Eskimo diet c.d.

1. Data: 2004-01-27 23:23:36

Temat: Eskimo diet c.d.
Od: " annaklay" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://niazi.com/Neurons/frmain13.htm

Pod powyzszym adresem podaje opracowanie na temat wplywu tradycyjnej diety
Eskimosow na stan zdrowia tej populacji. Chorobami czesciej trapiacymi ta
populacje sa: epilepsja, opuchniecie- obrzmienie arterii, psychozy.W
opracowaniu podano tabele porownawcze.
Genetycznie Eskimosi sa blisko spowinowaceni z rasa mongolska, ktorej
genom wystepuje w Europie w populacji Dunskiej.
Pomimo tak bliskiego pokrewienstwa genetycznego obydwie te populacje rozni
zapadalnosc na choroby cywilizacyjne. Dunczycy np. 10 razy czesciej choruja
na choroby systemu naczyniowo-krwionosnego. W diecie obydwu populacji jest
ponad 40 % tluszczu. W diecie Dunczykow przewaza jednak tluszcz nasycony.
U Eskimosow.... prosze poczytac:-)

pozdr. anna

2. Data: 2004-01-27 23:35:53

Temat: Re: Eskimo diet c.d.
Od: "aducha" <a...@r...megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

<a...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
> http://niazi.com/Neurons/frmain13.htm
przewaza jednak tluszcz nasycony.
> U Eskimosow.... prosze poczytac:-)
>
> pozdr. anna

calkowicie sie zgadzam z tym artykulem:-))))
ale znow przemycasz burzliwe tresci, np ze jak ktos je duzo blonnika tak jak
rosjanie czy pakistanczycy i malo tluszczu to zwykle dozywa do 100
lat;-))))
csiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii................;-))))
pzdr
aducha

3. Data: 2004-01-28 01:18:00

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " annaklay" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
. W diecie obydwu populacji jest
> ponad 40 % tluszczu. W diecie Dunczykow przewaza jednak tluszcz nasycony.
> U Eskimosow.... prosze poczytac:-)

325 funtów ryb rocznie. Dotyczy to północno-zachodnich Grenlandzkich
Inuitów, tak zrozumiałem.

Mam więc pytanie do Ciebie anno. Czy mogła byś opisać jakich narzędzi i
technik używali Inuici z północno-zachodniej Grenlandii dla odłowu tych ryb.
Jakie to były ryby?
Oczywiście chodzi o Inuitów pierwotnych, pływających w skórzanych kajakach,
a nie tych teraźniejszych pływających kutrami i pijących coca colę i wódę.

Pozdrawiam
Leszek

4. Data: 2004-01-28 01:27:16

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aducha" <a...@r...megapolis.pl> napisał w wiadomości

> calkowicie sie zgadzam z tym artykulem:-))))

???????

> ale znow przemycasz burzliwe tresci, np ze jak ktos je duzo blonnika tak
jak
> rosjanie

Nie obrażasz czasami Gruzinów? Oprócz Gruzinów na terenie byłej ZSSR
długowieczne są jeszcze (wg Tombaka) plemiona syberyjskie, które piją wodę z
lodu, ale w życiu nie widzieli błonnika.
Co do Gruzinów, to (powtarzam się :))) kiedy byłem w Gruzji, przewodniczka
tłumaczyła, że odżywiają się najgorzej na świecie, tylko tłuste szaszłyki,
sery, jajka, śmietany i popijają winem. Sam też jadałem tam szaszłyki i
żadnego błonnika na oczy nie widziałem. Aha, kiedy chciałem kupić winogrona
z ogródka, to gospodarze uśmiali się. Oni tego nie jedzą, tylko piją :)

czy pakistanczycy

Chodzi o Hunzów zapewne.

i malo tluszczu to zwykle dozywa do 100
> lat;-))))
> csiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii................;-))))

A może by tak trochę pomyśleć i geografii pouczyć się :))))

Pozdrawiam
Leszek

5. Data: 2004-01-28 13:06:03

Od: "aducha" <a...@r...megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
winogrona
> z ogródka, to gospodarze uśmiali się. Oni tego nie jedzą, tylko piją :)

no i swietnie ale co to ma wspolnego z obrazaniem Gruzinow?
nie ma Rosjan, ktorzy odzywiaja sie wysokoblonnikowo i dozywaja 100?

