EEG ?

1. Data: 2003-02-05 15:34:47

Temat: EEG ?
Od: "Piotrek" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to jest badanie EEG wiem ze to badanie dotyczy mozgu ? co mozna
stwierdzic tym badaniem i co wykluczyc jezeli jest prawidlowe ??

2. Data: 2003-02-06 10:45:35

Temat: Re: EEG ?
Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 5 Feb 2003 16:34:47 +0100, Piotrek wrote:

> Co to jest badanie EEG wiem ze to badanie dotyczy mozgu ? co mozna
> stwierdzic tym badaniem i co wykluczyc jezeli jest prawidlowe ??

EEG to zapis czynności bioelektrycznej mózgu. Tak jak EKG jest zapisem
czynności bioelektrycznej serca.
EEG pozwala przede wszystkim potwierdzać / podważać rozpoznanie padaczki
(zwłaszcza w połączeniu z telemetrią / rejestracją wideo, oraz w formie
badania 24 godzinnego), poza tym bywają zapisy EEG względnie
charakterystyczne dla niektórych chorób. Znaczenie EEG w innych
zastosowaniach zmniejszyło się wybitnie po szerokim udostępnieniu
neurodiagnostyki obrazowej (CT, NMR).

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)
/Wilder Penfield/

pogryzienie przez psa
Zapalenie trzóstki
Clotrimazol
psychiatra w Lodzi
jak bardzo niezbezpieczna jest wydzielina