« poprzedni wątek | następny wątek » |
1. Data: 2003-07-23 22:42:32
Temat: Elektryczne wóżki prawie za Friko ;-)Witam serdecznie .....sprawa wyglada tak ale po kolei sama jestem w pilnej
potrzebie, bez mozliwości finansowych trafiłam na firme CARION S.A. która
umożliwia nie tylko zakup danego produktu ale daje mozliwośc zarobku czyli
mogę u nich zarobić na spłatę ewnetualnych rat.Finansuje kupno samochodów,
nieruchomości a i czegoś tam jeszcze ale minimum jest to kwota 25.000.- a w
przypadku wózka elektrycznego tyle nie jest potrzebne wystarczy 15-20
tys.Umowa z firmą CARION S.A. jest taka, że jak bedzie większe
zainteresowanie tym produktem uruchomia taka opcje. Dlaczego piszę ze prawie
za friko, ponieważ mozna byc w tej firmie współpracownikiem i miec na spłatę
rat miesięcznych a nadwyzka zarobionych pieniędzy jest wypłacana na umowe
zlecenie, Mało tego wypłacają przez cały czas trwania spłat raty, czyli
załatwiasz 1x a pieniądze otrzymujesz przez okres 60; 72; miesięcy lub w
przypadku nieruchomości az 12 lat. Maksymalny czas oczekiwania na dany
produkt do 2 lat.Przypomina wprawdzie system argentyński ale nim nie jest
stanowczo za duzo róznic. System jest sprawdzony działający od 9 lat w
Europie, od 6 lat w Polsce, jak na razie ani jednego nie zadowolonego
klienta, a jest ich juz pare tysięcy. Firma jest spółką akcyjną i została
sprawdzona przez Urząd Ochrony Praw Konsumenta (w czasie istnienia CARION
S.A. na polskim rynku nie było żadnej skargi na firme) Stopa procentowa w
zależności od warości umowy kredytowej od 4,5 do 2,9 % (w banku od 18%
wzwyż).
W/g mnie sa tu tak dobre warunki dla nas ON, ze warto postarac się aby firma
CARION S.A dołaczyła taka opcje swojej działalnosci, ale w tym celu musiało
by byc wieksze zainteresowanie. Możesz w tym pomóz, skorzystamy jako ON wiel
e wolnosci nie tylko finansowej ale i ruchowej,
Czego życze nie tylko Tobie ale i sobie z poważaniem jedna z wielu ON
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
2. Data: 2003-07-26 16:34:03
Temat: Re: Elektryczne wóżki prawie za Friko ;-)haa... haa... haaaaaaaaa :-)
No i wyszlo szydlo z worka. Nie za darmo ale za kase. Calkiem niezla kase.
PFRON refunduje 90% ceny wozka a w niektorych przypadkach nawet do 99%,
wnioski skladac nalezy do konca tego miesiaca w placowkach PFRON. Tekst
ponizej to zwykly SPAM. Pani MariaZ dala sie poniesc i wciska nam tu kit.
Pakuje nam kamien w opakowanie po cukierku i stanowczo twierdzi ze to
cukierek :-) Otoz, system argentynski tak naprawde sie sprawdzil! w
Argentynie - moza sobie popatrzec w telewizji! po podpisaniu umowy z firma
CARION nasz portfel bedzie wygladal tak samo jak budzet Argentyny, wiec
jednak nazwijmy to co Maria proponuje systemem argentynskim. Ja to troszke
widze tutaj nawet domieszke slawnych swego czasu piramid finansowych. Bo jak
dobrze rozumuje praca dla w/w firmy polega na poszukiwaniu nowych klientow ?
Choc w piramidach bylo wszystko bardziej jasne i bardziej fear. KOCHANI NIE
DAJCIE SIE WCIAGNAC W TAKIE I PODOBNE IM SYSTEMY !!! W zyciu nie ma nic za
darmo, poza miloscia i przyjaznia.
pozdrawiam,
Arek
----- Original Message -----
From: MariaZ
To: p...@n...pl
Sent: Thursday, July 24, 2003 12:42 AM
Subject: Elektryczne wóżki prawie za Friko ;-)
Witam serdecznie .....sprawa wyglada tak ale po kolei sama jestem w pilnej
potrzebie, bez mozliwości finansowych trafiłam na firme CARION S.A. która
umożliwia nie tylko zakup danego produktu ale daje mozliwośc zarobku czyli
mogę u nich zarobić na spłatę ewnetualnych rat.Finansuje kupno samochodów,
nieruchomości a i czegoś tam jeszcze ale minimum jest to kwota 25.000.- a w
przypadku wózka elektrycznego tyle nie jest potrzebne wystarczy 15-20
tys.Umowa z firmą CARION S.A. jest taka, że jak bedzie większe
zainteresowanie tym produktem uruchomia taka opcje. Dlaczego piszę ze prawie
za friko, ponieważ mozna byc w tej firmie współpracownikiem i miec na spłatę
rat miesięcznych a nadwyzka zarobionych pieniędzy jest wypłacana na umowe
zlecenie, Mało tego wypłacają przez cały czas trwania spłat raty, czyli
załatwiasz 1x a pieniądze otrzymujesz przez okres 60; 72; miesięcy lub w
przypadku nieruchomości az 12 lat. Maksymalny czas oczekiwania na dany
produkt do 2 lat.Przypomina wprawdzie system argentyński ale nim nie jest
stanowczo za duzo róznic. System jest sprawdzony działający od 9 lat w
Europie, od 6 lat w Polsce, jak na razie ani jednego nie zadowolonego
klienta, a jest ich juz pare tysięcy. Firma jest spółką akcyjną i została
sprawdzona przez Urząd Ochrony Praw Konsumenta (w czasie istnienia CARION
S.A. na polskim rynku nie było żadnej skargi na firme) Stopa procentowa w
zależności od warości umowy kredytowej od 4,5 do 2,9 % (w banku od 18%
wzwyż).
