Eskimo diet

31. Data: 2004-01-18 23:13:17

Temat: Re: Eskimo diet
Od: "Adamo 2." <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jurek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
news:bueprj$5au$1@inews.gazeta.pl...

> Co do hindusow to chyba zarty? Zaden kraj azjatycki nie
> jest osrodkiem postepu technologicznego.

Aczkolwiek hindusi informatycy są uważani za najlepszych na świecie, wiele
firm przenosi swoje ośrodki tam właśnie I TO NIE TYLKO ZE WZGLĘDU NA
KOSZTA!!!

Pozdrawiam,
Adam

32. Data: 2004-01-18 23:23:02

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Chińczycy to jedna czwarta ludności świata.
> Hindusi to jedna szósta.
> Jaki jest odsetek nagród Nobla przyznawanych tym nacjom?

Niestety Nie przyznaje się Nobla za osiągnięcia w dziedzinach nie
mierzalnych, lub wykraczających poza dość zachodnią estetykę. Nie ma co się
oszukiwać, że Nobel jest sprawiedliwym wyznacznikiem czegokolwiek innego jak
zachodniego sposobu okiełznywania świata.
Nigdy by go Szymborska , czy Wałęsa nie dostali, gdyby nie zawiłości
polityczne.
W tamtym roku pokojową nagrodę miał dostać między innymi Jan Paweł II, czemu
nie dostał - wiadomo - politycznie było korzystniej przyznać go komu innemu.
Już kiedyś rozmawialiśmy o różnicach pomiędzy kulturą zachodu a wschodu - to
są zupełnie nie porównywalne wartości.

Bo jak porównać Kamasutrę z fabryką wiagry? :-/

> Jaki procent naukowców potrafił by poruszać się w terenie pozbawionym
znaków
> orientacyjnych jak Eskimosi?
> Jaki procent naukowców potrafił by "wyczuć" w nieznanym terenie gdzie
> przebiega granica terytorium plemiennego?

Zapewne jakieś 100%, o ile zostaliby wychowani w warunkach, gzie było by to
konieczne.
Bo jaki procent n. Eskimosów umiałby zamówić taxi przez telefon nie
potkawszy się wcześniej z wynalazkami cywilizacji?

> Tak swoją drogą, to widziałem (dość dawno) w tv program o aborygenach.
> Nauczycielka wypowiadała się, że aborygeńskie dzieci są najlepszymi
> uczniami.
To pewnie syndrom dzieci z dużą motywacją wyrwania się z miejsca w którym
żyją do "lepszego świata"
Teściowa jest nauczycielką w wiejskiej szkole i też mówiła, że jak ubogie
wiejskie dzieci mają motywację, to są bardziej skuteczne w dążeniu do celu
od rozleniwionych bogatszych kolegów.

Sowa

33. Data: 2004-01-19 01:24:06

Od: "annaklay " <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> napisał(a):

> Także bardzo sprawnie spalają tłuszcze Masaje, którzy odżywiają się tłustym
> mlekiem zmieszanym z krowią krwią. Budowę ciała mają przystosowaną do
> tropików: wysocy, szczupli.

http://www.walterglaser.com/magicofkenya.htm

Masz racje sa wysocy i szczupli, jedza mieso i pija mase tlustego mleka
wielbladziego (bo bardziej tluste) z krwia. Tluszcze w ich diecie stanowia
ok. 60 % ogolnej puli podazy kalorycznej. Ich frakcje cholesterowe sa niskie.
Ale jak ci wiadomo nie wszyscy ludzie ktorzy sie w podobny sposob odzywiaja
maja frakcje cholesterolowe tak niskie jak Masaje:-)
Czyli jednak istnieja jakies roznice miedzy ludzmi. Tak sadzi w tej chwili
wspolczesna nauka o genetyce.
Ponadto spojrz na zdjecie ktore znajdziesz pod powyzszym linkiem i zastanow
sie nad tym czy rzeczywiscie dieta wysokoweglowodanowa moze byc glownym
powodem tego, ze ludzie zyja w nedzy w wielu zakatkach globu ?

anna

34. Data: 2004-01-19 02:28:38

Od: "annaklay " <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> napisał(a):

Acha, jeszcze zapomnialam dodac, iz pomimo tych niskich frakcji
cholesterolu
rzedu 115 do 145, choruja na ciezka arterioskleroze. Dlugowiecznosc
sprowadza sie do sredniej rzedu 40 lat.

anna (chcesz linki?;-)

35. Data: 2004-01-19 08:32:55

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aczkolwiek hindusi informatycy są uważani za najlepszych na świecie,

czy masz dane na temat ilosci hindusow jacy znalezli sie w Niemczech po
apelu rzadu niemckiego o instalowanie sie u nich(mowa jest o kilku
tysiacach), na warunkach bardzo korzystnych?

