Egzamin z biologii na CM UJ

1. Data: 2002-10-27 10:33:38

Temat: Egzamin z biologii na CM UJ
Od: Lukasz <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie kieruję do studentów CM UJ (oczywiście, jak ktoś inny wie, to
niech pisze).

1) Jak to jest z egzaminem z biologii na 1. roku? Czy trzeba opanować
cały materiał z "Podstaw cytofizjologii", a może wystarczy tylko
znajomość materiału z "Biologii" Villeego?
W jakiej formie jest przeprowadzany egzamin (np. test, opisowe
pytania itp.)? Może ktoś zechciałby podać przykładowe pytania jakie
się pojawiały w poprzednich latach.
W jakim stopniu ocena z ćwiczeń wpływa na ocenę z egzaminu?
Generalnie - bać się tej biologii, czy nie? :) (notabene bardzo
"ciekawe" są wykłady z biologii...)

2) Czy ze skryptu "Chemia analityczna jakościowa" trzeba znać
wszystkie reakcje? Jeśli tak, to ja wysiadam... :)

3) Pytanie z innej beczki: jak się czyta nazwisko dr. Somogyi?
Jakiego pochodzenia jest to nazwisko (pytam z ciekawości - nie jestem
żadnym nacjonalistą, ani nic z tych rzeczy).

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, które będą dla mnie niezwykle
pomocne.

Zdrowia życzy
Lukasz

2. Data: 2002-10-27 19:32:58

Temat: Re: Egzamin z biologii na CM UJ
Od: "Miłosz M" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanie kieruję do studentów CM UJ (oczywiście, jak ktoś inny wie, to
> niech pisze).
A do bylych moze byc:)) ???

> 1) Jak to jest z egzaminem z biologii na 1. roku? Czy trzeba opanować
> cały materiał z "Podstaw cytofizjologii", a może wystarczy tylko
> znajomość materiału z "Biologii" Villeego?

Chyba zartujesz........ poco Ci to (o tym za chwile:))

> W jakiej formie jest przeprowadzany egzamin (np. test, opisowe
> pytania itp.)?

W roku 1997/98 zdawalem ustnie

Może ktoś zechciałby podać przykładowe pytania jakie
> się pojawiały w poprzednich latach.

z tego, co na cwiczeniach i wykladach, a za czasow prof. Niwelinskiego np. o
literature i inne niezwiazane z biologia zagadnienia.

> W jakim stopniu ocena z ćwiczeń wpływa na ocenę z egzaminu?

tego chyba nikt nie wie:)))

> Generalnie - bać się tej biologii, czy nie? :) (notabene bardzo
> "ciekawe" są wykłady z biologii...)

to sluchaj tych wykladow, bo ich tresc jest glownym zrodlem pytan - jak nie
naumiesz sie met. Bilingsow, to Ci juz nic nie pomoze (powaznie!!!!)

> 2) Czy ze skryptu "Chemia analityczna jakościowa" trzeba znać
> wszystkie reakcje? Jeśli tak, to ja wysiadam... :)

jakies 75% :))) Nie jest zle - mysmy mieli cala analize, lacznie z
instrumentalna w ciagu calego roku.

> 3) Pytanie z innej beczki: jak się czyta nazwisko dr. Somogyi?

Samodzi, albo jakos tak.

> Jakiego pochodzenia jest to nazwisko (pytam z ciekawości - nie jestem
> żadnym nacjonalistą, ani nic z tych rzeczy).

chyba wegierskie

> Dzięki za wszystkie odpowiedzi, które będą dla mnie niezwykle
> pomocne.
>
> Zdrowia życzy
> Lukasz

i wzajemnie, miloszM

3. Data: 2002-10-28 18:41:59

Od: "Pharmacist" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W jakiej formie jest przeprowadzany egzamin (np. test, opisowe
> pytania itp.)? Może ktoś zechciałby podać przykładowe pytania jakie

Za czasow jednego, obecnie juz emerytowanego profesora trzeba bylo wiedziec
np.
Ile dzwonow jest na Wawelu?
Ile wieżyczek ma Barbakan?
W ktorym roku zamordowano cesarza Oktawiana Augusta?
A przede wszystkim znac perfecyjnie ksiazeczke niejakiego prof.
Fijałkowskiego pt. Naturalny rytm plodnosci - bez tego ani rusz!!! Aha nie
zapomniej wziac tejze ksiazeczki podpisanej na exam!! :-)
Kiedys byl ustny jak jest obecnie tego nie wiem :-(

> W jakim stopniu ocena z ćwiczeń wpływa na ocenę z egzaminu?
> Generalnie - bać się tej biologii, czy nie? :) (notabene bardzo
> "ciekawe" są wykłady z biologii...)