W/g mnie sa tu tak dobre warunki dla nas ON, ze warto postarac się aby firma
CARION S.A dołaczyła taka opcje swojej działalnosci, ale w tym celu musiało
by byc wieksze zainteresowanie. Możesz w tym pomóz, skorzystamy jako ON wiel
e wolnosci nie tylko finansowej ale i ruchowej,
Czego życze nie tylko Tobie ale i sobie z poważaniem jedna z wielu ON
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.inwalidzi
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
3. Data: 2003-07-27 12:38:34
Temat: Re: Elektryczne wóżki prawie za Friko ;-)
Użytkownik "algraf" <a...@i...org.pl>
napisał w wiadomości news:000a01c35392$f28a8200$LocalHost@aa...
Algraf > haa... haa... haaaaaaaaa :-)
[...........]
Algraf >. KOCHANI NIE DAJCIE SIE WCIAGNAC
Algraf > W TAKIE I PODOBNE IM SYSTEMY !!!
Algraf > W zyciu nie ma nic za darmo, poza miloscia i przyjaznia.
>
Algraf > pozdrawiam,
Algraf > Arek
============================================
Czesc Arek !
Bingo !
Arku swietnie to ujales :
>
Algraf > W zyciu nie ma nic za darmo...............
Pozdr. RS_
=============================================
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
4. Data: 2003-08-03 22:04:34
Temat: Re: Elektryczne wóżki prawie za Friko ;-)Odpowiadam
PFRON refunduje 90% ceny wozka a w niektorych przypadkach nawet do 99%,
wnioski skladac nalezy do konca tego miesiaca w placowkach PFRON.
O ile mi wiadomo to i owszem była taka możliwośc do 15 06 2003 tylko szkoda,
że nie napisano dla kogo;
warunek podstawowy to posiadanie jakiegoś swojego Biznesu lub kontynuowanie
nauki ;-)
i mam pytanie ile ludzi o tym wiedziało, nawet stowarzyszenia typu SPESS nic
nie wiedziały, a i jeszcze jedno wiecie jaka to była pula? raptem 300
szt.smiechu warte.
System "argentyński" działa, a dokładnie firma Carion działa w Polsce od
ponad 6 lat, w niemczech istnieją od ponad 50 lat tzw. Kasy budowlane.
Starsze pokolenie polaków pamieta zapewne istniejące jeszcze do dziś tzw.
Kasy zapomogowo-pożyczkowe, z których pracownicy zakładów pracy często
korzystaja biorąc pożyczke na wszelakiego rodzaju remonty czy zakupy.
System który działa w Carion Polska S.A jest opatentowany w Angli,
zainteresowanych odsyłam na strony www.carion.pl
Na f-rmę Carion Polska S.A nie było ani jednej skargi złożonej przez
klientów w UOKiK.
Proszę mi udowodnić że;
1/ jest to sysytem argentyński w jakimkolwiek wydaniu,
2/ że nie mozna kupić za 10 % wartości danej rzeczy, nawet dom czy
mieszkanie można mieć za te tylko 10%
3/ że nie mozna osiągnąc sporych korzysci materialnych ciągłych czyli
pasywnych za raz zrobioną pracę wynagrodzenie można zbierac nawet lat 12,5
tj.taki czas jak trwa splata rat
4/ ze nie ma chetnych do robienia jakichkolwiek inwestycji za oprocentowanie
o wartości 2.9 - 4,5% gdzie w banku jest powyzej 18%
5/ ze jesli firma na rynku Europejskim istniejaca od 9 lat, a w Polsce od
prawie 7lat jest oszukańcza
6/ proszę poszukać i udowodnić mi że są skargi w biurze konsumenckim.
Przecież buszujecie w sieci i nikt się nie pokwapił poszukać na ten temat
Carion S.A. więce.