>wiele
> firm przenosi swoje ośrodki tam właśnie

widzialem reportaz o indyskiej "silicon valley" i czy serio mowisz o
wyzszosci tego miejsca(w sensie intelektualnym) na d reszta swiata? A tak na
bardzo powaznie skladam sobie sam komputer, dostalem cala mase czesci i
programow, i po przeczytaniu twojego postu dzisiaj rano, przejzalem
wszystkie czesci i programy w poszukiwaniu panstw z jakich pochodza: wynik
Indie : 0 (zero). Czy znasz jakis program o znaczeniu miedzynarodowym
pochodzacy z Indii?

>I TO NIE TYLKO ZE WZGLĘDU NA
> KOSZTA!!!

masz racje! PRAWIE ;))))))))))))))))

Jurek

36. Data: 2004-01-19 10:17:03

Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jurek" <g...@o...pl> napisał
Wlasnie
> przed chwila wrocilismy z "fermy" gdzie mieszczuchy moga pobawic sie w
> hodowcow koz, krow, gesi, kaczek. Na tej fermie produkuja cala game
wyrobow
> w oparciu o wlasna hodowle.

Podaj mi adres tej farmy, szukam czegos takiego od wielu miesiecy.
Moze zna ktos adres takiej farmy gdzies na Kaszubach, w okolicy Trójmiasta?

37. Data: 2004-01-19 10:33:32

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Niestety Nie przyznaje się Nobla za osiągnięcia w dziedzinach nie
> mierzalnych, lub wykraczających poza dość zachodnią estetykę.

Nie wiem co masz na myśli?
Co to są za dziedziny nie mierzalne?
Chyba nie poziom kina hinduskiego? :)))))
Przypuszczam, że chodzi Ci o zdolności niektórych hindusów w sztuczkach dla
naiwnych. Ci pospolitsi zwani są fakirami, trochę wyżej stojący joginami, a
najwięksi oszuści to wielcy guru, półbogowie, zesłańcy na ziemię. Chyba
największy z nich to pedofil Babaji. Czaruje sypaniem z rękawa świętego
proszku i materializacją biżuterii. To wszystko potrafią też robić zachodni
magicy, ale nikt oprócz dzieci nie traktuje tego poważnie. Wiadomo, że to są
sztuczki. Naród hinduski jest jednak tak naiwny, że bierze to wszystko
poważnie i otacza takich wydwigroszy czcią, a nawet tworzy nowe sekty
religijne wokół nich. Zresztą w Indiach każda wioska ma swoje bóstwo, chyba
jest to najbardziej religijny kraj na świecie. Nie świadczy to o niczym
innym, tylko o potrzebie wsparcia na siłach nadprzyrodzonych, kiedy własnych
sił umysłowych nie starcza.
Od jakiegoś czasu do hindusów w zakresie zapotrzebowania na wspomaganie
"siłami wyższymi" różnych bogów, półbogów i zwykłych guru dołączyli
europejczycy i amerykanie. Wywodzą się oni zwykle ze środowisk
wegetariańskich, co mnie nie dziwi :)

Nie ma co się
> oszukiwać, że Nobel jest sprawiedliwym wyznacznikiem czegokolwiek innego
jak
> zachodniego sposobu okiełznywania świata.

Masz jakieś inne wyznaczniki poziomu inteligencji narodu?
Jednym z nich jest status materialny, ale tu Hindusi są w ogonie świata.
Dorobek kulturalny?
Dorobek naukowy?
No może jeszcze sportowy? Ale tutaj też nic.

> Nigdy by go Szymborska , czy Wałęsa nie dostali, gdyby nie zawiłości
> polityczne.

