Re: Dziecko niepełnosprawne w przedszkolu integracyjnym

1. Data: 2002-05-08 09:34:52

Temat: Re: Dziecko niepełnosprawne w przedszkolu integracyjnym
Od: "Aleksandra" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <trigo napisała
> Witam, nie wiem, gdzie poruszyć ten problem, dla mnie b. ważny.
> Czy są jakieś ograniczenia co do czasu pobytu w przedszkolu >integracyjnym
dziecka niepełnosprawnego.

Cześć. Jestem pracownikiem przedszkola publicznego i nigdy nie trafiłam na
przepisy ograniczające pobyt dziecka w przedszkolu. Nie wiem na czym polega
niepelnosprawność Twojej córki, ale zdarza się, że prowadzący dziecko lekarz
lub psycholog (dla dobra dziecka) zaleci krótsze przebywanie w grupie.
Zdarza się, ze niektóre przedszkola w statucie wprowadzają ograniczenia
dla dzieci, które mogą zagrażać innym (najczęściej poważna zaburzenia
emocjonalne).

> Pomóżcie, bo ta pani jest...hmm, może lepiej nie powiem!!!

Radzę poprosić wychowawczynię o umotywowanie swoich słów, pożyczyć do
przeczytania statut przedszkola, ewentualnie gdy to nie poskutkuje poprosic
dyrektorkę o rozmowę wyjaśniającą.

--
Pozdrawiam OlaŚ

1. Data: 2002-05-08 13:20:40

Od: <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>  Zdarza się, ze niektóre przedszkola w statucie wprowadzają ograniczenia
> dla dzieci, które mogą zagrażać innym (najczęściej poważna zaburzenia
Zespół Downa - dziecko jest otwarte na kontakty z innymi, nie przejawia żadnych
zaburzeń emocjonalnych

>  Radzę poprosić wychowawczynię o umotywowanie swoich słów, pożyczyć do
> przeczytania statut przedszkola, ewentualnie gdy to nie poskutkuje poprosic
> dyrektorkę o rozmowę wyjaśniającą.

tak właśnie zrobię, dziękuję
Pozdrawiam Grażyna

1. Data: 2002-05-08 18:57:15

Od: "Aleksandra" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <trigo
> Zespół Downa - dziecko jest otwarte na kontakty z innymi, nie przejawia
żadnych
> zaburzeń emocjonalnych

Znam dzieci z zespołem Downa przebywające w przedszkolach publicznych ( nie
integracyjnych) niemal od 6.00 do 16.00 bez problemu.

>dziękuję Grażyna

Proszę bardzo - polecam się na przyszłość. :-))
--
Pozdrawiam OlaŚ

1. Data: 2002-05-08 22:57:17

Od: <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znam dzieci z zespołem Downa przebywające w przedszkolach publicznych ( nie
> integracyjnych) niemal od 6.00 do 16.00 bez problemu.

no proszę. a w Białymstoku umieszczenie dziecka z zespołem Downa w
integracyjnym przedszkolu graniczy z cudem. publiczne nawet słyszeć nie chcą.
Pozostają tylko specjalne.
przecież te dzieci uczą się przez obserwację i naśladownictwo. Ja nawet w
opinii PPP mam zapis o rehabilitacji społecznej przez uczęszczanie do
przedszkola integracyjnego i kontakt z prawidłowo rozwijającymi się
rówieśnikami.

Do integralu Gosia chodzi nie tylko dlatego, ze publiczne jej nie chcą (to b.
miło słyszeć coś takiego o dziecku) ale też z powodu różnorodnych ćwiczeń i
zajęć ze specjalistami

Jestem wdzięczna za podtrzymanie mnie na duchu
pozdrawiam serdecznie
Grażyna z dziecmi

proba
Matura 2002