Dziwne garnki?

11. Data: 2007-05-18 09:12:03

Temat: Re: Dziwne garnki?
Od: "Dominik Jan Domin" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

news:f2jlku$qn2$1@node1.news.atman.pl...

> Ciekawy wątek :-)
> Aż wczoraj przetestowałem swoje garnki, zauważyłem przy okazji ciekawą
> rzecz: porządne wyroby z porządnej nierdzewki ferromagnetycznie nie były
> absolutnie. Badziewne natomiast typu "nierdzewny kubek" z hipermarketu za
> 4,99 - jakąś śladową magnetyczność miały jak najbardziej, może zwykły
> magnes "szafkowy" by tego nie stwierdził, ale neodym się zauważalnie kleił
> do takiego kubka.

Porządny garnek ze stali nierdzewnej nieferromagnetycznej nie lepi się go
magnesu. Ale wkładka w dnie może zawierać żelazo feroomagnetyczne (garnki do
indukcji) i chwyta magnes.

DJD

12. Data: 2007-05-18 12:21:49

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Misiek napisał(a):

> i wiele wiele innych)
> nie sa stalami ferromagnetycznymi
> W gruncie rzeczy wszystkie stale zwane stalami kwasoodpornymi nie sa
> wlasnie ferromagnetykami

Dzięki! Wychodzi na to, że te moje garnki nie takie złe są ;-).

Dzięki wszystkim za udzielenie się w wątku i detektywistyczne próby :-).

Pozdrawiam
Ewa

13. Data: 2007-05-18 16:41:05

Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

Misiek napisał(a):

> [...]
>>

> nie wszystkie stale stopowe (a do takich nalezy stal K.O. z ktorej
> wykonywane sa garnki-
> przykladowo
> 0H18N9
> 1H18N9T
> 0H18N10T
> H17N13M2T
> 00H17N14M2
> 0H17N13M2T
> 0H22N24M4TCu
> i wiele wiele innych)
> nie sa stalami ferromagnetycznymi
> W gruncie rzeczy wszystkie stale zwane stalami kwasoodpornymi nie sa

Wystarczy aby nie były paramagnetyczne i nie będą przczyciągne przez
magnes :-)

14. Data: 2007-05-19 06:13:27

Od: radek <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 May 2007 21:00:05 +0200, medea napisał(a):

> Czy jest ktoś w stanie mi wytłumaczyć, dlaczego garnki, które podobno są
> stalowe, nie przyciągają magnesu? Tak na chłopski rozum powinny, prawda?
> Czy jest jakaś tajemnicza odmiana stali, która nie przyciąga?
tak, wszystkie stale typu stainless (czyli stainless steel - stal
nierdzewna) dzięki odpowiedniej zawartości chromu lub molibdenu nie są
ferromagnetykami, czyli się nie magnetyzują, nie oddziałują w polu
magnetycznym

> Pozdrawiam
pozdrawiam
--
radek

15. Data: 2007-05-21 05:53:13

Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "radek" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nierdzewna) dzięki odpowiedniej zawartości chromu lub molibdenu nie są
> ferromagnetykami, czyli się nie magnetyzują, nie oddziałują w polu

To czemu magnes działa w zasadzie na wszystkie sztućce z napisem
"stainless steel"? Czy one są ze zwykłej stali i tylko pokryte warstwą
nierdzewną?
Miroo

Ziemniaki ze szpinakiem
[allegro] grill pokojowo-ogrodowy nowiutki okazyjnie
jaka nazwa zupy?
orzeszki pini
blender