Eskimo diet

61. Data: 2004-01-19 19:56:08

Temat: Re: Eskimo diet
Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jurek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
news:buh39r$1fd$1@inews.gazeta.pl...

> zabijanie nie jest przyjemnoscia! ale jest olbrzymia roznica miedzy
> zabijaniem zwierzat w nowoczesnych zakladach gdzie smierc zwierzecia jest
> natychmiastowa,

Niestety ale z tą natychmiastową śmiercią jest różnie,
taśma się kręci a w takiej fabryce najważniejszym
parametrem jest wydajność.

> a zabijaniem fok przy pomocy palek drewnianych. I miedzy
> wykorzystaniem prawie 100% zwierzecia hodowlanego, a zabiciem dzikiego tylko
> po to zeby zeby uzskac z niego tluszcz. Bo skory ze starych fok nie nadaja
> sie do niczego.

Dla ciekawości sprawdziłem: np F-004 ze strony
http://www.geocities.com/Eureka/Concourse/3967/sporl
ea.htm
jest wykonany z ciemnej foczej skóry a małe są białe.

> to nie jest konkurencja miedzy chodowlanymi i dzikimi, to jest glupota homo
> sapiens. A co do dwoch panstw ktore wymieniles, to w USA wyrznieto potezne
> lasy nie pod chodowle zwierzat a pod uprawe roslinek :)))) a raczej
> :(((((((( [bawelna, pszenica, kukurydza, straczkowe]

90% soi w USA jest hodowane na paszę, to jest tylko
mit że wegetarianie objadają się soją i dla tego trzeba
jej tyle uprawiać, 85% wszystkich ziem uprawnych
w USA używane jest do produkcji paszy

>, a bizony wybito nie
> dla zrobienia miejsca dla bydla , bo miejsca to bylo do oporu, ale zeby
> zaglodzic indian. Glupie ale prawdziwe.

To prawda tak się zaczęło, ale po pogromie Indian
jednak nie odrodziło się dzikie życie, ludzie zachodniej
kultury się nie zmienili mentalnie od tamtej pory
http://tinylink.com/?0TFAktBGIE

> gdzies czytalem ze zaglade nuklearna(jeszcze jeden dowod na inteligencje
> naszego gatunku) przezyja szczury i karaluchy. Bo to juz jest faktem na
> wyspie Bikini.

A może się kiedyś wszyscy pogodzimy i zrobimy
robakom i szczurom 'niespodziankę' ;)

> napewno duze zwierzeta upolowane prze lwy (czy inne drapiezniki) cierpia bo
> agonia trwa dlugo. Ale czlowiek (podobno rozumny) ma wybor, zabic zwierze
> (hodowlane!!!!) bez zadawania niepotrzebnego cierpienia zwierzeciu, albo

Tu na pewno się różnimy w definiowaniu gdzie
kończy się uzasadnione cierpienie i na dzień dzisiejszy
nie jesteśmy w stanie dojść do wspólnego ustalenia
granicy.

> znecac sie nad zwierzakiem -niestety jest wielu "ludzi" ktorym zadawanie
> cierpienia innym sprawia "pzryjemnosc"(nie wiem czy to okreslenie jest
> adekwatne?). I dotyczy to nie tylko zwierzat.

Niestety to prawda, jednak zgodni jesteśmy, że człowiek zdrowy
dąży do minimalizacji zadawanego cierpienia. Na ustalenie
wspólnej granicy będziemy musieli jeszcze poczekać,
a wierzę, że jest to możliwe. Może kiedyś uda nam się
pozbyć antagonizmów, bo przyznać muszę że rozmowa
z Tobą napawa mnie nadzieją.

pozdrawiam Chaciur

62. Data: 2004-01-19 19:57:20

Od: "Adamo 2." <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

> I na spokojnie: miazdzaca wiekszosc programow jest "Made in USA" , ale
(jak
> zwykle ;) ) tu jest problem bo firmy USA, masowo zatrudniaja fachowcow z
> calego swiata (Francuzow, Niemcow, Chinczykow, Hindusow, Polakow,
> Kenijczykow-bardzo mozliwe, Grenladczykow-byc moze i mnostwo innych),

Oczywiście, a powód dominacji USA to temat na inną grupę, gdyż z dietą nie
ma nic wspólnego, choć kilku wybitnych ludzi w branży deklaruje swój
wegetarianizm :-)

> ale
> nie mozna mowic o Alaskijczykach bo to jest stan nalezacy do unii ;).
Czyli
> te programy sa wynikiem wysilku intelektualnego calego mnostwa
narodowosci,
> ale tylko (jak na razie) w USA, udalo sie zjednoczyc intelekt az tylu
> narodowosci i osiagnac taka dominacje firm USA (ale nie wylacznie
> amerykanow).

