuniecia nie ma a jest puklina i
> dehydratacja dysku to jedynie MRI lub "lekarz-wrozbita"
> Pawel Boguszewski

Jesli chodzi o dyskopatie ledzwiowe, to zamiast MRI najczesciej wystarcza
tomografia komputerowa (badanie tansze, szybsze, latwiej dostepne, krotsze
kolejki). W kregoslupie szyjnym z kolei rzeczywiscie trzeba robic MRI.

Piotr

8. Data: 2002-02-01 14:19:05

Temat: Re: Dyskopatia - kregarze
Od: Pawel Boguszewski <p...@1...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tomografia komputerowa (badanie tansze, szybsze, latwiej dostepne, krotsze
> kolejki). W kregoslupie szyjnym z kolei rzeczywiscie trzeba robic MRI.

Niestety dziagnoza to jedno a leczenie drugie. Zachowawcze trzeba sobie
samemu dobrac metoda prob i bledów, operacyjne niesie (jak zawsze metody
inwazyjne) pewne ryzyko.
Co sadzicie o kregarzach? jako osobnik wysoce sceptyczny podchodze do
nich z duzym dystansem, ale relacje moich rownie sceptycznych znajomych
za zachecajace. Chyba sie zdecyduje
Może znacie kogos godnego polecenia w okolicach warszawy?

--
Pozdrowionka
__
Pawel Boguszewski
mailto:p...@1...onet.pl
Just remove 1234 from my email (spam protector)

Lekarze bez winy (fwd)
szczepionka MMR
Proteiny (prosze o porade)
Hormony