Działka z olchą - karczowanie

1. Data: 2007-09-19 09:41:19

Temat: Działka z olchą - karczowanie
Od: "MS" <m...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Kupiłem działkę (2000m2) zarośniętą gęsto olchą - średnica max 30cm.
Działke na razie chce uporządkować, posadzić żywopłot i drzewka owocowe.

Olche wyciąłem (nie wiem czy słusznie). Niestety jak to olcha odrasta od
pnia.
Czy ktos ma pomysł jak pozbyć się pni. Ręczne wykopywanie to będzie syzyfowa
praca bo drzewek jest naprawde dużo.

Jakie maszyny do tego użyć:
-koparka
-pług

A może wytruć te korzenia i czekać aż zgniją?

Czy może jeszcze coś innego?

Pozdrawiam
MS

2. Data: 2007-09-19 10:01:45

Temat: Re: Działka z olchą - karczowanie
Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

MS napisał(a):

> Czy może jeszcze coś innego?

Jest specjalna maszyna do frezowania pni.
Ty te drzewa ot tak, ściąłeś?

--
richo

3. Data: 2007-09-19 10:01:51

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"MS" <m...@n...o2.pl> wrote in message
> [...]
> -koparka
> -pług
>
> A może wytruć te korzenia i czekać aż zgniją?

Opieńki.

4. Data: 2007-09-19 11:04:58

Od: "MS" <m...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ty te drzewa ot tak, ściąłeś?

Tak ściąłem. Te które ściąłem kilka miesięcy temu zdążyły już rozkrzewić się
na dwa metry.

Jak tam maszyna działa?

Pozdrawiam

MS

5. Data: 2007-09-19 11:14:24

Od: "MS" <m...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Opieńki.

A jak je zasiać? :)

6. Data: 2007-09-19 11:22:16

Od: "Moon" <w...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

MS wrote:

> A jak je zasiać? :)

nie baw się w to, to za długo trwa.
opieńki poza tym będą atakować martwe drzewo, skoro tam wszystko odrasta i
szaleje, to opieńki nie przyjmą się za dobrze.

chyba czas na chemię.

moon

--
i tak będzie wojna...

7. Data: 2007-09-19 11:57:55

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.drewsmol.pl/

--
richo

8. Data: 2007-09-19 15:12:03

Od: "Andrzej S." <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MS napisał:

> [...]
> pnia.
> Czy ktos ma pomysł jak pozbyć się pni. Ręczne wykopywanie to będzie syzyfowa
[..]

Witaj,
Nie olche, ale brzoze poucinałem tak do kolan.
Miejscowy przyjechał ciągnikiem ze stalową liną
zakonczoną hakiem i powyrywalismy pieńki jak
mleczne zęby ...

Brzoza ma mizerny korzen, nie wiem jak olcha.

pozdro
--
A S

9. Data: 2007-09-19 15:16:54

Od: "Marcin Szeffer" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MS" <m...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> -koparka
> -pług
>
> A może wytruć te korzenia i czekać aż zgniją?

Wypalić, rozpalając ognisko na każdym pniu.
Jak będziesz to robić po kolei, to trochę potrwa, ale obejdzie się bez
chemii.

Ewentualnie dogadać się z nadleśnictwem, powinni mieć urządzenia do zrywki.
--
shr

10. Data: 2007-09-19 17:28:46

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MS" <m...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

> A może wytruć te korzenia i czekać aż zgniją?
>
> Czy może jeszcze coś innego?

REGLONE R 200 SL
Może pomoże

Pozdrawiam pogodnie
skryba

Co zrobic z darnia ... ?
[REKLAMA] [SPAM] Jesienne porządki ? pamiętajmy o konserwacji systemów nawadniających. Irriga - producent systemów nawadniających
Jabłka LIGOL - chcę mieć i proszę o rad
Beskid Sądecki - jakie odmiany drz. owocowych
Re: co to?