Wyobraź sobie, że aby zobrazować powstawanie projektu informatycznego użyję
porówniania do kuchni (coby z dietetyką jakoś związać;-) ). Tak więc kucharz
w tym wypadku amerykański mający wizję jakiejś nowej potrawy(np. programu),
używa marchewki (informatyka) polskiej, czeskiej, hinduskiej lub
kanadyjskiej ale bez względu na to jakiej marchewki użyje efekt osiągnie i
będzie on zasługą bardzo wąskiego grona ograniczającego się do 1-3 osób bez
względu na to ile osób pracuje nad zadaniami i jakiej tej marchewki użyje.
Więc raczej piszesz w tym wypadku o dominacji wyłącznie amerykanów... Jak
już pisałem zdarza się, że wśród tych wybitnych "kucharzy" są wegetarianie,
co jest ciekawostką...

> I dlatego smieszne jest mowienie o dominacji informatykow
> indyjskich.

A gdzie czytałeś o dominacji informatyków indyjskich? podaj linka, bardzo
ciekawe i wkrótce kto wie...

> Widzialem duzy reportaz o "wspanialej" Silicon Valley Hindu, ale
> dokladnie to samo slyszalem o Izraelu, Puerto Rico, Szwecji i Finlandi.
Ale
> Fakty sa jakie sa, to wszystko co zwiazane z informatyka jest zdominowane
> przez firmy z USA.

Firmy, które coraz częściej zatrudniają informatyków z indii (szukają ich
wręcz), bo okazało się, że są lepsi od kolegów z innych państ, ciekawe....

Po co mieszasz pojęcia, nikt nie twierdzi, że nagle w Indiach cuda się
dzieją, ustrój wywrócony, firmy stają się potęgami globalnymi.
Jedynie hindusi jako pracownicy okazują się być lepiej wykwalifikowani,
sprawniej myślący(?) od swoich kolegów, co niestety nie przekłada się na
ustrój gospodarczy, bo nie jest to takie proste jak Ci się wydaje.

Pozdrawiam,
Adam

63. Data: 2004-01-19 20:08:03

Temat: Re: OT: do Leszka S. z prosba o komentarz
Od: " annaklay" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chaciur <gchat@na_wp.pl> napisał(a):

> :)))
> Nic się nie przejmuj, mój sąsiad jak się nauczył pisać
> swoje imię, to z tej radości oznaczył nim ponad setkę
> różnych przedmiotów które do niego należały :)
>
> pozdrawiam Chaciur

:-)))Ale moze dzieki temu wiecej osob zainteresuje sie tym
adresem?:-)

Ps. tak w ogole to troszke trudno wysylac informacje na ta grupe, bo ukazuja
sie z duzym opoznieniem.

pozdrawiam anna

64. Data: 2004-01-19 20:25:08

Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> napisał w wiadomości
> To prawda tak się zaczęło, ale po pogromie Indian
> jednak nie odrodziło się dzikie życie, ludzie zachodniej
> kultury się nie zmienili mentalnie od tamtej pory
> http://tinylink.com/?0TFAktBGIE

niestety to nie jest link bezpośredni trzeba
wyszukać rozdział siódmy: "Wołowa planeta"
proszę o wybaczenie, nie sprawdziłem wcześniej

pozdrawiam Chaciur

65. Data: 2004-01-19 20:31:14

Temat: Re: do Leszka S. z prosba o komentarz
Od: "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " annaklay" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> 1.http://www.optymalni.pl/viewtopic.php?t=378
> 2.http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?
> cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=12697276&dopt=Abstr
act

> [...]
> cholesterolu calkowitego i frakcji LDL w serum krwi.
> Badania potwierdzily, ze zanizona obj. szarej masy mozgu korelowala
dodatnio
> z niskimi poziomami: wit. C oraz kwasu foliowego i podwyzszonymi
poziomami:
> homocysteiny, cholesterolu calkowitego i frakcji LDL w serum krwi.
> (vide zalacznony adres nr.2)
> W/W badania wykonano na 82 osobach u ktorych nie wystepowaly obiawy
dementii.

> Leszku, czy moglbys jakos ustosunkowac sie do tych informacji?

