"Emerytura" 460 zł. a zajęcie komornicze?

1. Data: 2008-01-15 15:58:51

Temat: "Emerytura" 460 zł. a zajęcie komornicze?
Od: interpio <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zgłosił się do mnie taki starszy gość (inwalida) aby mu pomóc w
napisaniu odwołania od decyzji komorniczej, która ma mu zabierać ponad
70 zł. z 460 zł. "emerytury".
Dopiero od niedawna, ten facet ma prawo do tego świadczenia, przed tem
pobierał co miesiąc zasiłek z opieki społecznej (na zakup leków,
opłacenie mieszkania, prądu, gazu i jedzenia)w wysokości 50 zł.!!!
Przez parę lat narósł dług temu facetowi za najem mieszkania w ZBK w
Oleśnicy na kwotę ponad 3.000 zł.
Mam pytanie ile maksymalnie komornik może mu pobrać z jego 460
zł."emerytury", przecież jest ona poniżej progu jakiegokolwiek ubóstwa
i dziadostwa?
Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)

2. Data: 2008-01-15 19:46:12

Temat: Re: "Emerytura" 460 zł. a zajęcie komornicze?
Od: "Jeanne" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "interpio" <i...@d...pl> napisał w wiadomości
g.googlegroups.com...
> Mam pytanie ile maksymalnie komornik może mu pobrać z jego 460
> zł."emerytury", przecież jest ona poniżej progu jakiegokolwiek ubóstwa
> i dziadostwa?

Zgodnie z art 140 ust. 1 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i
rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (tj Dz.U. z 2004r. Nr 39, poz.
353 z późn. zm.):
"1. Potrącenia, o których mowa w art. 139, mogą być dokonywane, z
zastrzeżeniem art. 141, w następujących granicach:
1) świadczeń alimentacyjnych, o których mowa w art. 139 ust. 1 pkt 3 - do
wysokości 60% świadczenia;
2) należności egzekwowanych związanych z:
a) odpłatnością za pobyt w domach pomocy społecznej,
b) odpłatnością za pobyt w zakładach opiekuńczo-leczniczych,
c) odpłatnością za pobyt w zakładach pielęgnacyjno-opiekuńczych,
do wysokości 50% świadczenia;
3) innych egzekwowanych należności - do wysokości 25% świadczenia.".

> Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)

Pozdrawiam
Jeanne

3. Data: 2008-01-16 05:42:37

Od: interpio <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Sty, 20:46, "Jeanne" <j...@o...pl> wrote:
Wielkie dzięki, to by się zgadzało z tą kwotą, którą chce co miesiąc
pobrać komornik!
> 3) innych egzekwowanych należności - do wysokości 25% świadczenia.".
Tylko 25%, to po jaką cholerę ja spłacam te bankowe raty za wózki,
które stanowią ponad 50% renty.
Ale komornik mógłby mi zabrać garaż w którym trzymam handbiki, mogłem
ten garaż kupić na brata, wiem sprzedam mu ten garaż za 1 zł.

Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)

4. Data: 2008-01-16 08:03:07

Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

interpio pisze:
> [...]
> Ale komornik mógłby mi zabrać garaż w którym trzymam handbiki, mogłem
> ten garaż kupić na brata, wiem sprzedam mu ten garaż za 1 zł.

ale wtedy mozesz trafic do KRD ;)

pozdrawiam
SlawcioD

5. Data: 2008-03-10 22:34:41

Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

interpio pisze:
> [...]
> Ale komornik mógłby mi zabrać garaż w którym trzymam handbiki, mogłem
> ten garaż kupić na brata, wiem sprzedam mu ten garaż za 1 zł.

pozatym jezeli sad doszuka sie fikcyjnosci sprzedazy lub sprzedazy ktora
miala na celu zachowanie majatku to moze uniewznic taka trasakcje ;)

pozdrawiam
SlawcioD

Serce ma po lewej stronie....
Ot - taka ciekawostka
Teleopieki i telemedycyna
Dodadatkowa przerwa a praca na 1/2 etatu???
[GWW] dętka do wózka ? w sobotę?