Dzbanecznik

1. Data: 2005-10-16 14:43:15

Temat: Dzbanecznik
Od: Monika <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam pytanie dotyczące roślinki owadożernej - czy jest tu ktoś, kto powie
mi jak zimować tą roślinkę?

- Monika

2. Data: 2005-10-16 17:08:45

Temat: Re: Dzbanecznik
Od: Qq <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika napisał(a):
> Witam!
> Mam pytanie dotyczące roślinki owadożernej - czy jest tu ktoś, kto
> powie mi jak zimować tą roślinkę?

Skocz do strony z mułołapkami. www.nepenti.pl
się dowiesz wszystkiego. CHyba niczego specjalnego on nie optrzebuje,
gdzieś czytałem, że powinien wisieć nad miską z wodą, ale głowy nie dam.
A generalnei w zimie to one wszystkie idą spać...

Qq

3. Data: 2005-10-16 17:31:09

Od: Monika <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 16-10-2005 o 19:08:45 Qq <q...@p...onet.pl> napisał:

> Skocz do strony z mułołapkami. www.nepenti.pl
> się dowiesz wszystkiego.

Stronka super...
Co prawda nic o zimowaniu dzbenczników nie ma, ale jest sporo o innych
owadożercach :D , które posiadam...

- Monika

4. Data: 2005-10-19 14:01:11

Od: "Przemek" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika wyskrobał(a):

> Witam!
> Mam pytanie dotyczące roślinki owadożernej - czy jest tu ktoś, kto
> powie mi jak zimować tą roślinkę?

Hmm...dzbaneczniki w naturalnym srodowisku nie przechodza raczej zimy z tego
co mi wiadomo, jest to uwarunkowane strefa klimatyczna w jakiej
żyją..natomiast jesli chodzi o warunki domowe, to ogólnie wskazane jest
hodowanie ich w terrarium, w szklarni, poniewaz potrzebuja bardzo wysokiej
wilgotności powietrza, nawet do 100%, wiec jeśli ktoś trzyma roślinke poza
terraium, w pokoju, to zimą wskazane jest często zraszanie jej, ponieważ
centralne ogrzewanie tragicznie wpływa na wilgotność względna powietrza...Ja
trzymam wszystkie dzbaneczniki w duzym terrarium i ogólnie nie zauwazyłem
zadnych szczególnych zmian w czasie zimy, roślina przez cały rok rośnie
pieknie i wytwarza dzbanki, mozna jedynie pokusić sie o dodatkowe
doświetlanie rosliny podczas krótkich dni zimą, chociaz jeśli trzymamy je
blisko południowego okna to i zbędne jest dodtakowe doświetlanie z uwagi na
to iz Słońce nisko swieci i nawet lepiej dociera do wnętrza pokoju...to tyle
z mojej strony, zycze wiec szybkiego wzrostu i ładnych dzbanków:)

--
Pozdrawiam, Przemek

5. Data: 2005-10-25 13:44:18

Od: Monika <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 19-10-2005 o 16:01:11 Przemek <p...@t...pl> napisał:

> [...]
> na
> to iz Słońce nisko swieci i nawet lepiej dociera do wnętrza pokoju...

Dziękuję za odpowiedź, jedakże skoro znasz się na tych roślinkach i co
ważniejsze posiadasz je na utrzymaniu ;), to muszę zadać kolejne pytanie.
Czy dzbaneczniki hodowane w domu kwitną i jak wyglądają takie kwiaty (nie
mogę znaleźć niczego na ten temat)? Czy należy je obciąć już na początku
kwitneinia, tak jak robi się to w przypadku muchołówki; czy nie są
zagrożeniem dla rośliny? Jeśli posiadasz zdjecia swoich roślin, to byłabym
bardzo wdzięczna gdybyś przesłał mi je na priv, lub jak wolisz podał link
;)

- Monika

Zapytanie o drzewka owoc
Kret