Dziwna wizyta u ginegologa

11. Data: 2002-08-14 12:49:19

Temat: Re: Dziwna wizyta u ginegologa
Od: "Dr" <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)
Leki, o których mówimy różnią się zawartością gestagenów a nie
estrogenów(mają one różne działanie). Nie możemy zapominać,że oprócz
niewątpliwie korzystnego oddziaływania na organizm-hamują owulację,
poprawiają profil lipidowy(tylko estrogeny), zmniejszają zachorowalność na
raka jajnika, raka błony śluzowej macicy-środki antykoncepcyjne mają też
działania uboczne.Składowa gestagenna(której zawartość w Regulonie jest 2
razy większa) powoduje m.in. wzrost ciśnienia, wzrost
"złego"cholesterolu,zwiększa ryzyko zakrzepicy, ryzyko raka piersi i inne.
Jak można więc zauważyć ilość hormonów nie jest obojętna dla organizmu.
Niech Pani spróbuje poprosić w aptece o lek, który używała Pani
dotąd.Ewentualnie niech Pani idzie do poradni K.

Pozdrawiam

Dr

Użytkownik "Marta" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Dr" <m...@h...pl> napisał w wiadomości

Richter

12. Data: 2002-08-14 12:53:38

Od: "Ewka" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lepiej"
> Czy ktos uprzejmy moglby sie do tego ustosunkowac?

To znaczy, że o hormonach wiesz niewiele. NIE MA czegoś takiego, jak
bezpieczne serwowanie sobie estrogenów czy progestagenów. Poczytaj pierwszą
z brzegu ulotkę do pigułek dwuskładnikowych (taką jest Regulon), szczególnie
sekcje - "przeciwwskazania" i "działania niepożądane".
Słyszałaś np. o estrogenozależnym nowotworze sutka? Może wystąpić dopiero
po wielu latach brania piguł. Oczywiście nie musi, dlatego tak ważne jest
pozostawanie w rękach dobrego lekarza, zlecającego okresowe badania i
analizy. WYŁĄCZNIE pod taką opieką stosowanie antykoncepcji hormonalnej może
być w miarę bezpieczne.

13. Data: 2002-08-14 13:52:59

Od: "Marta" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewka" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

>. O estrogenach wiem tyle,
>
> To znaczy, że o hormonach wiesz niewiele. NIE MA czegoś takiego, jak
> bezpieczne serwowanie sobie estrogenów czy progestagenów.
<ciach>

???? Wiadomosci o estrogenach wzielam z notatek z wykladow z fizjologii
prowadzonych przez lek Arkadiusza Chlebickiego (tak podaje jakby ktos chcial
sprawdzic). Zaprzecz prosze tym danym (ze rozluxniaja naczynia itd).
Lekko mnie obrazasz powyzszym stwierdzeniem. To, ze nie ma czegos takiego
jak bezpieczne branie hormonow to absolutnie prawda i skad ci przyszlo do
glowy, ze ja o tym nie wiem??? A juz na pewno 'wyzywanie' :) mnie od nieukow
i oczywiste tezy wyglaszane wielce protekcjonalnym tonem sa troche dla mnie
krzywdzace.
;((
Wybaczam, jesli po prostu zle zrozumialas moj poprzedni post ;))
Ja wcale nie sadze ze jesli w tabletkach jest wiecej estrogenow oznacza to:
lepsze samopoczucie itd, wiem ze kazda dawka jest ingerencja w naturalne
procesy zachodzace w ciele kobiety.
Jesli chodzi o:
>ale to tez one powoduja owulacje...(czy zatem Regulon >ma mniejsza
skutecznosc??:)))...
zauwaz ze na koncu jest baaardzo wielki usmiech czyli zart.
No coz, w kazdym razie dzieki za odzew, mrugam oczkim :))) i pozdrawiam
Marta

14. Data: 2002-08-14 14:22:36

Od: "Ewka" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zauwaz ze na koncu jest baaardzo wielki usmiech czyli zart.
> No coz, w kazdym razie dzieki za odzew, mrugam oczkim :))) i pozdrawiam

W moim poście nie padło żadne obraźliwe słowo. Szukam "nieuka" - jakoś też
nie mogę znaleźć...
A jeśli na wykładach pan doktor nie poinformował, że kombinacja estrogenów
i progestagenów w pigułach NIE POWODUJE (hamuje!!!) owulacji - to Twoja
niewiedza jest usprawiedliwiona ;). Nie złość się, procesy i działanie
hormonów jest trochę bardziej złożone niż mogłoby wynikać z prostej
definicji. Nie zaprzeczam Twoim informacjom o estrogenach, każdy jednak kij
ma dwa końce. A akurat mówienie o estrogenach w pigułach w aspekcie ich
dobroczynności w ramach działania tychże - jest po prostu nieprawdą.

NIE HAMUJĄ jajeczkowania minipigułki gestagenowe.

Drażliwa Marta, najpierw się złości, potem wybacza (co?), na końcu mruga.
Prawdziwa mobilna donna. :)

15. Data: 2002-08-14 14:22:36

Od: "Ewka" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

16. Data: 2002-08-14 18:39:56

Od: "Marta" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewka" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

<ciach>

> [...]
>
> NIE HAMUJĄ jajeczkowania minipigułki gestagenowe.
>
> Drażliwa Marta, najpierw się złości, potem wybacza (co?), na końcu mruga.

Witaj
Ach, po prostu zobaczyłam Twoj poprzedni post akurat w chwili, gdy miałam
złą 1/24 dnia :)) Szybko sie zorientowałam, ze to glupie sie 'obrazac' (o
co??) no i wyszlo tak jak wyszlo. Ech te hormony ;)))
Absolutnie zgadzam sie z Toba i ciesze sie, ze Ty tez masz poczucie
humoru.;)
Jeszcze raz mrugam (a co!) i prosze o wyjasnienie (jesli to mozliwe na
odległosc) czego mozna sie teoretycznie spodziewac po podwojeniu dawki
estrogenow i czym wlasciwie sie rozni gestoden od dezogestrolu (bo jak
intuicyjnie wyczuwam oba sa jakimis syntetycznymi odpowiednikami estrogenow,
ale tu wlasnie moja wiedza jest niestety znikoma ;)
Pozdrawiam
Marta

jakie sa objawy grzybicy stop?
Szukam dobrego homeopaty we Wroclawiu