Tez macie dwuwartosciowy wodor i trojwartosciowy tlen (pomijam ozon) :-)
A receptory to "takie krzaczki na komórce" :-)
Mechanizm dzialania maszyny parowej juz byl? Jesli nie napewno bedzie!!
Nie boj sie! Jeszcze nikt go chyba nie oblal. Najwyzej bedziesz lazil do
nich przez dwa miesiace po sesji, jak sie im nie spodobasz, ale krzywdy Ci
nie zrobia :-(( Znam jedna taka panne co tak lazila.

> 2) Czy ze skryptu "Chemia analityczna jakościowa" trzeba znać
> wszystkie reakcje? Jeśli tak, to ja wysiadam... :)

Musisz znac wiekszosc!! Ze szczegolnym uwzglednieniem redoksow!!

> 3) Pytanie z innej beczki: jak się czyta nazwisko dr. Somogyi?
> Jakiego pochodzenia jest to nazwisko (pytam z ciekawości - nie jestem
> żadnym nacjonalistą, ani nic z tych rzeczy).

Nie wiem! My na goscia mowilismy Rumburak :-) Fajnie jakby podtrzymac
tradycje :-)
Cieszcie sie ze nie macie z Rumburem seminariow :-) Fajnie pyta :-(

> Dzięki za wszystkie odpowiedzi, które będą dla mnie niezwykle
> pomocne.
>
> Zdrowia życzy
> Lukasz

Zdroweczko!!
P.S. A z kim macie fizyke? Bo slyszalem ze wprowadzili :-((((
Jak chcesz wiedziec cos konkretniej laduj na priv. Pharmacist.

4. Data: 2002-10-29 14:54:43

Od: "Agnieszka" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jak przeczytałam Twoją odpowiedź, to aż mnie serce... :)))

Kropka w kropkę!!!
Czy my nie kończyliśmy w tym samym czasie studiów??

Ja byłam pierwszym rokiem na Prokocimiu, a Ty?

Pozdrawiam serdecznie. Agnieszka

PS. A koleżanka tuż przede mną wyleciała z egzaminu u prof. N. za
zafarbowane na blond włosy: "to nie uchodzi farmaceutce....", ale drugi
termin zaliczyła, a koloru włosów nie zmieniła!

5. Data: 2002-10-29 20:57:51

Od: h...@i...pl (Wodotwor Leniwy) szukaj wiadomości tego autora

Dnia pon 28. październik 2002 19:41, Pharmacist napisal:

> Tez macie dwuwartosciowy wodor i trojwartosciowy tlen (pomijam ozon)

z tego co wiem tlen w ozonie nie jest trojwartosciowy
czyzbym sie mylil ?

--
Fabryka Usmiechu / hyperreal.info/~hydek/

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.sci.farmacja

6. Data: 2002-10-29 22:20:54

Od: "Pharmacist" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> z tego co wiem tlen w ozonie nie jest trojwartosciowy
> czyzbym sie mylil ?

Przepraszam! Oczywiscie sie nie mylisz, czasteczka ozonu sklada sie
oczywiscie z trzech atomow tlenu :-) - dwuwartosciowych :-)
Bylem wieczor troche "nie halo" po calodziennej ciezkiej ekspedycji. Dzieki
ze czuwasz!
Pozdrawiam! Pharmacist.