Sory to jest tylko propozycja ewentualnej szansy nie tylko dla mnie ale i
tez dla WAS
Wybór należy do WAS
Dla leniwych podaję link
Zdecydowanych a nie oswieconych zapraszam mariaz@konto
Wiele jest systemów MLM na układach sieci, wszedzie w świecie zdają egzamin
tylko nie u nas bo jeszcze nie posadzone a juz wyrwane, wiem jedno aby
odnieść jakikolwiek sukces trzeba spróbowac i byc konsekwentnym w działaniu,
sory ale od samego patrzenia na lekarstwo zdrowym się nie będzie;-)
z powazaniem Maria
Użytkownik "RS/S" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:bg0h61$pa9$1@nemesis.news.tpi.pl...
>
> Użytkownik "algraf" <a...@i...org.pl>
> napisał w wiadomości news:000a01c35392$f28a8200$LocalHost@aa...
>
> Algraf > haa... haa... haaaaaaaaa :-)
>
> [...........]
>
> Algraf >. KOCHANI NIE DAJCIE SIE WCIAGNAC
> Algraf > W TAKIE I PODOBNE IM SYSTEMY !!!
> Algraf > W zyciu nie ma nic za darmo, poza miloscia i przyjaznia.
> >
> Algraf > pozdrawiam,
> Algraf > Arek
> ============================================
>
> Czesc Arek !
>
> Bingo !
> Arku swietnie to ujales :
> >
> Algraf > W zyciu nie ma nic za darmo...............
>
>
> Pozdr. RS_
> =============================================
>
>
>
>
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
5. Data: 2003-08-04 07:35:53
Temat: Re: Elektryczne wóżki prawie za Friko ;-) czyli robienie ludzi w koniaMariaZ pisze:
[...]
O ile mi wiadomo to i owszem była taka możliwośc do 15 06 2003 tylko szkoda,
że nie napisano dla kogo;
[...]
A mnie jest wiadomo, poniewaz poswiecilem troszke czasu i wszedlem na stone
PFRON'u azeby nie pisac glupot tak jak to Pani raczyla zrobic. Tak jak
pisalem, przyjmowanie wnioskow zostalo przedluzone do konca poprzedniego
miesiaca. Jezeli Pani pyta dla kogo: ja odpowiadam dla wszystkich ! dla
uczacych sie, dla pracujacych, i dla bezrobotnych zarejestrowanych w UP.
[...]
warunek podstawowy to posiadanie jakiegoś swojego Biznesu lub kontynuowanie
nauki ;-)
[...]
To, nie prawda
[...]
i mam pytanie ile ludzi o tym wiedziało, nawet stowarzyszenia typu SPESS nic
nie wiedziały, a i jeszcze jedno wiecie jaka to była pula? raptem 300
szt.smiechu warte.
[...]
To, nie prawda, PFRON daje srodki na zakup, a nie wozki.
Tego co ponizej Pani napisala nie komentuje bo to zwykly SPAM, a moje zdanie
juz Pani zna.
oto pelny tekst programu PEGAZ:
------------------------------------------->
PEGAZ 2003
Załącznik do uchwały nr 16/2003
Rady Nadzorczej PFRON
z dnia 25 marca 2003 r.
Postanowienia ogólne
1. Program realizowany będzie na terenie całego kraju od 2003 roku.
2. Program składa się z dwóch modułów realizacji:
1) Moduł pomocy w aktywizowaniu osób niepełnosprawnych poprzez likwidację
barier transportowych i w komunikowaniu się, o którym mowa w części I
niniejszego programu;
2) Moduł pomocy w dofinansowaniu przedsięwzięć realizowanych w ramach
programu Stowarzyszenia na Rzecz Osób Niepełnosprawnych Joni i Przyjaciele
Polska, pt. Wózki dla Polski, o którym mowa w części II niniejszego
programu.
3. Moduł pomocy w aktywizowaniu osób niepełnosprawnych poprzez likwidację
barier transportowych i w komunikowaniu się, obejmuje:
1) obszar A - pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do samochodu,
2) obszar B - pomoc w zakupie sprzętu komputerowego,
3) obszar C - pomoc w zakupie wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym.
4. Tryb przyjmowania, rozpatrywania i realizacji wniosków o dofinansowanie w
module pomocy w aktywizowaniu osób niepełnosprawnych poprzez likwidację
barier transportowych i w komunikowaniu się oraz system monitorowania i
zasady ewaluacji programu zawarte są w procedurze realizacji programu.
5. Termin zakończenia realizacji programu lub modułu programu określi Rada
Nadzorcza PFRON.
Podstawa prawna programu
Podstawą prawną uruchomienia i realizacji programu jest art. 47 ust. 1 pkt 3
ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej
oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776 z późn.
zm.), zwanej dalej "ustawą".
