Dziwny atak - proszę o pomoc!

1. Data: 2000-02-13 09:33:56

Temat: Dziwny atak - proszę o pomoc!
Od: Tomek <s...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

opiszę Wam sytuację, która nastšpiła wczoraj w mojej rodzinie. Proszę o
pomoc, gdyż nie bardzo wiem co z tym robić.
W godzinach popołudniowych, w czasie przygotowywania jedzenia, moja
żona, trzydziestoletnia, zdrowa (z wyjštkiem lekkiej alergii - uczulenie
na pyłki itp.) kobieta dostała bardzo dziwnego ataku. Poczuła nagle
nieodparty przymus obrócenia się w prawo i wykonała na pięcie piruet w
tę właśnie stronę. Sprawa skończyłaby się na śmiechu i ogólnej
wesołości, gdyby nie konsekwencje, które za moment nastšpiły, otóż
straciła zdolność do artykułowania co trudniejszych słów, odczuwajšc
przy tym jak to wyraziła "śmierć pewnej części szarych komórek".
Opowiadajšc mi dokładnie co jej się działo mówi, że czuła się jak de
Niro w "Przebudzeniu", kiedy tracił po pseudowyleczeniu, kontakt z
rzeczywistościš. Chciała coś powiedzieć, o czymś myślała i nie była w
stanie połšczyć tych dwóch rzeczy. Zewnętrznie objawiało się to mowš
przerywanš, znacznym opóźnieniem w wypowiadaniu się.. Żaden ból i
zachwianie równowagi temu nie towarzyszyły. Po prostu utrata możliwości
"normalnego" myślenia. Po kilku godzinach nastšpiła poprawa sytuacji i
dzisiaj jest wszystko w porzšdku, oprócz nowego uczucia lęku przed
powtórzeniem się takiej sytuacji. Proszę o sugestię. Myślimy, że
przyczynš tego może być napięcie nerwowe, stres wywołany pracš i szybkim
tempem życia. Co myślicie na ten temat? U kogo szukać porady? Czy może
to nic ważnego i takie rzeczy się zdarzajš? Chciałbym zapoznać się z
opiniš neurologów, psychologów lub kogoś, kto się spotkał z takimi
objawami. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź

Tomasz Szpak
s...@k...pl

2. Data: 2000-02-13 10:08:46

Temat: SV: Dziwny atak - proszę o pomoc!
Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> żona, trzydziestoletnia, zdrowa (z wyjątkiem lekkiej alergii - uczulenie
> na pyłki itp.) kobieta dostała bardzo dziwnego ataku.

Nie jestem ani neurologiem ani lekarzem... Mi to jednak wyglada na mini
wylew... Moja tesciowa miala podobne objawy... Jesli Panowie lekarze
potwierdza moje przypuszczenia, to chyba trzeba zrobic tomografie, by to
potwierdzic...

pozdrawiam,
magda

3. Data: 2000-02-13 20:44:33

Temat: Odp: Dziwny atak - proszę o pomoc!
Od: "SG" <n...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Biorac pod uwage wiek nie byl to raczej tzw wylew, bo jest malo
prawdopodobny u tak mlodej osoby, a i objawy nie wycofalyby sie w tak
krotkim czasie. Jest cos takiego co nazywa sie TIA ( trascient ischaemic
attack ), czyli przejsciowy napad niedokrwienia tkanki mozgowej. Objawy moga
byc takie jak opisales i wycofuja sie szybko. Przyczyna jest zwykle w
starszym wieku miazdzyca naczyn i chwilowy np skok cisnienia krwi. W wieku
30 lat predzej to byl sam skok lub spadek cisnienia. Diagnostyka jest
wybitnie trudna, bo po ustapieniu objawow na CT czy NMR nic nie widac. Jesli
sie to powtorzy natychmiast udajcie sie do izby przyjec szpitala z
neurochirurgia. Na razie proponuje konsultacje u neurologa i ogolne badania,
typu morfologia, poziom cholesterolu, kontrola cisnienia tetniczego.
Pozdrawiam,
SG

Użytkownik Tomek <s...@k...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@k...pl...

