Dzień dobry:)

1. Data: 2003-03-21 13:25:37

Temat: Dzień dobry:)
Od: "Ula" <u...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Zacznę standardowo: grupę śledzę od jakiegoś czasu i jestem pod olbrzymim
wrażeniem. Do tej pory korzystałam z kilku porad prywatnie, ale czas
najwyższy przywitać się oficjalnie. Mieszkam w Gdyni, od 2 miesięcy jestem
dumną mamą, w związku z czym na razie tylko zbieram schematy xxx. Kiedyś
może będzie więcej czasu...Mam jednak pytanie. Chciałabym wykonać kartkę
imieninową, mam wzór, nie wiem tylko jak materiał przymocować do papieru.
Przykleić klejem, jeśli tak to jakim najlepiej, użyć taśmy klejącej? Za
wszystkie porady z góry dziękuję.
Ula

1. Data: 2003-03-21 13:36:57

Temat: Re: Dzień dobry:)
Od: "Ajka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam nastepna zarazona osobe na grupie :-))

Ja zazwyczaj skladam kartke papieru na 3 czesci, w jednej wycinam odpowiedni
otwor (zazwyczaj w srodkowej) i pomiedzy dwie czesci wkladam kanwe z
obrazkiem i sklejam tasma dwustronna.
Cosik zamotalam :-(

Ajka

1. Data: 2003-03-21 13:39:57

Od: n...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> imieninową, mam wzór, nie wiem tylko jak materiał przymocować do papieru.
> Przykleić klejem, jeśli tak to jakim najlepiej, użyć taśmy klejącej? Za

witam Cie serdecznie
myśle, że najlepiej jest zrobić podwójną kartkę, tzn. z tej strony na której
ma być przód i chyba to co zrobiłaś, to trzeba wyciać w kartce okienko, jaki
chcesz kształt, tak by sie uwidoczniło twoje dzieło i od spodu podkleja się
drugi kawałek papieru. Twój obrazek musi być troszkę mniejszy od całej kartki,
tak by było miejsce na sklejenie warstw kartek. Ja robię łaśnie tak, moze nie
profesjonalnie ale skutecznie. Może dziewczyny mają jakieś inne sposoby to ja
też skorzystam.
Pozdrawiam,
mam nadzieję, że choć troszkę z tego mojego tłumaczenia zrozumiałaś
ula/nitka

1. Data: 2003-03-21 13:52:17

Od: "Pusia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://crossstitch.about.com/library/weekly/aa012001
b.htm

Witaj cieplutko i wiosennie :)))))

Pusia(Bialystok)

1. Data: 2003-03-21 13:52:31

Od: g...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> imieninową, mam wzór, nie wiem tylko jak materiał przymocować do papieru.
> Przykleić klejem, jeśli tak to jakim najlepiej, użyć taśmy klejącej? Za

Hej!
Gdzieś na grupie była mowa o kartkach, więć spróbuj pogrzebać w archiwum (mi
najlepiej wychodzi to przez google).
Napiszę więc tylko, jak ja robię swoje kartki.
Jak mam akurat flizelinę dwustronną -taśmy do podklejania podłożeń w spodniach,
spódnicach-dostępne niemal w każdej pasmanterii -to tym najlepiej. Kosztuje
toto grosze. Jest też taka flizelina z metra ale gorzej z jej dostępnością.
Czasem używam też kleju do klejenia drewna, np. RAKOLL. Ale trzeba uważać, by
klej nie przeisiąkał. Długo schnie, za to daje się poprawiać , jak się krzywo
przyłoży i trzyma na beton. Są też kleje do tkanin, lecz nigdy ich nie
używałam, więc nie wiem, jak one łączą tkaninę z papierem. Zdarzyło mi się też
łączyć haft z kartką przy pomocy maszyny do szycia. Ale to polecam, jeśli masz
dobrze opanowaną maszynę. Jeśli zaś taśmą, to tylko dwustronnie klejącą. Acha,
ja zazwyczaj robię tekstylne passe-partout, to mogę je prasować żelazkiem przy
klejeniu flizeliną. Przy papierowym lepiej użyć kleju lub taśmy.
Acha, coś mi się przypomiało. Kiedyś zrobiłam taką kartkę: na całą kartkę
nakleiłam postrzępiony na brzegach(tak,że te strzępki wystawały poza kartkę)
kawałek jeansu, na to nakleiłam wyciętę z czerwonego sztruksu serduszko. Kartka
się bardzo podobała, a wykonałam ją w 5 minut. Tak samo można spróbować
przykleić haft. Tylko jeszcze zależy, na czym on jest wykonany.
No to się pomądrzyłam.
Pa!
Gratka

1. Data: 2003-03-21 14:41:16

Od: "pudelewicz" <p...@w...dialog.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ula wrote:

> Chciałabym wykonać kartkę imieninową
> materiał przymocować klejem, jeśli tak to jakim
> najlepiej, użyć taśmy klejącej? Za wszystkie porady z góry dziękuję.
> Ula
Witam!
W punktach gdzie wywołują filmy i wykonują odbitki zdjęć, w sklepach z
aparatami fotograficzmymi, a może i w sklepach papierniczych można kupić
taśmę,składającą się z małych, owalnych, dwustronnie klejących się
przylepców. Z wyżej wymienionej taśmy korzystam przy sklejaniu
pocztówek. Na moim pudełku z taśmą napisane jest : "Fotokleber". Za
pudełko z 1000 przylepców zapłaciłam ok. 14,- zł. Pozdrawiam Wanda P (z
Wrocławia)

1. Data: 2003-03-21 17:46:46

Od: b...@s...be (Beata Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Witam witam swiezo upiczona mame miedzy nami i przy okazji gratulacje
dla rodzicow.
Pozdrawiam Beata.

1. Data: 2003-03-22 08:43:24

Od: Beazuku <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Ja do klejenia uzywam tasmy dwustronnej.
Wysylam ci na priv schematy jak zlozyc kartki.

Pozdrawaim Beazuku.

Ula napisał(a):

> [...]
> imieninowš, mam wzór, nie wiem tylko jak materiał przymocować do papieru.
> Przykleić klejem, jeśli tak to jakim najlepiej, użyć taśmy klejšcej? Za

B...@p...onet.pl
http://www.republika.pl/beazuku
GG 5470466

"Aby do czegoś dojść trzeba wyruszyć w drogę"

prosba
Drobiazgi
Kto lubi zajączki
Koronki klockowe - galeria Kaili