Enterococcus faecalis 800 CFU/ml

1. Data: 2003-10-13 09:08:13

Temat: Enterococcus faecalis 800 CFU/ml
Od: "travis" <d...@e...pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Z badanego materialu po 48 godz. inkubacji wyhodowano:

1. Enterococcus faecalis 800 CFU/ml"

Co znaczy taki wynik u 31 tygodniowego dziecka?
Pozdrawiam,
Darek

2. Data: 2003-10-13 11:25:51

Temat: Re: Enterococcus faecalis 800 CFU/ml
Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "travis" <d...@e...pg.gda.pl> napisał w wiadomości
> "Z badanego materialu po 48 godz. inkubacji wyhodowano:
>
> 1. Enterococcus faecalis 800 CFU/ml"
>
> Co znaczy taki wynik u 31 tygodniowego dziecka?
> Pozdrawiam,
> Darek

Nie napisałeś z jakiego materiału wyhodowano tego enterokoka.....
Pewnie o mocz chodzi.....
A to niezdędne, aby coś Ci odpowiedzieć....
--
Jola
Nakarm głodne dziecko

3. Data: 2003-10-13 12:07:30

Od: "travis" <d...@e...pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "C.Jola" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "travis" <d...@e...pg.gda.pl> napisał w wiadomości

> Nie napisałeś z jakiego materiału wyhodowano tego enterokoka.....
> Pewnie o mocz chodzi.....

Tak

4. Data: 2003-10-13 14:29:49

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak

Bakteria jak najbardziej typowa dla zakażeń układu moczowego.
CFU to skrót - colony formatig unit - ilość bakterii zdolnych do namnażania
się.
Za wynik będący wykładnikiem zakażenia układu moczowego u dziecka przyjmuje
się CFU powyżej 10^3.
Wynik 800CFU/ml jest więc zasadniczo poniżej przyjętej granicy znamiennej
bakteriurii, ale należy to odnieść do obrazu klinicznego pacjenta.
Ale myślę, że pediatra zdecyduje się na leczenie antybiotykiem zgodnie z
antybiogramem.
--
Jola
Nakarm głodne dziecko