No no no widzę ze weszłaś w bliski kontakt z Panem Zbyszkiem ;) , ciekwae
dlaczego o tym programie w I wiemy dopiero po 2 tygodniach ;))) no i te
amerykńskie badania wow skąd on to ma ;)))

Slawek

66. Data: 2004-01-19 21:11:53

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście, a powód dominacji USA to temat na inną grupę, gdyż z dietą nie
> ma nic wspólnego, choć kilku wybitnych ludzi w branży deklaruje swój
> wegetarianizm :-)

Masz jakies dane procentowe? A poza tym, czy to ze kilku znanych
programistow jest gejami o czyms swiadczy?

> [...]
> względu na to ile osób pracuje nad zadaniami i jakiej tej marchewki użyje.
> Więc raczej piszesz w tym wypadku o dominacji wyłącznie amerykanów...

no nie bardzo, ojcem ( a raczej matka) programow sterowanych bezposrednio
ludzkim glosem jest francuzka, ktora w ojczystym kraju jako propozycje na
zycie otrzymala kursy sekratarsko-ksiegowe, bo byla inwalidka na wozku. W
USA nikomu to nie przeszkadzlo ze jest inwalidka, zostala szefowa zespolu i
zarabiala tyle, ze juz chodzi z jedna kula. Czy to ze ta wspaniala kobieta
jest inwalidka o czyms swiadczy?

> Jak
> już pisałem zdarza się, że wśród tych wybitnych "kucharzy" są
wegetarianie,
> co jest ciekawostką...

sa rowniez chinczycy, geje, izraelici, fetyszysci, jechowi itd itp, i oczym
to swiadczy?

> A gdzie czytałeś o dominacji informatyków indyjskich? podaj linka, bardzo
> ciekawe i wkrótce kto wie...

no to akurat nie ja to mowilem :)))))

> Firmy, które coraz częściej zatrudniają informatyków z indii (szukają ich
> wręcz), bo okazało się, że są lepsi od kolegów z innych państ, ciekawe....

tak samo jak wszystkich innych i nie zaleznie od wiary, koloru skory,
preferencji seksualnych, koloru oczu, dlugosci wlosow czy plci. Wazne jest
tylko co potrafia.
Masz jakies dane o tym rozpaczliwym poszukiwaniu wlasnie hindusow? I jezeli
tak, to z jakiej grupy etnicznej sie wywodza, bo jako specjalista
hinduistyczny napewno wiesz ze Indie to zlepek narodowosci, kultur, wiar. I
jest bardzo wielu Hindusow ktorzy nie tylko nie padaja na kolana przed
krowami ale rowniez je jedza ;).

> Po co mieszasz pojęcia, nikt nie twierdzi, że nagle w Indiach cuda się
> dzieją,

i znowu; nie ja tak twierdze!

>ustrój wywrócony, firmy stają się potęgami globalnymi.
> Jedynie hindusi jako pracownicy okazują się być lepiej wykwalifikowani,
> sprawniej myślący(?)

nie licza sie opinie, wazne sa fakty, a jakie sa fakty? Indie przegrywaja z
Chinami wyscig o dominacje na rynku produktow bardzo tanich i rownie
nedznych jakosciowo. Wystarczy porownac wyniki ekonomiczne tych panstw. Jako
przyklad warto popatrzec na produkcje samochodow wobu krajach. Indie po
ponad 40 latach produkuja ciagle nie sprzedawalny poza indiami zlom, W
Chinach Mercedes buduje zaklady ktore beda produkowane na rynek azjatycki.
Czy mozna wyciagnac z tego wniosek ze Chinczycy najwieksi pozercze swinek na
swiecie sa lepsi od Hindusow modlacych sie do krow?

>od swoich kolegów, co niestety nie przekłada się na
> ustrój gospodarczy, bo nie jest to takie proste jak Ci się wydaje.

gdyby ekonomia byla prosta, to laureaci Nobla z ekonomii nie wyklazali by
tez sprzecznych ze soba!

Jurek

67. Data: 2004-01-19 21:32:24

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niestety ale z tą natychmiastową śmiercią jest różnie,
> taśma się kręci a w takiej fabryce najważniejszym
> parametrem jest wydajność.

w regionie gdzie mieszkam, zamknieto nie dawno rzeznie bo zwierzeta za dlugo
oczekiwaly na uboj(!), normy w UE jezeli chodzi o uboj sa bardzo ostre (to
ze sa jeszcze tacy ktorzy ich nie przestrzegaja to inna sprawa), wreszcie
wzieto sie ostro za warunki w jakich odbywa sie transport zwierzat. A wiec
czynnik ekonomiczny jest bardzo wazny, ale na szcvzescie bardzo wielu ludzi
zrozumialo ze zwierzeta hodowlane to nie "cegly" i w ineresie konsumlentow
lezy jak najlepsze traktowanie zwierzat ktory sial natury skoncza na
talerzu.