Definicje pojęć
Ilekroć w niniejszym dokumencie jest mowa o:
1) programie - rozumie się przez to program PEGAZ 2003;
2) PFRON - rozumie się przez to Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób
Niepełnosprawnych;
3) Oddziale - rozumie się przez to Oddział PFRON;
4) pełnomocnikach - rozumie się przez to pełnomocników Zarządu PFRON
powołanych przez Prezesa Zarządu PFRON dla potrzeb programu;
5) osobach w wieku aktywności zawodowej - rozumie się przez to kobiety w
wieku do 60 lat i mężczyzn w wieku do 65 lat;
6) orzeczeniu równoważnym - rozumie się przez to regulacje, o których mowa w
art. 5 i 62 ustawy;
7) wnioskodawcy - rozumie się przez to:
a) w części I programu wnioskującego o przyznanie pomocy udzielanej w ramach
programu, w przypadku nieletnich adresatów programu (dzieci i młodzież do
lat 18), wnioskodawcą jest jedno z rodziców lub opiekun prawny oraz:
- w obszarze B - w przypadku osób nie posiadających zdolności do czynności
prawnych w wieku 18 - 26 lat, wnioskodawcą jest jedno z rodziców lub opiekun
prawny;
- w obszarze C - w przypadku osób nie posiadających zdolności do czynności
prawnych, wnioskodawcą jest jedno z rodziców lub opiekun prawny;
b) w części II programu należy przez to rozumieć Okręgowy Inspektorat Służby
Więziennej w Warszawie;
8) wniosku - rozumie się przez to wniosek o przyznanie pomocy w ramach
programu;
9) najniższym wynagrodzeniu za pracę - rozumie się przez to wynagrodzenie, o
którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy;
10) wymagalnych zobowiązaniach - oznacza to takie zobowiązania, których
termin zapłaty upłynął;
11) ewaluacji programu - rozumie się przez to ocenę jakości realizacji
programu (jego faktycznych efektów) w stosunku do wcześniejszych założeń.
Odnosi się ona do efektów długoterminowych wyrażonych w celu programu i
dokonywana jest z zastosowaniem standaryzowanych wskaźników syntetycznych i
analitycznych określonych w procedurze realizacji programu, służących ocenie
jego efektywności i skuteczności;
12) monitorowaniu - rozumie się przez to proces systematycznego zbierania i
analizowania ilościowych i jakościowych informacji na temat programu w
aspekcie finansowym i rzeczowym. Celem monitorowania jest zapewnienie
prawidłowości realizacji i wydajności programu, bieżące wykrywanie
potencjalnych nieprawidłowości oraz ich korygowanie;
13) oprzyrządowaniu samochodu - rozumie się przez to specjalne,
niestandardowe urządzenia (automatyczna skrzynia biegów, dźwignie sterujące,
itp.), montowane fabrycznie lub we wcześniej zakupionym samochodzie,
umożliwiające użytkowanie samochodu przez osobę niepełnosprawną ruchowo;
14) Stowarzyszeniu - należy przez to rozumieć Stowarzyszenie na Rzecz Osób
Niepełnosprawnych Joni i Przyjaciele Polska z siedzibą w Warszawie;
15) Służbie Więziennej - należy przez to rozumieć Okręgowy Inspektorat
Służby Więziennej w Warszawie;
16) sprzęcie rehabilitacyjnym - należy przez to rozumieć przedmioty
ortopedyczne, w szczególności wózki inwalidzkie, kule, laski, balkoniki,
chodziki;
17) punkcie remontowym - należy przez to rozumieć pomieszczenia znajdujące
się na terenie Aresztu Śledczego w Warszawie - Białołęce, w których będą
bezpłatnie dokonywane: składowanie, naprawa, serwis sprzętu
rehabilitacyjnego przekazanego przez Stowarzyszenie do użytkowania przed
zatwierdzeniem niniejszego programu oraz dostarczanego w ramach realizacji
programu.
Część I programu
Moduł pomocy w aktywizowaniu osób niepełnosprawnych poprzez likwidację
barier transportowych i w komunikowaniu się
Cel programu
Podstawowym celem programu jest realizacja prawa osób niepełnosprawnych do
swobodnego porozumiewania się oraz poruszania i przemieszczania się poprzez
likwidację barier w komunikowaniu się i transportowych uniemożliwiających
lub utrudniających im funkcjonowanie w życiu społecznym i zawodowym - a tym
samym umożliwienie dostępu do dóbr i usług oraz wszechstronnej
rehabilitacji. W wyniku realizacji programu ułatwione zostanie kolejnej
grupie osób niepełnosprawnych dostosowanie samochodu do potrzeb wynikających
z rodzaju niepełnosprawności ruchowej, nabycie własnego sprzętu
komputerowego oraz środka transportu, jakim jest wózek inwalidzki o napędzie
elektrycznym, ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób
Niepełnosprawnych.
Realizacja programu przyczyni się również do ograniczenia skutków
niepełnosprawności i aktywizacji osób niepełnosprawnych a w konsekwencji
zmniejszenia liczby osób, które z powodu barier w komunikowaniu się oraz
transportowych mają trudności z pozyskaniem pracy i osiągnięciem życiowej
samodzielności.
