Ekspres do kawy

21. Data: 2007-01-26 09:43:12

Temat: Re: Ekspres do kawy
Od: "GastroNova" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2007-01-25 be_er napisał:

> No to milutko :-)
> O to właśnie chodzi - ograniczyć szkodliwość a zachować wszystkie
> atuty kawusi. Nie miałem jeszcze czasu, żeby poczytać bardziej
> szczegółowo o parzeniu kawy, ale dobrze byłoby, gdybyś miał rację :)

Teraz powolutku przymierzam się do popełnienia na stronie tekstu
zbiorczego o różnych rodzajach kawy, i zbieram sporo informacji z sieci
i z danych producentów ekspresów.

> Kategoryczne veto :) Nie kupuję z założenia rzeczy używanych - nigdy
> nie wiadomo, jak się z nimi obchodził poprzedni właściciel.

I masz rację. Ja takie ekspresy w wolnych chwilach przywracam do
świetności i WIEM co potrafią zrobić. Kamień to norma, złogi kawy i
wosk kawowy też (to trzeba usunąć agresywną chemią i szczotką), jak są
wycieki to urasta tam grzybek (ten biały, niegroźny, ale jednak)...
Kupując używkę warto zobaczyć co w środku.
Albo lepiej nie ;PP

Przy czym ceny katalogowe ekspresów ciśnieniowych są spooore,
i przygotuj się na wydatek od 1200zł w górę (dużą górę).
Plastiki bardzo tracą na wartości podczas eksploatacji, ze względu
na zużycie mechaniki gruppo i uszkodzenia od kamienia, zmęczenie
silników i mechaniki spowodowane złogami kawy itp.
Czasem trafia się szczęśliwy egzemplaż, który został zabity szybko
(np twardą wodą) i po odkamienieniu ręcznym jest sprawny, bo reszta
części nie jest przepracowana. A czasem ekspres kwalifikuje się od razu
na części. Na allegro kupisz taki od 600zł, przy czym nie rzadko z
przykrą niespodzianką.

--
GastroNova - Urządzenia Gastronomiczne www.gastronova.pl
Kompleksowe projektowanie i wyposażanie, kuchni, barów, restauracji,

22. Data: 2007-01-26 20:18:04

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

E. schrieb:

> Fakt. Dopiero będąc tam sie dowiedziałam, że dla domownikow kupujemy
> lepszą szynkę a dla gości może być badziew. dziwny naród.

no to byłeś u dziwnych ludzi. Wśród moich znajomych takowych nie ma. A
Jakobs kupowali moi rodzice tylko wtedy, gdy przyjeżdżała bratowa. Ona
koniecznie chciała Jakobsa, bo najlepszy (tak w reklamie w Polsce
mówili). Ja kupuję Arabicę w Tschibo albo w Reichelcie, bo pod nosem mam.

Waldek

23. Data: 2007-01-26 22:03:49

Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Sty, 20:18, Waldemar <w...@i...de> wrote:
> [...]
> koniecznie chciała Jakobsa, bo najlepszy (tak w reklamie w Polsce
> mówili). Ja kupuję Arabicę w Tschibo albo w Reichelcie, bo pod nosem mam.

Popieram, mamy znajomych w Niemczech i z taka serdecznoscia jak u nich
nie spotkalismy juz dawno. W tym samym czasie odwiedzilismy polskich
Niemcow mieszkajacych w Niemczech okolo 20 lat i spotkanie szkoda
pisac.

Pozdrawiam Janusz
sorry za literki.

24. Data: 2007-01-26 22:05:00

Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

25. Data: 2007-01-26 22:09:13

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

anatol napisał(a):
> W tym samym czasie odwiedzilismy polskich
> Niemcow mieszkajacych w Niemczech okolo 20 lat i spotkanie szkoda
> pisac.

No, specjalnie sie nie dziwie_takich_ sympatycznych, miłych gości, to az
zal nie potraktowac wprostproporcjonalnie, do ich charakteru:D

--

Gosia, teraz ja sobie poskaczę

26. Data: 2007-01-26 22:17:57

Od: "czeremcha" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Sty, 23:09, Gosia Plitmik <p...@o...pl> wrote:

> .No, specjalnie sie nie dziwie_takich_ sympatycznych, miłych gości, to az
> zal nie potraktowac wprostproporcjonalnie, do ich charakteru:D

> Gosia, teraz ja sobie poskaczę

Co ty tam wiesz...

Chociaż - jeśli powiedzenie "tyle wiesz, co zjesz" jest prawdziwe, to
jakość twojego myślenia daleko nie odbiega od jakości twojego
kucharzenia.

Ania

27. Data: 2007-01-26 22:19:49

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha napisał(a):

> Chociaż - jeśli powiedzenie "tyle wiesz, co zjesz" jest prawdziwe, to
> jakość twojego myślenia daleko nie odbiega od jakości twojego
> kucharzenia.

Logiki tez nie uczyli;D

--

Gosia
http://www.vivalavida.pl/urkaburka/

28. Data: 2007-01-26 22:23:37

Od: "czeremcha" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Sty, 23:19, Gosia Plitmik <p...@o...pl> wrote:

> [...]

Logiki tez nie uczyli;D

A co w tym nielogicznego?

Ania

29. Data: 2007-01-26 22:25:43

Od: Paulinka <paulinka503@przecz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha napisał(a):

> A co w tym nielogicznego?

Zapytaj Panslavisty.

p.

30. Data: 2007-01-26 22:27:43

Od: "czeremcha" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Sty, 23:25, Paulinka <paulinka503@przecz_ze_spamem.wp.pl> wrote:
> [...]

A co? Jesteś z nim w bliskich stosunkach, skoro wiesz, że będzie
znał odpowiedź?

Nudzicie mnie, dziewczynki. Kończę temat.

Ania

Wszyscy jesteśmy Panslavistami
Oliwa z oliwek -plesn?
Prawdziwy Ja jest tylko jeden