> Dla ciekawości sprawdziłem: np F-004 ze strony
> http://www.geocities.com/Eureka/Concourse/3967/sporl
ea.htm
> jest wykonany z ciemnej foczej skóry a małe są białe.

no coz glupota ludzka nie zna granic, zabijanie dzikich fok dla tluszczu i
jak sie uda dla skory, jest niszczeniem zasobow naturalnych(zwierzat dziko
zyjacych), ktorych czlowiek nie byl i nie jest w stanie rozsadnie
wykorzystac. Jest to najczesciej rabunek na mala lub bardzo duza skale.

> 90% soi w USA jest hodowane na paszę, to jest tylko
> mit że wegetarianie objadają się soją i dla tego trzeba
> jej tyle uprawiać,

no to sie mylisz , bo jak juz kiedys powiedzialem bylem w pewnym okresie
mojego zycia wybrakowanym wege, i: mleko z soji, desery z soji, kotlety z
soji, cale mnostwo wyrobow udajacych mieso z soji, ciastka z soji itd itp. A
wiec soja jest pokarmem dla zwierzat , ale rownie dla wegetarian. Kukurydza
jest pokarmem dla zwierzat , ale ludzie spozywaja tego ogromne ilosci.

>85% wszystkich ziem uprawnych
> w USA używane jest do produkcji paszy

co zaliczasz do ziem uprawnych? czy sa to tez gigantyczne pastwiska
pokrywajace pld-pld-zach czesc stanow?

> To prawda tak się zaczęło, ale po pogromie Indian
> jednak nie odrodziło się dzikie życie, ludzie zachodniej
> kultury się nie zmienili mentalnie od tamtej pory

i okazalo sie ze brak bizonow bardzo zle wplynal na olbrzymie obszary
stepowe poludniowych stanow.

> A może się kiedyś wszyscy pogodzimy i zrobimy
> robakom i szczurom 'niespodziankę' ;)

akurat w to warto wierzyc, ale podzialac tez nie zaszkodzi

> [...]
> a wierzę, że jest to możliwe. Może kiedyś uda nam się
> pozbyć antagonizmów, bo przyznać muszę że rozmowa

jak mozna spokojnie "pogadac" to okazuje sie ze nie jest az tak zle jak sie
wydaje na pierwszy rzut oka

Jurek

68. Data: 2004-01-19 23:08:51

Od: "Adamo 2." <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

> no nie bardzo, ojcem ( a raczej matka) programow sterowanych bezposrednio
> ludzkim glosem jest francuzka,

Wyjątki potwierdzają regułę, akurat sporo nazwisk polskich znajdziemy wśród
wybitnie zasłużonych dla całej gałęzi IT, ale było o dominacji, a nie
wyjątkach.

> wegetarianie,
>
> sa rowniez chinczycy, geje, izraelici, fetyszysci, jechowi itd itp, i
oczym
> to swiadczy?

Nie słyszałem o sławnych jechowych fetyszystach w tej branży, masz na myśli
Billa Gatesa? ;-)
Wegetarianinem już był, to i pewnie jechowym fetyszystą też?? ;))) (z Chin
zapomniałem dodać)

> tak samo jak wszystkich innych i nie zaleznie od wiary, koloru skory,
> preferencji seksualnych, koloru oczu, dlugosci wlosow czy plci. Wazne jest
> tylko co potrafia.

Nie twierdzę nic innego, jedynie, że hindusi są bardzo wysoko oceniani przez
specjalistów z branży!

> Masz jakies dane o tym rozpaczliwym poszukiwaniu wlasnie hindusow?

Mam informacje z firm, z którymi dane mi było współpracować, gdzie hindusi
zdobywają wysokie stanowiska, są bardzo cenieni i stawiani często za
przykład innym.

> I jezeli
> tak, to z jakiej grupy etnicznej sie wywodza, bo jako specjalista
> hinduistyczny napewno wiesz ze Indie to zlepek narodowosci, kultur, wiar.

