Endometrioza, a test ciążowy

1. Data: 2009-03-29 07:34:42

Temat: Endometrioza, a test ciążowy
Od: "Jarek" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
czy u kobiety z endometriozą, ale nie leczonej obecnie farmakologicznie,
wynik testu ciążowego może być pozytywny tylko ze względu na endometriozę, a
nie zajście w ciążę? Czy ta choroba może "zafałszować" test ciążowy?

Pozdrawiam
Jarek

2. Data: 2009-03-29 19:12:25

Temat: Re: Endometrioza, a test ciążowy
Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek pisze:
> [...]
> wynik testu ciążowego może być pozytywny tylko ze względu na endometriozę, a
> nie zajście w ciążę? Czy ta choroba może "zafałszować" test ciążowy?
Nie do końca jestem w temacie kompetentny, ale IMHO jest to mało
prawdopodobne. Przy endometriozie, dodatnim teście ciążowym i braku
pęcherza płodowego w macicy podejrzewałbym w pierwszym rzędzie ciążę
pozamaciczną, a jeśli ciąża jest wykluczona zmiany rozrostowe w jajniku.
Myślę, że wizyta u ginekologa jest zdecydowanie wskazana. AFAIK relacja
pomiędzy endometriozą, a niepłodnością jest nie do końca jasna.

--
Krzysiek, EBP
Jeśli wszystko idzie dobrze - zapomniałeś o jakimś istotnym detalu

3. Data: 2009-03-30 06:18:46

Od: "Jarek" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> --
> Krzysiek, EBP
> Jeśli wszystko idzie dobrze - zapomniałeś o jakimś istotnym detalu

dziękuję Ci za odpowiedź. Znajoma oczywiście umówiła się na wizytę u
ginekologa, ale ze względu na kilkunastodniowy okres oczekiwania na wizytę,
chciała dowiedzieć się czegoś więcej.
Jeszcze raz dziękuję za wyjaśnienie tematu.

Pozdrawiam
Jarek

4. Data: 2009-04-03 10:15:55

Od: Piotr <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof (Suzuki Kokushu) pisze:
> [...]
> Myślę, że wizyta u ginekologa jest zdecydowanie wskazana. AFAIK relacja
> pomiędzy endometriozą, a niepłodnością jest nie do końca jasna.

Nie ma możliwości by endometrioza fałszowała test ciążowy

5. Data: 2009-04-03 13:29:07

Od: Piotr <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek pisze:
> [...]
> wynik testu ciążowego może być pozytywny tylko ze względu na endometriozę, a
> nie zajście w ciążę? Czy ta choroba może "zafałszować" test ciążowy?

1. endometrioza nie fałszuje wyniku testu ciążowego
2. test ciążowy może być zafałszowany przez niektóre leki stosowane w
leczeniu niepłodności i przez niektóre nowotwory
3. najczęstszą i najbardziej prawdopodobną przyczyną dodatniego testu
jest ciąża

Piotr (Szczecin)

Energia/siła życiowa
USG kolan - prśba o poradę