4. Data: 2000-02-14 04:12:49

Temat: Re: Odp: Dziwny atak - proszę o pomoc!
Od: Michał Adamski <a...@l...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Ja bym dołożył jeszcze usg dopplerowskie naczyń szyjnych i (bez
przekonania) Rtg kręgosłupa szyjnego.
MA

5. Data: 2000-02-14 06:43:13

Temat: Re: Dziwny atak - proszę o pomoc!
Od: "Ivan" <p...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

A czy to nie moze byc lekkie przytkanie naczyn w mozgu?
Mialem w rozdzinie taki przypadek :*((
Zaczelo sie od utraty przytomnosci, potem polowiczny paraliz ktory sie
cofnal. Niestety chora juz od dluzszego czasu ma powazne klopoty mowa. IMHO
jest to efekt niedokrwienia osrodka mowy. W tym przypadku bylo to
zaczopowanie naczyn malym skrzepem (niedawno chora miala powazny zabieg
chirurgiczny)

A swoja droga jestem zdziwiony, ze przy podejrzeniu niedokrwienia mozgu nie
udaliscie sie Panstwo natychmiast po konsultacje z lekarzem.

Pozdr
Ivan

6. Data: 2000-02-14 07:09:13

Od: Tomek <s...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ivan wrote:

> [...]
>
> A swoja droga jestem zdziwiony, ze przy podejrzeniu niedokrwienia mozgu nie
> udaliscie sie Panstwo natychmiast po konsultacje z lekarzem.

Stało się to w sobotę po południu. Mieszkamy w małym mieście, które boryka
się z problemami wynikłymi z reformy ubezpieczeń. Dzisiaj jest poniedziałek
rano i właśnie idziemy do lekarza. Niestety, zasięgnięcie opinii lekarskiej nie
jest takie proste, jak powinno być.

Pozdrawiam i dziękuję za informację

Tomek
s...@k...pl

7. Data: 2000-02-14 07:12:01

Od: Tomek <s...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał Adamski wrote:

> Ja bym dołożył jeszcze usg dopplerowskie naczyń szyjnych i (bez
> przekonania) Rtg kręgosłupa szyjnego.
> MA

Nie wiem jaki wpływ ma kręgosłup szyjny, ale żona owszem narzeka na ten odcinek
kręgosłupa, który zawsze jš bolał. Jeden kršg ma zresztš wyraźnie wystajšcy. Jak
sšdzisz?

Dzięki za odpowiedź

Tomek
s...@k...pl

9. Data: 2000-02-15 14:56:06

Od: p...@a...gda.pl (Piotr Zielinski) szukaj wiadomości tego autora

Piotr Zielinski
p...@a...gda.pl
http://www.amg.gda.pl/~pziel/
tel. 0501 121 124
http://www.amg.gda.pl/~pziel/klinika/index.html

--
Najnowsze oferty pracy: http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-praca-oferowana/

8. Data: 2000-02-15 14:56:06

Od: p...@a...gda.pl (Piotr Zielinski) szukaj wiadomości tego autora

> się z problemami wynikłymi z reformy ubezpieczeń. Dzisiaj jest
> poniedziałek
> rano i właśnie idziemy do lekarza. Niestety, zasięgnięcie opinii

Wydaje mi sie, ze warto bylo by zrobic w tym przypadku badanie tomograficzne
glowy. Mogl to byc napad padaczki czesciowej zlozonej.
Powodzenia

Piotr Z.

--
Najnowsze oferty pracy: http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-praca-oferowana/

10. Data: 2000-02-15 22:35:08

Od: "Ola" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Tomek" <s...@k...pl> wrote in message news:38A6796A.C198BAB4@krak.pl...
> [...]
> opinią neurologów, psychologów lub kogoś, kto się spotkał z takimi
> objawami. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź

Poszlabym szybciutko do lekarza domowego i neurologa, poniewaz to mogl byc
napad padaczki. Badania EEG powinny cos wykazac.

Pozdrowienia
Ola

poszukuję
Dna moczanowa
Re: Sery przyczyną artretyzmu i reumatyzmu?
Sery przyczyną artretyzmu i reumatyzmu?
Uchylek Meckela