I. Adresaci programu
1. Adresatami programu w obszarze A są pełnoletnie osoby w wieku aktywności
zawodowej, wykonujące pracę zarobkową lub uczące się albo w przypadku osób
poszukujących pracy - zarejestrowane w urzędzie pracy, posiadające ważne
orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności lub
orzeczenie równoważne, niepełnosprawne z powodu dysfunkcji narządu ruchu
oraz legitymujące się prawem jazdy.
2. Adresatami programu w obszarze B są:
1) pełnoletnie osoby w wieku aktywności zawodowej, niepełnosprawne z powodu
braku lub znacznego niedowładu obu kończyn górnych posiadające ważne
orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
orzeczenie równoważne,
2) niepełnosprawne dzieci i młodzież w wieku do lat 18 z brakiem lub
znacznym niedowładem obu kończyn górnych, posiadające aktualne orzeczenie o
zaliczeniu do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności albo
aktualne orzeczenie o niepełnosprawności.
3. Adresatami programu w obszarze C są:
1) pełnoletnie osoby niepełnosprawne, u których dysfunkcja jednej lub obu
kończyn dolnych z jednoczesną dysfunkcją jednej lub obu kończyn górnych,
uniemożliwia poruszanie się na wózku inwalidzkim o napędzie ręcznym,
posiadające ważne orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
orzeczenie równoważne;
2) niepełnosprawne dzieci i młodzież w wieku do lat 18, u których dysfunkcja
jednej lub obu kończyn dolnych z jednoczesną dysfunkcją jednej lub obu
kończyn górnych, uniemożliwia poruszanie się na wózku inwalidzkim o napędzie
ręcznym, jeśli posiadają aktualne orzeczenie o zaliczeniu do znacznego
stopnia niepełnosprawności albo aktualne orzeczenie o niepełnosprawności.
II. Warunki uczestnictwa w programie
1. Warunkiem uczestnictwa w programie jest przedłożenie zaświadczenia
wydanego przez lekarza prowadzącego, zawierającego szczegółowy opis rodzaju
schorzenia będącego przyczyną orzeczenia o niepełnosprawności lub o stopniu
niepełnosprawności. Zaświadczenie to stanowi podstawę do stwierdzenia czy
rodzaj niepełnosprawności zgodny jest z warunkami zawartymi w rozdziale I
ust. 1, 2 lub 3.
2. Pierwszeństwo w otrzymaniu dofinansowania ustalane jest przede wszystkim
na podstawie oceny zawartego we wniosku uzasadnienia, którym jest projekt
działań mających na celu aktywizację społeczną lub/i zawodową, która
zostanie zrealizowana dzięki pomocy udzielonej w ramach programu.
3. Pierwszeństwo w otrzymaniu dofinansowania, w grupie wnioskodawców, którzy
uzyskali równorzędną ocenę, o której mowa w ust. 2, mają wnioskodawcy,
którzy nie otrzymali pomocy finansowej ze środków PFRON na zakup przedmiotów
określonych w programie.
4. W programie nie mogą uczestniczyć wnioskodawcy:
1) którzy w przeszłości, korzystając ze środków PFRON, nie dotrzymali
warunków zawartych umów,
2) którzy posiadają wymagalne zobowiązania wobec PFRON,
3) których dochód brutto na jednego członka rodziny we wspólnym
gospodarstwie domowym przekracza dwuipółkrotność najniższego wynagrodzenia
za pracę, a w przypadku osób prowadzących samodzielne gospodarstwa domowe,
których dochód brutto przekracza iloczyn dwuipółkrotności najniższego
wynagrodzenia za pracę i współczynnika zwiększającego wysokość
dofinansowania, określonego w procedurze realizacji programu;
4) którym w okresie ostatnich 5 lat udzielono dofinansowania lub pożyczki ze
środków PFRON na zakup sprzętu komputerowego lub wózka inwalidzkiego o
napędzie elektrycznym. W uzasadnionych przypadkach, Oddział PFRON może
skrócić ten okres:
a) do lat 3, w sytuacjach związanych ze zmianami w stanie fizycznym osoby
niepełnosprawnej uniemożliwiającymi korzystanie z posiadanego elektrycznego
wózka inwalidzkiego;
b) w przypadku zaistnienia zdarzeń losowych, potwierdzonych przez właściwe
jednostki, skutkujących utratą lub całkowitym zniszczeniem przedmiotu
dofinansowania.
5) ubiegający się o dofinansowanie w obszarze B, których niepełnosprawni
podopieczni przebywają w ośrodkach szkolno - wychowawczych i innych tego
typu placówkach, z wyjątkiem podopiecznych kończących naukę w tych
placówkach.
III. Zakres pomocy
1. W ramach programu udzielane będzie dofinansowanie na:
1) zakup i montaż oprzyrządowania do samochodu,
2) zakup sprzętu komputerowego,
3) zakup wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym.
