Dziedziczenie koloru tęczówki oka

1. Data: 2002-12-25 15:45:14

Temat: Dziedziczenie koloru tęczówki oka
Od: "Baza Bezdomnych Psów Rasowych" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupę,

Jaki kolor oczu może mieć dziecko, jeśli obydwoje z rodziców mają niebieskie
oczy??

pozdrawiam
Kasia

2. Data: 2002-12-25 16:05:39

Temat: Re: Dziedziczenie koloru tęczówki oka
Od: "kakrysa" <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jaki kolor oczu może mieć dziecko, jeśli obydwoje z rodziców mają
niebieskie
> oczy??

Niebieski, szaroniebieski

3. Data: 2002-12-25 21:24:53

Od: "Dawid Świtała" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kakrysa" <k...@N...pl> napisał w wiadomości
> niebieskie
>
> Niebieski, szaroniebieski

Gdybyś jeszcze podała czy gdzieś na sieci jest w przystępny sposób podana
tabela dzidizczenia byłbym zobowiązany [u mnie jest braz + braz = myslimy ze
braz ;) ]

--
Dawid Świtała, Poznań
odpowiadajac usun spamkiler z adresu :)

4. Data: 2002-12-26 00:13:46

Od: "kakrysa" <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tabela dzidizczenia byłbym zobowiązany [u mnie jest braz + braz = myslimy

Nie obrazam sie, ale jestem FACET :D
Nie wiem, gdzie jest tabela, ale niebieski+niebieski to niebieski, musi byc
:)
A w ogole, moj tata brunet piwnooki, mama blondynka niebieskooka, a ja
jestem (3 z kolei) niebieskooki blondyn
wiec ciekawe, czy to jakas przypadlosc, ze u mnie w domu jest tak z
dzieciakami
(najstarsza) blondynka niebieskooka
szatynka piwnooka
blondyn niebieskooki
szatynka piwnooka

5. Data: 2002-12-26 09:56:10

Od: Tinue <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

"kakrysa" <k...@N...pl> napisał/a news:auckup$b0u$1@news.onet.pl:

> niebieskie
> Niebieski, szaroniebieski

Nie do końca :-) Istnieje jeszcze coś takiego jak niepełna dominacja -
moi rodzice mają oczy niebieskie a ja mam brązowe :-) W związku z tym dla
większej pewności należy wziąć też pod uwagę kolor oczu dziadków.
Ale generalnie racja - allel koloru niebieskiego to allel recesywny, więc
prawdopodobieństwo stoi po stronie oczu niebieskich :-)

--
Uważam za rzecz wskazaną, by zrozumieć innego | TiNUE cyberHYENA
człowieka jako zwierzę, zanim gotów jestem | ~crocuta crocuta~

6. Data: 2002-12-26 10:17:07

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 26 Dec 2002 01:13:46 +0100, kakrysa wrote:

> Nie wiem, gdzie jest tabela, ale niebieski+niebieski to niebieski, musi byc
>:)

Z tego co mnie uczyli na biologii z genetyką to przyjęło sie twierdzić,
że kolor oczu dziedziczy sie według praw Mendla, a brąz jest dominujący.
Czyli dwoje brązowookich może od biedy mieć potomka niebieskookiego (czy
też zielono - dwie heterozygoty), ale dwoje niebieskookich raczej
brązowookiego mieć nie będzie (dwie homozygoty recesywne).

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)

7. Data: 2002-12-26 15:06:26

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 26 Dec 2002 11:17:07 +0100,Marek Bieniek
<m...@p...wytnij.onet.pl>, napisał/a:

> [...]
> też zielono - dwie heterozygoty), ale dwoje niebieskookich raczej
> brązowookiego mieć nie będzie (dwie homozygoty recesywne).

A co powiesz na to:
Ja mam oczy zielone,ojciec piwne,matka niebieskie.
Wiem,że jestem ich córką :-)

--
Życzę Zdrowych i Wesołych Świąt
oraz Szczęśliwego Nowego, 2003 Roku

8. Data: 2002-12-26 16:05:06

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 26 Dec 2002 16:06:26 +0100, Kaja wrote:

> A co powiesz na to:
> Ja mam oczy zielone,ojciec piwne,matka niebieskie.
> Wiem,że jestem ich córką :-)

A nic konkretnego nie powiem:)
Tinue napisał już o 'niepełnej dominacji'.

9. Data: 2002-12-27 09:15:44

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tinue" <t...@w...tlen.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Ale generalnie racja - allel koloru niebieskiego to allel recesywny, więc
> prawdopodobieństwo stoi po stronie oczu niebieskich :-)

A czy to tylko przy oczach ta niepełna dominacja, czy przy grupie krwi też
się może zdarzyć?
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

10. Data: 2002-12-27 21:14:27

Od: "magda" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nic konkretnego nie powiem:)
hii,hiii

pigulka - pomozcie
jezyk geograficzny?
lek
Bardzo czeste rozwolnienie- jak zaradzic?
Bardzo czeste rozwolnienie- jak zaradzic?