Eksperyment "Fotyga"

141. Data: 2010-10-27 22:13:54

Temat: Re: Eksperyment
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vilar" <v...@u...to.op.pl> napisał w wiadomości
news:iaa7ph$oe1$1@news.onet.pl...

> A Ty??
> Jak sobie radzisz?

Chyba juz musisz isc spac. Przeciez napisalem dwa posty wyzej.

142. Data: 2010-10-28 05:47:35

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
wiadomości news:6z1ryz9azuo7.dlg@trenerowa.karma...
> Dnia 27-październik-10 pędzel Druch zmalował:

> Nie podobno, tylko dokładnie tak jest. Zdaje się, że to eksperyment
> Solomona Asha był. Ciekawe są te żydowskie eksperymenty...
Poczytałem. Nie zrozumiałem- czy on zajmował się czystą psychologią postaci-
szkoły berlińskiej, czy psychoterapią? Są to właściwie 2 różne rzeczy.

--
Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

143. Data: 2010-10-28 07:17:16

Temat: Re: Eksperyment "Fotyga"
Od: zażółcony <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
wiadomości news:1xettqupy8sxq$.dlg@trenerowa.karma...

> Moim zdaniem inteligencja emocjonalna nie ma tu nic do rzeczy.
> Najważniejsze jest doświadczenie. Upraszczając maksymalnie - wiek.
> Wiek jest istotny, ale sam w sobie oczywiście nie chroni przed głupotą.
> Jednak stwarza możliwość doświadczenia na tyle wielu różnych sytuacji, że
> ma się odpowiedni dystans do okoliczności.
> Chodzi mi o coś, co w swoim zawodzie nazywam "myśleniem długofalowym" lub
> "myśleniem strategicznym".

... w 'moim zawodzie' myślenie 'długofalowe' oznacza zwiększone koszty,
ryzyka
i trudności z określaniem ram czasowych projektów, a potem z określeniem
ich rentowności. Innymi słowy: na długofalowym myśleniu nie da się zarobić
na bieżące sprawy. To nawet nie jest już problem płynności finansowej, bo tu
chodzi
nie o miesiące, ale o lata/dziesięciolecia. Myślenie długofalowe = głęboki
kredyt.
I stąd mamy wprost odpowiedź na pytanie: dlaczego dług publiczny rośnie.
Ano m.in. dlatego - że jednak czasem ktoś ciągnie w swoją stronę argumentem
myślenia długofalowego. Podkreślam: "między innymi".
Ale czy to jest dobrze ? Czy właśnie o to nam chodzi ?

144. Data: 2010-10-28 07:22:52

Od: "Druch" <e...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Paulinka" <p...@w...pl> wrote in message

> A mógłbyś przytoczyć źródło, bo nie potrafię tego znaleźć?

Tutaj:
http://wyborcza.pl/1,76842,5017171.html

145. Data: 2010-10-28 07:24:54

Od: "Druch" <e...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Druch" <e...@n...com> wrote in message

> Tutaj:
> http://wyborcza.pl/1,76842,5017171.html

koszt w domu dziecka = ponad 3 tys / dziecko

146. Data: 2010-10-28 07:25:59

Od: "Druch" <e...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> wrote in message

> A co takiego szalonego robi i czego się pozbawia?

Bedzie tak jak z Fotygą - "nie pamietam" ;)

Druch

147. Data: 2010-10-28 08:03:07

Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 28-październik-10 pędzel zażółcony zmalował:

Zdaje się, że Cię w ogóle nie rozumiem.

148. Data: 2010-10-28 08:50:47

Od: zażółcony <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
wiadomości news:bmyp3hf0xl47.dlg@trenerowa.karma...

> Zdaje się, że Cię w ogóle nie rozumiem.

Hmmm ... Zrobiłem pewną odnogę.
Punktem 'istotnym' było Vilarowe:
"Taaa, ale to podobno kwestia inteligencji..... emocjonalnej.
Umiejętność spojrzenia na problem i jego rozwiązania w dłuższej
perspektywie."

W kontekście wątku traktującego o domach dziecka:
1. Jest problem stworzenia i wdrożenia rozwiązania, które
poprawi coś. Tu: zastąpi domy dziecka rodzinnymi domami dziecka.
2. Padły tezy, m.in.: rozwiązanie jest, tylko nie jest wdrożone.
3. Badanie przyczyn problemów wdrożenia, za sprawą m.in. Vilar poszło
w kierunku takiego rozumowania:
podjęcie działań wymaga myślenia perspektywicznego, a myślenie
perspektywiczne to kwestia inteligencji emocjonalnej.
4. Wpadliśmy więc w niewypowiedziany wprost wniosek:
decydentom brakuje inteligencji emocjonalnej.

Moja zaś propozycja jest taka, by uznać powyższy wniosek za
czarny zaułek i cofnąć siędo punktu 2 i w punkcie 3
dodać:
3. rozwiązania perspektywiczne są w krótkim terminie
droższe (bo wymagają np. rozwiązywania problemów 'przyszłych',
'wymyślonych', 'teoretycznych' a nie tylko bieżących).
A w realiach oznacza to: wymagają zaciągnięcia większego
kredytu na inwestycje. W realiach budżetu państwa oznacza to:
wymagają zwiększenia długu publicznego.

Po tej korekcie proponuję zamiast wniosku końcowego, pytanie:
4. Kto potrafi znaleźć równowagę między skalą zadłużania
a inwestycjami w drogie, ale perspektywiczne rozwiązania ?
Równowaga oznacza kompromis: zadłużenie będzie nieprzyjemnie
rosło, a na inwestycje i tak będzie zawsze za mało.

149. Data: 2010-10-28 08:52:33

Od: "Vilar" <v...@u...to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> "Taaa, ale to podobno kwestia inteligencji..... emocjonalnej.
> Umiejętność spojrzenia na problem i jego rozwiązania w dłuższej

Ale ja to tak rzuciłam bardziej, jako zabawne skojarzenie.......
Ale nie będę psuć wam zabawy :-)))

MK

150. Data: 2010-10-28 08:53:57

Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 28-październik-10 pędzel Chiron zmalował:

> [...]
> szkoły berlińskiej, czy psychoterapią? Są to właściwie 2 różne rzeczy.

Nie wiem czym się zajmował. Chodziło o eksperyment z etykietowaniem klas.

Panie Janie kochany...
Prośba o ocenę
Z cyklu "Gry i zabawy narodu polskiego"
No, to...