Nie wiem, nie znam Szymborskiej.
Co do Wałęsy, to akurat ta nagroda nie świadczy o tym, że zawsze otrzymują
ją ludzie o najwyższej inteligencji :) Nie jest to jednak nagroda za
osiągnięcia naukowe, czy literackie.

> W tamtym roku pokojową nagrodę miał dostać między innymi Jan Paweł II,

Miał dostać? Nie dostał, to nie miał dostać! Takie było tylko życzenie
podlizywaczy. Chcieli się pożywić jak zwykle na osobie papieża i robili
medialny szum.

czemu
> nie dostał - wiadomo - politycznie było korzystniej przyznać go komu
innemu.

Nagrodę Nobla w dziedzinie pokoju przyznaje się dla wsparcia działań, a nie
dla zaspokojenia egoistycznych potrzeb określonych osób.

> Już kiedyś rozmawialiśmy o różnicach pomiędzy kulturą zachodu a wschodu -
> są zupełnie nie porównywalne wartości.

Ja nie różnicuję kultury na wschodnią i zachodnią. Japończycy cenią muzykę
Chopina, a ja cenię muzykę chińską. Wytwory z dziedziny kultury mogą być
albo wysokiej jakości, takie, które wpływają pozytywnie na rozwój człowieka,
albo mogą też być szmirowate. Te hinduskie raczej nie należą do pierwszej
kategorii.

> Bo jak porównać Kamasutrę z fabryką wiagry? :-/

Porównać raczej nie można, ale do Kamasutry to potrzeba fabryki wiagry :))))

> znaków
>
> Zapewne jakieś 100%, o ile zostaliby wychowani w warunkach, gzie było by
> konieczne.

No więc vice versa, to 100% Eskimosów i Aborygenów było by naukowcami, gdyby
wychować ich w odpowiednich warunkach.

I tych dzieci na studiach jest 2%

Pozdrawiam
Leszek

38. Data: 2004-01-19 10:38:14

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "annaklay " <a...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> napisał(a):
>
> Acha, jeszcze zapomnialam dodac, iz pomimo tych niskich frakcji
> cholesterolu
> rzedu 115 do 145, choruja na ciezka arterioskleroze.

Sporo oglądałem filmów i sporo czytałem, ale nigdzie nie było słowa o
arteriosklerozie.

Dlugowiecznosc
> sprowadza sie do sredniej rzedu 40 lat.

Tylko przy 50% umieralności niemowląt (jaka jest zwykle w społeczeństwach
pierwotnych) mamy średnią dla tych co przeżyją 80 lat. Jak jeszcze odejmiemy
wypadki i choroby tropikalne (np. ukąszenia owadów - mucha tse-tse) to
pewnie długość życia wzrośnie do setki z kawałkiem.

> anna (chcesz linki?;-)

Oczywiście

Pozdrawiam
Leszek

39. Data: 2004-01-19 10:38:57

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Podaj mi adres tej farmy, szukam czegos takiego od wielu miesiecy.
> Moze zna ktos adres takiej farmy gdzies na Kaszubach, w okolicy

:(((((((((((( mieszkam we Francji,
jezeli chcesz to moge Ci dac namiary na nich. Wlasciciele to bardzo
sympatyczni ludzie i na pewno byli by bardzo z dowoleni gbyby ktos z
Polski chcial ich odwiedzic.

Jurek

40. Data: 2004-01-19 10:42:05

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> napisał w wiadomości

> Ja pamiętam ze starych dyskusji na tej grupie, że kobiety
> Eskimosi bardzo wcześnie dojrzewają i się starzeją.

O wczesnym dojrzewaniu nie słyszałem i chyba nic na ten temat nie było.
Było tylko, że szybko staro wyglądają. W tych warunkach i żyjąc w tym
trybie, to każda europejka w wieku 18 lat wyglądała by na bezzębną od żucia
skóry, pomarszczoną od słońca i odmrożeń osiemdziesięciolatkę.

Pozdrawiam
Leszek

kisiel MM
Oferta pracy !!! Jak robiae pieni?dze w internecie
Poznan - Pływalnia
Bueee, WBS mnie dopadl...
sory- może nie na temat - ale warto poczytać