2. Maksymalna kwota udzielonego dofinansowania zależna jest od wysokości
dochodów brutto przypadających na jednego członka rodziny w gospodarstwie
domowym wnioskodawcy i jest wyznaczana dla każdego wnioskodawcy zgodnie z
algorytmem zawartym w procedurze realizacji programu, przy czym
wielokrotność najniższego wynagrodzenia za pracę wyznaczająca maksymalne
dofinansowanie jakie można przyznać w ramach programu wynosi:
1) dla oprzyrządowania samochodu - 7,
2) dla sprzętu komputerowego - 20,
3) dla wózków inwalidzkich o napędzie elektrycznym - 24.
3. Do uzyskania dofinansowania na zakup sprzętu komputerowego niezbędny jest
udział własny w kwocie nie mniejszej niż 10% ceny zakupu tego sprzętu.
4. Do uzyskania dofinansowania na zakup wózka inwalidzkiego o napędzie
elektrycznym niezbędny jest udział własny w kwocie nie mniejszej niż 1% jego
ceny zakupu.
5. Oprzyrządowanie samochodu montowane fabrycznie jest dofinansowywane przez
PFRON pod warunkiem zakupu samochodu nie starszego niż 3-letni.
6. Pozytywne rozpatrzenie wniosku skutkuje zawarciem umowy. Umowa
dofinansowania określa obowiązki oraz uprawnienia stron i stanowi
zobowiązanie do ich przestrzegania.
7. Osoby niepełnosprawne, które uzyskały dofinansowanie w ramach programu,
nie mogą ubiegać się o pomoc PFRON w zakupie przedmiotów dofinansowania, o
których mowa w ust. 1, przed upływem pięciu lat od daty przyznania pomocy w
ramach programu, z wyłączeniem osób, o których mowa w rozdziale II ust. 4
pkt 4 lit. a i b.
IV. Realizatorzy programu
1. Zarząd PFRON:
1) zatwierdzenie procedur realizacji programu,
2) podział środków finansowych przewidzianych w planie finansowym PFRON na
poszczególne obszary programu,
3) przyznawanie Oddziałom limitów środków finansowych na realizację programu
w poszczególnych obszarach,
4) wnoszenie do Rady Nadzorczej PFRON projektów modyfikacji programu.
2. Oddziały - do zakresu działania których należy przede wszystkim:
1) postępowanie zgodnie z procedurą realizacji programu,
2) weryfikacja formalna wniosków,
3) obsługa procesu rozpatrywania i realizacji wniosków,
4) obsługa administracyjno - finansowa beneficjentów,
5) monitorowanie prawidłowości wykorzystania środków PFRON.
3. Pełnomocnicy - podejmowanie decyzji o przyznaniu bądź odmowie przyznania
wnioskowanej pomocy.
4. Komisje opiniujące wnioski, w skład których wchodzi co najmniej trzech
przedstawicieli organizacji pozarządowych działających na rzecz osób
niepełnosprawnych (koszty przejazdu członków Komisji na miejsce obrad
pokrywane są ze środków przeznaczonych na realizację programu na zasadach
określonych w przepisach dotyczących podróży służbowych pracowników).
5. Biuro PFRON:
1) koordynacja realizacji programu;
2) monitorowanie programu;
3) okresowa i końcowa ewaluacja programu.
Część II programu
Moduł pomocy w dofinansowaniu przedsięwzięć realizowanych w ramach programu
Stowarzyszenia na Rzecz Osób Niepełnosprawnych Joni i Przyjaciele Polska,
pt. Wózki dla Polski
Cel programu
Celem programu jest dofinansowanie przedsięwzięć Stowarzyszenia na Rzecz
Osób Niepełnosprawnych Joni i Przyjaciele Polska, realizującego we
współpracy z Okręgowym Inspektoratem Służby Więziennej w Warszawie program
p.n. Wózki dla Polski. Stowarzyszenie prowadzi w Polsce od siedmiu lat
działalność na rzecz osób niepełnosprawnych, kontynuując ideę amerykańskiej
organizacji Joni & Friends, która remontuje we współpracy z więzieniami,
używany sprzęt rehabilitacyjny i zapewnia jego dystrybucję na świecie w
ramach programu pn. Wózki dla świata. Dotychczas, w związku z realizacją ww.
projektu, Stowarzyszenie sprowadziło do Polski i bezpłatnie przekazało
użytkownikom około 4000 wózków inwalidzkich oraz kilka tysięcy kul,
balkoników, lasek i chodzików.
Stowarzyszenie współpracuje z lokalnymi władzami samorządowymi oraz
ośrodkami pomocy społecznej, które przy pomocy ankiet, w konsultacji z
lekarzami prowadzącymi, typują osoby wymagające zaopatrzenia w sprzęt
rehabilitacyjny oraz dobierają wózek do indywidualnych potrzeb użytkownika.
