Dzdzownice kalifornijskie - podloze

11. Data: 2004-08-08 14:42:38

Temat: Re: Dzdzownice kalifornijskie - podloze
Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra wrote:

> Czy to znaczy, ze kalifornijskie przeżyją naszą zimę na
> zewnątrz?
>
> Pozdrawiam
> Marta

Jak najbardziej, no chyba żeby nie, w jakieś wielkie mrozy (to tak jak
wszystko) ale one naprawdę sobie wspaniale radzą. W hodowlach
"przemysłowych" okrywa się na zimę słomą.

--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

12. Data: 2004-08-08 16:15:39

Od: "BW" <b...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Trzymam je w piwnicy ale domownicy zaczynaja sie denerwowac z powodu
> wilgoci
> ktora panuje w piwnicy, wiec chcialbym przeniesc cala hodowle do
> ogrodka. Jak dobrac odpowiednie miejsce ? Jak zabezpieczyc robaczki
> przed zamarznieciem zima ?

> Śmiało przenoś do ogródka pamiętając by umieścić "łoże" w cieniu, podlewać
> codziennie i zabezpieczyć przed kretami .
> Zimą dżdżownice radzą sobie jak pszczoły - zbijają się w kulę i to
wystarcza
> ( to tak z grubsza o co pytałeś, wal dalej jak coś w tym temacie dalej Cię

Pozwolicie, że się podłaczę do dyskusji. Otóż od ubiegłego roku trzymam
kilkanaście (może i kilkadziesiąt) sztuk w skrzynce drewnianej. Niestety nie
mam możliwości wystawienia ich na pole. Kilka dni temu znacznie powiększyłem
skrzynkę. Zgodnie z Waszymi instrukcjami przełożyłem ziemie trawą (niestety
świeżą - pewnie niedługo zgnije) i kawałkami kartonów (czy koniecznie muszą
to być gazety ?). Kilka razy podlałem wodą. Może to przeżyją.
Martwi mnie tylko jedno. Równolegle do dżdżownic kalifornijskich zacząłem
hodować dendrobenę. O ile ta widać, że ta ma się dobrze i mocno się rozmnaża
o tyle kalifornia ledwo wegetuje. Mam nadzieję, że po Waszych instrukcjach i
to się zmieni.
Pozdrawiam
Bogdan

13. Data: 2004-08-08 16:51:55

Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Zgodnie z Waszymi instrukcjami przełożyłem ziemie trawą (niestety
> świeżą - pewnie niedługo zgnije) i kawałkami kartonów (czy koniecznie muszą
> to być gazety ?). Kilka razy podlałem wodą.

Moglbys przypomniec szczegoly ? Szukalem na googlach ale chyba nie trafilem na
odpowiedni watek ?

Borys

14. Data: 2004-08-08 17:16:12

Od: "BW" <b...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Moglbys przypomniec szczegoly ? Szukalem na googlach ale chyba nie
trafilem na
> odpowiedni watek ?

To napisał Dziadek
> jest ok ale zastanawiam sie caly czas czym wypelnic pojemnik ?
> Gazetami wymieszanymi z odpadkami organicznymi ? Samymi odpadkami
> org. ?
Masz rację, on "się zastanawiał" - ja to zrozumiałem (i tak sobie
przyswoiłem) jako instrukcję wykonania.
Ale to chyba nie powinno być źle. Pamiętam, że moja mama kiedyś do kompostu
dała parę takich dżdżownic. Po jakimś czasie tak się namnożyły, że po
ruszeniu kompostu (w odpowienim miejscu) ten się dosłownie ruszał.
Oczywiście moja symulacja kompostu to już nie to samo. Dla tego pewnie jakoś
tak zrozumiałem, że powininem przełożyć trawę papierem.
Mam nadzieję jednak, że się uda.

Pozdrawiam Bogdan

15. Data: 2004-08-08 18:15:37

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak najbardziej, no chyba żeby nie, w jakieś wielkie mrozy (to tak jak
> wszystko) ale one naprawdę sobie wspaniale radzą. W hodowlach
> "przemysłowych" okrywa się na zimę słomą.

Dzięki:-)

Trzeba będzie pomyśleć:-)

Serdecznie
Marta

16. Data: 2004-09-24 14:43:43

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skrzynię wynieś do ogrodu i postaw w cieniu.Przykryj aby nie
> wysychało ,podlewaj co kilka dni.
> Na zimę możesz okryć,ale nie koniecznie.Zimą one wchodzą głębiej
> do ziemi,jak ociepli się wracają.nie rozłażą się tak jak krajowe.
> Jak masz możliwość zdobyć obornik,możesz im dać.
> Mirzan

Czy Ty przypadkiem o ptakach nie zapomniał ?

Pozdrawia ornito logicznie boletus

17. Data: 2004-09-24 14:45:09

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cię

> Czy to znaczy, ze kalifornijskie przeżyją naszą zimę na
> zewnątrz?
>
> Pozdrawiam
> Marta

Koniecznie musimy się spotkać.

Pozdrawia tym razem boletus

18. Data: 2004-09-24 18:07:37

Od: "Wojtek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdzie można kupić dżdżownice kalifornijskie na Śląsku.
Pozdrawiam,
Wojtek

19. Data: 2004-09-25 06:19:46

Od: "michalina27" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Gdzie można kupić dżdżownice kalifornijskie na Śląsku.
> Pozdrawiam,
> Wojtek
Nie wiem, gdzie na Słąsku ale na Allegro na pewno. Przyślą Ci porcje
zarodową.
michalina

a pod ziemią...
Złamany czubek