Ekspres ciśnienowy do kawy - nieprzyjemny zapach

1. Data: 2006-03-16 09:18:24

Temat: Ekspres ciśnienowy do kawy - nieprzyjemny zapach
Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jak usunąć nieprzyjemny zapach z metalowego boilera w ciśnieniowym
ekspresie do kawy? Próbowałem różnych sposobów, ale nic nie pomaga. Co
więcej - kawa ma metaliczny posmak i też przechodzi tym zapachem.
Będę wdzięczny za pomoc.
Fonon

2. Data: 2006-03-16 09:33:25

Od: Zbyszek Zarzycki <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 16 Mar 2006 10:18:24 +0100, Piotr Fonon napisał(a):

> [...]
> ekspresie do kawy? Próbowałem różnych sposobów, ale nic nie pomaga. Co
> więcej - kawa ma metaliczny posmak i też przechodzi tym zapachem.

Odkamieniacz w płynie do ekspresów ciśnieniowych (te od czajników nie
nadają się, działaja za wolno).
Jeśli stał długo nieużywan to może zakwitły Ci roślinki wewnątrz,
odkamieniacz też im da popalić ;-)
Możliwe jest jednak że puściły uszczelki i jeśli to nie jest jakiś
bardzo eksluzwyny model albo pamiątkowy lepiej jest kupić drugi niż
paprać się z serwisami - z praktyki następna awaria najdalej po pół
roku.

--
ZZ@private

3. Data: 2006-03-16 11:01:52

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbyszek Zarzycki wrote:
> Odkamieniacz w płynie do ekspresów ciśnieniowych (te od czajników nie
> nadają się, działaja za wolno).
Śladów kamienia nie widać. Mam 2 ekspresy - w jednym jest bardzo dobry
dostęp do wnętrza zbiornika. Stosowałem zwykły odkamieniacz z wiadomym
skutkiem.
> Jeśli stał długo nieużywan to może zakwitły Ci roślinki wewnątrz,
> odkamieniacz też im da popalić ;-)
jw.
> Możliwe jest jednak że puściły uszczelki
Nie widzę związku z tematem. Czy uszczelki miałyby wydzielać ten zapach?
Przynajmniej w jednym z tych dwóch ekspresów - napewno nie.

Dodam, że zbiorniki są ze stopów lekkich.
Pozdrawiam,
Fonon

4. Data: 2006-03-16 12:12:31

Od: Zbyszek Zarzycki <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 16 Mar 2006 12:01:52 +0100, Piotr Fonon napisał(a):

> Śladów kamienia nie widać. Mam 2 ekspresy - w jednym jest bardzo dobry
> dostęp do wnętrza zbiornika. Stosowałem zwykły odkamieniacz z wiadomym
> skutkiem.

W obu masz taki efekt?
Może to w takim razie nie problem ekspresu tylko np. woda jakaś
badziewna?

--
ZZ@private

5. Data: 2006-03-16 12:17:31

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> Odkamieniacz w płynie do ekspresów ciśnieniowych (te od czajników nie
> nadają się, działaja za wolno).

Ocet 10%
--
___________________________________________MAT______
__

6. Data: 2006-03-16 12:31:35

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbyszek Zarzycki wrote:
> W obu masz taki efekt?

Nie taki sam ale podobny. W jednym bardziej zapach, w drugim - smak
metaliczny.

> Może to w takim razie nie problem ekspresu tylko np. woda jakaś
> badziewna?

Woda dobrze filtrowana. Raczej nie.
Fonon

7. Data: 2006-03-16 12:32:15

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Łagoda wrote:
> Ocet 10%
Ocet jest zdecydowanie słabszy od odkamieniaczy. Też próbowałem.
Fonon

8. Data: 2006-03-16 14:17:41

Od: Zbyszek Zarzycki <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 16 Mar 2006 13:31:35 +0100, Piotr Fonon napisał(a):

> Nie taki sam ale podobny. W jednym bardziej zapach, w drugim - smak
> metaliczny.

To musi być jakiś wspólny czynnik są dwa woda i kawa.

> Woda dobrze filtrowana. Raczej nie.

Spróbuj wypłukać (przpuścić bez kawy) a potem zrobić kawę z wody z
butelki (Żywiec jest OK).
Filtrowanie nie oczyszcza z zanieczyszczeń chemicznych.
No more ideas :-(

--
ZZ@private

9. Data: 2006-03-17 08:07:43

Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <tkorsak@"REMOVE"ilot.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Do czyszczenia ekspresów ciśnieniowych do kawy służą specjalne tabletki,
których głównym, aktywnym składnikiem jest fosforan trójsodowy. Tabletki
można kupić w serwisach ekspresów (np. Warszawa, Polna 13).
Czyszczenie polega na zastąpieniu kawy przez tabletkę i "zaparzeniu"
tabletki. Ulega czyszczeniu tzw. "łyżka" z sitkiem "prysznica", przez który
dostaje się gorąca woda nad kawę.
Pozdrowienia!
Tadeusz

10. Data: 2006-03-17 09:33:57

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbyszek Zarzycki wrote:
> To musi być jakiś wspólny czynnik są dwa woda i kawa.
Niekoniecznie. Ekspresy były używane w różnych miejscowościach. Kawa nie
ma kontaktu z boilerem. W obu przypadkach zapach jest inny.

> Spróbuj wypłukać (przpuścić bez kawy) a potem zrobić kawę z wody z
> butelki (Żywiec jest OK).
Oczywiście już oróbowałem.

> Filtrowanie nie oczyszcza z zanieczyszczeń chemicznych.
To zależy od filtra. Mam filtr który oczyszcza z zawiesin i
zanieczyszczeń chemicznych.

> No more ideas :-(

Może jakiś rodzaj utlenienia powierzchni? Jeden z ekspresów ma
powierzchnię jakby tłustą w dotyku, choć nic nie widać. Nie daje się to
nijak usunąć.
Fonon

kwiat muszkatołowy - gdzie kupić??
Szybkowar
wątróbka marynowana
E-xxx i inne
Zapach stęchlizny z okapu kuchennego lub przewodu kominowego/wentylacyjneg o - jak się pozbyć?