W 2003 roku planowane jest sprowadzenie do Polski minimum 400 wózków
inwalidzkich i innego sprzętu rehabilitacyjnego (o wartości około 500 000
zł), którego dystrybucja odbędzie się w sześciu miastach. Propozycję
współpracy w realizacji celów Stowarzyszenia zgłosił Okręgowy Inspektorat
Służby Więziennej w Warszawie, który w pomieszczeniach Aresztu Śledczego w
Warszawie - Białołęce zamierza zorganizować punkt remontowy dostarczanego z
USA sprzętu rehabilitacyjnego. Pomoc finansowa PFRON w ramach realizacji
programu przyczyni się do wsparcia działań Stowarzyszenia mających na celu
bezpłatną pomoc osobom niepełnosprawnym znajdującym się w szczególnej
sytuacji życiowej i materialnej (osoby niezamożne, samotne i niezaradne
życiowo, wymagające specjalnej pomocy) w zaopatrzeniu w sprzęt
rehabilitacyjny, w szczególności w wózki inwalidzkie, kule, laski,
balkoniki, chodziki.
I. Realizatorzy programu
1. Stowarzyszenie na Rzecz Osób Niepełnosprawnych Joni i Przyjaciele Polska;
2. Okręgowy Inspektorat Służby Więziennej w Warszawie;
3. Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
II. Zadania realizatorów programu
1. Do zadań Stowarzyszenia należy:
1) nieodpłatne dostarczanie do punktu remontowego sprzętu rehabilitacyjnego,
w tym minimum 400 używanych wózków inwalidzkich rocznie,
2) nieodpłatne wyposażenie punktu remontowego w sprzęty i narzędzia do
prowadzenia remontu sprzętu rehabilitacyjnego,
3) nieodpłatne dostarczenie części zamiennych i innych materiałów
niezbędnych do przeprowadzenia remontu sprzętu rehabilitacyjnego,
4) nieodpłatne szkolenie pracowników Służby Więziennej i osób osadzonych
wykonujących prace przy remoncie sprzętu rehabilitacyjnego,
5) zorganizowanie dystrybucji wyremontowanego sprzętu rehabilitacyjnego,
6) zapewnienie fachowej obsługi przy dystrybucji sprzętu rehabilitacyjnego
przez polskich i amerykańskich terapeutów,
7) pokrycie kosztów transportu sprzętu rehabilitacyjnego do punktu
remontowego oraz miejsc dystrybucji,
8) pokrycie kosztów podróży i pobytu polskich i amerykańskich specjalistów
rehabilitantów.
2. Do zadań Służby Więziennej należy:
1) nieodpłatne udostępnienie pomieszczeń znajdujących się na terenie Aresztu
Śledczego w Białołęce na potrzeby punktu remontowego, w którym będzie
składowany, naprawiany i serwisowany sprzęt rehabilitacyjny,
2) przeprowadzenie we własnym zakresie prac adaptacyjno-remontowych w
pomieszczeniach punktu remontowego, z tym że, koszt materiałów
budowlano-instalacyjnych zostanie dofinansowany przez PFRON,
3) nieodpłatne wykonywanie napraw sprzętu rehabilitacyjnego przy udziale
osób osadzonych w zakładzie karnym,
4) nadzór nad jakością wykonywanych zadań, o których mowa w pkt 2 i 3.
3. Do zadań PFRON należy:
1) dofinansowanie kosztów prac adaptacyjno-remontowych w pomieszczeniach
budynku dawnej kuchni Aresztu Śledczego Białołęka, przeznaczonych na
potrzeby punktu remontowego,
2) refundacja kosztów poniesionych przez wnioskodawcę za dostarczone media
(w szczególności energia elektryczna, woda, ogrzewanie), a związanych
bezpośrednio z funkcjonowaniem punktu remontowego.
III. Ogólne zasady realizacji programu
1. Rozpoczęcie realizacji programu nastąpi po zawarciu trójstronnego
porozumienia o współpracy pomiędzy PFRON, Stowarzyszeniem i Służbą
Więzienną.
2. Porozumienie, o którym mowa w ust. 1, określi w szczególności:
1) cel i strony porozumienia;
2) deklarację współpracy przy realizacji programu;
3) zadania stron wynikające z realizacji programu;
4) termin złożenia wniosku o przyznanie środków finansowych PFRON;
5) maksymalny koszt realizacji programu ze środków PFRON;
6) przewidywane efekty realizacji porozumienia;
7) przypadki, w których porozumienie ulega rozwiązaniu;
8) okres obowiązywania porozumienia.
3. W terminie określonym w porozumieniu, o którym mowa w ust. 2, Służba
Więzienna wystąpi do Zarządu PFRON z wnioskiem o przyznanie środków
finansowych PFRON na dofinansowanie kosztów prac adaptacyjno-remontowych w
pomieszczeniach przeznaczonych na potrzeby punktu remontowego oraz na
refundację przewidywanych kosztów związanych z funkcjonowaniem punktu
(media). Do wniosku powinien zostać dołączony dokument określający zakres
robót oraz szacunkowy kosztorys adaptacji pomieszczeń. Wnioskodawca powinien
jednoznacznie określić, które materiały budowlano-instalacyjne i z których
pozycji kosztorysowych zostaną zakupione w ramach przyznanych przez PFRON
środków finansowych.