> czy pakistanczycy
>
> Chodzi o Hunzów zapewne.

mieszkaja w autonomii ale na terenie Pakistanu stad uzyte pakistanczycy ( na
tej zasadzie to powinnismy uzywac iranczycy pakistanscy,pusztowie
pakistanscy, pendzabczycy pakistanscy itd)

> i malo tluszczu to zwykle dozywa do 100
>
> A może by tak trochę pomyśleć i geografii pouczyć się :))))

hmmmmm, a moze by tak pomyslec i zastanowic sie nad zmiana grupy np na
pl.rec.wycieczki.osobiste? i zastanowic sie nad tym na ile jestes w stanie
ocenic moja znajomosc geografii?

aducha

6. Data: 2004-01-28 16:13:00

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

aducha w wiadomości news:bv8c57$2adv$1@mamut.aster.pl pisze:

> hmmmmm, a moze by tak pomyslec i zastanowic sie nad zmiana grupy np na
> pl.rec.wycieczki.osobiste? i zastanowic sie nad tym na ile jestes w
> stanie ocenic moja znajomosc geografii?

No przeciez byl na wycieczce w Gruzji. Z przewodniczka!

7. Data: 2004-01-28 21:34:09

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:bv8n07$4tc$1@absinth.dialog.net.pl...

> No przeciez byl na wycieczce w Gruzji. Z przewodniczka!

Przewodniczka była tylko w autokarze na wycieczce w góry. Nic więcej :)

Pozdrawiam
Leszek

8. Data: 2004-01-28 21:44:50

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aducha" <a...@r...megapolis.pl> napisał w wiadomości

> no i swietnie ale co to ma wspolnego z obrazaniem Gruzinow?
> nie ma Rosjan, ktorzy odzywiaja sie wysokoblonnikowo i dozywaja 100?

Jasne, że nie. Rosjanie odżywiają się wysokoprocentowo, a nie
wysokobłonnikowo :) Jakoś też nie słyszałem, żeby Rosjanie słynęli z
długowieczności. Raczej z kiepskiego wyglądu i alkoholizmu.

> mieszkaja w autonomii ale na terenie Pakistanu stad uzyte pakistanczycy

Informacja bardzo myląca, wszak nie wszyscy Pakistańczycy słyną z
długowieczności.

> [...]
> pakistanscy, pendzabczycy pakistanscy itd)

> hmmmmm, a moze by tak pomyslec i zastanowic sie nad zmiana grupy np na

Po co cytujesz bzdury?

i zastanowic sie nad tym na ile jestes w stanie
> ocenic moja znajomosc geografii?

Po tym co zacytowałaś?

Pozdrawiam
Leszek

9. Data: 2004-01-28 22:06:52

Od: "Ada" <a...@r...megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> długowieczności. Raczej z kiepskiego wyglądu i alkoholizmu.

> Informacja bardzo myląca, wszak nie wszyscy Pakistańczycy słyną z

ok. mea culpa, bede bardziej konkretna. mieszkancy autonomii polozonej w
polnocnym Pakistanie

> Po co cytujesz bzdury?

ze niby ciebie cytuje to sa bzdury?
prosze bardzo....

> i zastanowic sie nad tym na ile jestes w stanie
>
> Po tym co zacytowałaś?

no bo nadal nie rozumiem co maja wspolnego Gruzini z Rosjanami?

pzdr
aducha

10. Data: 2004-01-28 23:26:08

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ada" <a...@r...megapolis.pl> napisał w wiadomości

> ze niby ciebie cytuje to sa bzdury?
> prosze bardzo....

Cytujesz bzdury ze strony www i zachwycasz się nimi.

> no bo nadal nie rozumiem co maja wspolnego Gruzini z Rosjanami?

Facet na stronie napisał:
"Yet in some parts of Russia and northern Pakistan, people commonly live to
be 100"

A Ty napisałaś:
"np ze jak ktos je duzo blonnika tak jak
rosjanie czy pakistanczycy".
Nie wiem, czy Hunzów można nazwać pakistańczykami, ale Gruzinów Rosjanami na
pewno nie można.
Czy może gościowi chodzić o inne narodowości? Raczej nie. Czy są jakieś inne
narodowości w których ludzie ZWYKLE żyją do stu lat?

Pozdrawiam
Leszek

Mielenie zboża
dieta kategoniczna
Osłabienie na Atkinsie
Mój Plan B (Operacja Żołądek To Nie San Francisco)
Jak tu schudnąć kiedy wszędzie naokoło...