Nie jestem specjalistą hinduistycznym, nie wiem o czym teraz piszesz i nie
obchodzi mnie wcale ich kultura ani wiara, nie mam na to czasu ani chęci.

> jest bardzo wielu Hindusow ktorzy nie tylko nie padaja na kolana przed
> krowami ale rowniez je jedza ;).

A co to ma do rzeczy czy padają na kolana przed księżycem czy krzyżem? Czy
jedzą krowy czy foki?

> i znowu; nie ja tak twierdze!

Nikt tak nie twierdzi, ale Ty sugerujesz, że jest inaczej...

> [...]
> Chinami wyscig o dominacje na rynku produktow bardzo tanich i rownie
> nedznych jakosciowo. Wystarczy porownac wyniki ekonomiczne tych panstw.

Znowu mieszasz pojęcia, nie interesuje mnie gospodarka indii!!! Nie wiem
jaki dokładnie tam ustrój panuje, kto jest przy władzy i nie obchodzi mnie
to zupełnie! Jednak kilka globalnych korporacji inwestuje wręcz w
szkolnictwo w indiach, aby wykształcone osoby wysysać z tego kraju, co też
nie robi dobrze państwu samemu w sobie, ale to mnie nie obchodzi!!!
Napisałem jedynie, że wiele firm zwróciło uwagę na hinduskich informatyków,
ponieważ np. w firmie w której pracowałem przeprowadzono w USA przy naborze
pracowników (ok. 30 miejsc jak się nie mylę) test kompetencyjny polegający
na wykonaniu określonych zadań. O pracę starało się kilku hindusów. Jak
myślisz na ponad sto osób starających się o pracę kto wypadł najlepiej?
Pomogę Ci, w pierwszej dziesiątce byli wszyscy hindusi, w tym najlepsza
trójka to oczywiście hindusi. Dokładnych liczb nie pamiętam, to nie istotne,
w każdym razie to nie jest jedyny ani nawet znaczący cokolwiek przykład,
jednak śmiem twierdzić, że w tym coś zwyczajnie jest...

> [...]
na
> swiecie sa lepsi od Hindusow modlacych sie do krow?

Znowu o gospodarce... wydaje mi się przy tym, że nie masz pojęcia o
przyczynach tego stanu rzeczy;)))

Pozdrawiam,
Adam

69. Data: 2004-01-19 23:14:02

Od: " annaklay" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

slawek <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> dlaczego o tym programie w I wiemy dopiero po 2 tygodniach ;))) no i te
> amerykńskie badania wow skąd on to ma ;)))

W tej chwili jestem w podobnie bliskim kontakcie z toba:-)
Informacja o badaniach byla juz kilkanascie tygodni temu podana na grupie
dyskusyjnej OSBO.
Ja sobie tylko dokladniej wiadomosc sprawdzilam, coby sie nie pomylic.

Informacja wisi na tamtej grupie juz dosc dawno i ty o niej rownie dawno
wiesz.
Moze jednak skontaktuj sie z redaktorami audycji sam i sprobuj dojsc prawdy
jak to z tym niedorozwojem dzieci na diecie opty jest. Do rodzin mozna
przeciez dotrzec i samemu sie przekonac czy to jest prawda , czy tez nie.
Jesli takie sygnaly sa i badania rowniez sa, to sprawa chyba sie trzeba
zajac w trybie pilnym, aby takich dzieci za duzo sie jednak w Polsce nie
wychowalo.
Czytalam na jednej z grup, ze pan Ponomarenko szykuje nowe normy frakcji
cholesterolowych dla opty. Beda to jakien nowe , unikalne normy swiatowe
specjalne dla Polakow.
W swietle jednak badan ktore zacytowalam (w tym Greenwood ), sadze ze
nalezaloby sie chyba jednak sprawie dokladniej przyjrzec i dowiedziec sie
jak to z ta sprawnoscia umyslowa szczurow kwasniewskiego bylo:-)

anna

70. Data: 2004-01-19 23:29:15

Od: "Adamo 2." <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
sie
> jak to z ta sprawnoscia umyslowa szczurow kwasniewskiego bylo:-)

Ależ miszcz to przewidział!, że "dziecko powinno być małe, głupiutkie, wolno
rosnąć! niskie być!"

http://glinki.com/?l=bxMY

Pozdrawiam,
Adam

kisiel MM
Oferta pracy !!! Jak robiae pieni?dze w internecie
Poznan - Pływalnia
Bueee, WBS mnie dopadl...
sory- może nie na temat - ale warto poczytać