4. W ramach programu, PFRON może przyznać środki na pokrycie kosztów:
1) materiałów budowlanych i instalacyjnych niezbędnych do wykonania prac
adaptacyjno-remontowych wraz z kosztami zakupu i podatku VAT (rodzaj i ilość
materiałów zgodna z kosztorysami) - w formie dofinansowania tych kosztów,
2) przygotowania dokumentacji projektowo - kosztorysowej - w formie
refundacji tych kosztów,
3) kosztów mediów związanych bezpośrednio z funkcjonowaniem punktu
remontowego, w szczególności poniesione przez Służbę Więzienną opłaty za
energię elektryczną, wodę, ogrzewanie - w formie refundacji tych kosztów co
kwartał.
5. Decyzję w sprawie przyznania środków finansowych PFRON na pokrycie
kosztów, o których mowa w ust. 4, podejmuje Zarząd PFRON.
6. Warunkiem przyznania ze środków PFRON refundacji kosztów mediów, o
których mowa w ust. 4 pkt 3, ponoszonych przez Służbę Więzienną w kolejnych
latach funkcjonowania punktu remontowego, jest posiadanie przez PFRON
środków finansowych na realizację programu. Podstawą decyzji o refundacji
kosztów mediów będzie wniosek o przyznanie środków finansowych PFRON
składany corocznie przez Służbę Więzienną, w terminie do końca pierwszego
kwartału kolejnego roku realizacji programu.
7. Podstawą przekazania przyznanych przez PFRON środków finansowych będzie
umowa zawarta pomiędzy PFRON a Służbą Więzienną. W umowie określone zostaną
szczegółowe zasady i warunki przekazywania oraz rozliczenia środków
finansowych PFRON wraz z terminem ich rozliczenia. Do rozliczenia
finansowego, w przypadku:
1) kosztów, o których mowa w ust. 4 pkt 1 i 2, winny być dołączone w
szczególności faktury VAT wystawione na wnioskodawcę, rozliczenie zużycia
zakupionych materiałów, protokół końcowego odbioru robót i dopuszczenia
modernizowanych pomieszczeń do użytkowania;
2) kosztów, o których mowa w ust. 4 pkt 3, winny być dołączone faktury VAT
wystawione na wnioskodawcę.
8. Formularz wniosku, o którym mowa w ust. 3 i ust. 6 oraz wzór umowy, o
której mowa w ust. 7, zostaną przyjęte przez Zarząd PFRON.
9. PFRON zrefunduje koszty, o których mowa w ust. 4 pkt 3, pod warunkiem
zamontowania na koszt wnioskodawcy liczników pomiarowych mediów w
pomieszczeniach punktu remontowego. Refundacji podlegają koszty mediów
poniesione przez wnioskodawcę od daty uruchomienia punktu remontowego,
podanej we wspólnym oświadczeniu złożonym Zarządowi PFRON przez Służbę
Więzienną i Stowarzyszenie, w terminie 14 dni od daty uruchomienia punktu.
10. Wypłata środków PFRON, dotyczących refundacji poniesionych przez
wnioskodawcę kosztów mediów, o których mowa w ust. 4 pkt 3, nastąpi pod
warunkiem:
1) rozliczenia umowy o dofinansowanie prac adaptacyjno - remontowych w
pomieszczeniach przeznaczonych na punkt remontowy,
2) złożenia przez wnioskodawcę co kwartał wystąpienia o uruchomienie środków
PFRON na refundację kosztów mediów.
11. Formularz wystąpienia o uruchomienie środków, o których mowa w ust. 10
pkt 2, stanowić będzie załącznik do umowy.
12. Dofinansowanie, o którym mowa w ust. 4 pkt 1, nie obejmuje kosztów
robocizny związanej z adaptacją pomieszczeń.
13. W ramach programu nie mogą być dofinansowane koszty, które są
finansowane ze środków PFRON w ramach innych programów lub zadań ustawowych.
14. Służba Więzienna odpowiada za terminowe i prawidłowe rozliczenie środków
finansowych przekazanych przez PFRON.
15. PFRON zastrzega sobie prawo do bieżącej kontroli prawidłowości
wydatkowania środków przekazanych w ramach programu.
16. Za obsługę finansową programu (w zakresie środków finansowych PFRON)
odpowiedzialny jest Mazowiecki Oddział PFRON.
IV. Koszt realizacji programu
1. Dofinansowanie ze środków PFRON przyznane w ramach realizacji programu
nie może przekroczyć, w przypadku:
1) dofinansowania i refundacji kosztów, o których mowa w rozdziale III ust.
4 pkt 1 i 2 - rzeczywistych wydatków, jednak nie więcej niż 125.000,00 zł,
2) refundacji kosztów, o których mowa w rozdziale III ust. 4 pkt 3 - jednak
nie więcej niż 24.000,00 zł rocznie.
2. Pomoc finansowa w ramach programu udzielana będzie do czasu wyczerpania
środków przewidzianych na jego realizację w planie finansowym PFRON.
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.inwalidzi
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
« poprzedni wątek | następny wątek » |