7. Data: 2002-10-29 22:57:14

Od: "Pharmacist" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak przeczytałam Twoją odpowiedź, to aż mnie serce... :)))

No widzisz ilu znajomych w necie :-)
Milo sie wspomina poczciwego dziadka :-) Zdawalem jeszcze tam na
Podchorazych chyba tak to sie nazywalo. Tam gdzie byla tez farmakologia i
bromatologia :-) Pamietasz? Teraz to wszystko poprzenosili na Prokocim.

> Kropka w kropkę!!!

To najlepszy dowod na to ze pisze prawde :-))) Z czego sie bardzo ciesze :-)
Jestem wiarygodny!!!

> Czy my nie kończyliśmy w tym samym czasie studiów??
>
> Ja byłam pierwszym rokiem na Prokocimiu, a Ty?

Ja bylem pierwszym rocznikiem ktory zdawal test na wstepnym na sali
wykladowej na Prokocimiu. Jeszcze za starego grzyba - Grzybka swietej
pamieci.

> [...]
> zafarbowane na blond włosy: "to nie uchodzi farmaceutce....", ale drugi
> termin zaliczyła, a koloru włosów nie zmieniła!

No widzisz to byly czasy!! Teraz tego juz chyba nie ma. Zdaje mi sie ze
teraz jest ustny. A mi profesor powiedzial ze inteligentnie wygladam, ale
zebym doczytal ksiazeczke i wtedy przyszedl, aa i ze nie wstawia mi paly do
indeksu. Na szczescie nazajutrz mial juz lepszy humor :-).

8. Data: 2002-10-30 08:26:43

Od: "Agnieszka" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Podchorazych chyba tak to sie nazywalo. Tam gdzie byla tez farmakologia i
> bromatologia :-) Pamietasz? Teraz to wszystko poprzenosili na Prokocim.

Zajęcia na Podchorążych nawet mi się podobały- mieszkałam dość blisko, więc
nie traciłam całego dnia w 103:)), aczkolwiek ten mały dystans powodował, że
nie miałam czasu się dodatkowo "douczyć" w autobusie jak inni i prosto z
domu trafiałam w wir zaliczania farmy u... no, przypomnij mi nazwisko, taki
młody i najstraszniejszy z nich wszystkich asystent:)

> Ja bylem pierwszym rocznikiem ktory zdawal test na wstepnym na sali
> wykladowej na Prokocimiu. Jeszcze za starego grzyba - Grzybka swietej
> pamieci.

To jednak nie ten rocznik, ja miałam egzamin jeszzcze na Botanicznej na
Klinice Psychiatrii, co uznałam za znak w kwestii podjetej decyzji i
zawodzie:)))

Pozdrawiam serdecznie. Agnieszka

9. Data: 2002-11-01 19:22:09

Od: "Pharmacist" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
taki
> młody i najstraszniejszy z nich wszystkich asystent:)

Moze magister Woron?? Gosc ma leb jak sklep!!! Taki ostrzyzony na krotko.
Wszystkie podtypy rec BDZ jak wytrzaskal na wykladzie kiedys, to mi
strasznie tym zaimponowal, lacznie z informacja na jakie podtypy
podjednostki omega dziala Zolpidem, Zopiklon, Alpidem itd.

> To jednak nie ten rocznik, ja miałam egzamin jeszzcze na Botanicznej na
> Klinice Psychiatrii, co uznałam za znak w kwestii podjetej decyzji i
> zawodzie:)))

Ale teraz chyba nie zalujesz? Ja mialem botanike na Medycznej u s.p.
Kohlmunzera. Gosc sie calkiem dobrze trzymal, nie wiem co go tak scielo
szybko ostatnio.

> Pozdrawiam serdecznie. Agnieszka

Ja rowniez. Pharmacist.
P.S. Wszystkiego najlepszego z okazji imienin!

10. Data: 2002-11-02 18:12:06

Od: "AniaT" <a...@n...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> To jednak nie ten rocznik, ja miałam egzamin jeszzcze na Botanicznej na
> Klinice Psychiatrii, co uznałam za znak w kwestii podjetej decyzji i
> zawodzie:)))

A moze biologie zdawalas na Florianskiej, ehhh czy ktos to jeszcze pamieta ?
--
Anna

Europejski Zrzeszenie Sudentów Farmacji
Jak dostarczyć organizmowi siarki?