Re: Etiopia

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Fri, 30 Aug 2019 17:23:04 -0700 (PDT)
Subject: Re: Etiopia
From: j...@o...pl

W dniu środa, 28 sierpnia 2019 20:21:10 UTC+2 użytkownik gazebo napisał:

> oni cos robia, Polacy nic
>
> --
> gazebo

Polacy, gazebo, zrobili w tym temacie najprawdopodobniej najwięcej na świecie,
a już na pewno w Europie.
Nie pamiętam danych, możesz być może znaleźć je w i-necie, ale pamiętam
meritum, czy konkluzję, jak kto woli to nazwać.
Otóz po wojnie w Polsce lesistość wynosiła 20%, a na ten czas mamy 30% lesistości.
Nie wiem, czy w którymkolwiek kraju na świecie po roku 45 lesistość wzrosła,
ale chyba w żadnym o 50%, a już na pewno w żadnym europejskim.

I taki sukces, Gazebo, zawdzięczamy polskim gajowym, którzy po 45' nie dali się
złamać komunistycznym łupieżcom i kultywowali programy dbania o lasy wbrew
powszechnemu naciskowi tychże; po prostu była i jest to ostoja dawnej kultury
gospodarczej i politycznej, niekoniecznie nastawiona na krótkotrwały zysk
(zrozum też dobrze, że takim zyskiem nie był zakaz wycinania kornikowych drzew
w Puszczy Białowieskiej, bo to czyste marnotrawstwo, ale nie ze wszystkim PIS
może jeszcze walczyć, także w sprawach politycznych, jak choćby wytoczenie
procesu przestępcy B. Komorowskiemu za działania przeciwko Panu Sumlińskiemu,
i nie we wszystkich może mówić prawdę, jak choćby o zabójstwie Andrzeja Leppera itp.
sprawach).

Ty, Gazebo, nadal nie zdajesz chyba sobie sprawy, że w wielu dziedzinach
jesteśmy przodującym krajem i nawet śmiem twierdzić, ze ogólnie najwspanialszym,
mimo zajadłej ekipy sprzedawczyków, którzy przez całe dzieje są dziegciem nas
nękającym.

jacek