Enkorton

1. Data: 2007-05-14 12:34:06

Temat: Enkorton
Od: d...@g...pl (Daria) szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Czy ktoś mi może powiedzieć, czy dawka 25 mililitrów dawka encortonu raz
dziennie to dużo?
Czy wiele można przytyć biorąc taką dawkę? Czy można coś zrobić, aby woda
nie zatrzymywała się w organiźmie?

Dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam, Daria.

2. Data: 2007-05-14 20:26:00

Temat: Re: Enkorton
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 14 May 2007, Daria wrote:

> Czy ktoś mi może powiedzieć, czy dawka 25 mililitrów dawka encortonu raz
> dziennie to dużo?

to powiedz z jakiego powodu ten lek bierzesz, z powodu jakiej choroby?

Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz
http://www.am.torun.pl
PGP Key IDs: DH/DSS:0xF3EED8AF

3. Data: 2007-05-15 03:54:49

Od: d...@g...pl (Daria) szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Jestem po przeszczepie rogówki. W kwietniu wykryto u mnie stan zapalny i
hypotonię (nie wiem, czy poprawnie napisałam).

Pozdrawiam,

Daria.

4. Data: 2007-05-17 19:30:19

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj

> Witam.
>
> Jestem po przeszczepie rogówki. W kwietniu wykryto u mnie stan zapalny i
> hypotonię (nie wiem, czy poprawnie napisałam).

25 mg Encortonu jest to średnia dawka - ale stosowana ciągle przez
dłuższy czas może powodować istotne działania uboczne. Jeśli są
wskazania - to oczywiście lek ten należy brać. Kontroluj co jakiś
czas wówczas ciśnienie (raczej powinno rosnąć niż być niskie),
zbadaj gęstość kości pod kątem osteoporozy i ewentualnie stosuj
leczenie antyosteoporotyczne, skontroluj poziom cukru i staraj
się stosować dietę niskocukrową ...

P.

5. Data: 2007-05-17 21:32:34

Od: Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Maj, 14:34, d...@g...pl (Daria) wrote:
> [...]
> dziennie to dużo?
> Czy wiele można przytyć biorąc taką dawkę? Czy można coś zrobić, aby woda

Oprócz tego, co już Piotr napisał (sprawdzanie poziomu cukru,
ciśnienia, kontrola pod kątem ew.początków osteoporozy) powinnaś
jeszcze uzupełniać potas i kontrolować jego poziom we krwi ( najlepiej
sprawdzać jednocześnie poziom sodu, potasu, wapnia, fosforu), jak
również (ale myślę, że to już okuliści się tym zajmą) regularnie
sprawdzać ciśnienie śródgałkowe (ryzyko jaskry).
Jeśli występuje nadmierne zatrzymanie płynów, czasami stosuje się
środki odwadniające, ale decyzję oczywiście zawsze powinien podejmować
lekarz prowadzący.
Jeśli chodzi o skutki uboczne, wszystko zależy od czasu trwania
terapii i oczywiście od dawki, ale również od indywidualnej tolerancji
sterydoterapii. Bardzo ważne są regularne badania kontrolne i stały
nadzór lekarza prowadzącego, który ewentualnie będzie modyfikował
dawkę w zależności od efektów terapii i jej tolerancji.

Pozdrawiam serdecznie,
Maja

6. Data: 2007-05-17 22:11:39

Od: Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2007-05-17 22:17:08

Od: Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dziennie to dużo?
> Czy wiele można przytyć biorąc taką dawkę? Czy można coś zrobić, aby woda

Witam :)
[...]

Instytut Zdrowego Żywienia- czy oszusci?
nieprzyjemny zapach stóp
Co profilaktycznie na grzybice stop ?
niski puls
poszukiwanie przyczyny dolegliwosci