Re: Eukaliptus australijski

1. Data: 2002-02-13 18:12:30

Temat: Re: Eukaliptus australijski
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"gieka" <g...@p...pl> wrote in message news:a4e0b4$gss$1@news.tpi.pl...
> Eeeeee
> No duze to fakt.
> Ale tez bez przesady.
> A pytam poniewaz zainteresowala mnie oferta z linku ponizej.
> http://strony.wp.pl/wp/wspanialeogrodymaryli/prod01.
html

Czyli chodzi o Eucalyptus neglecta, ktory wyrasta do 5m.
A najwyzsze drzewo swiata to Eucalyptus amygdalin.
Nie rozumiem tylko skad takie glupie tlumaczenie
"eukaliptus australijski"? Wszystkie eukaliptusy sa z Australii
lub Tasmanii.

Poszukalem troche i wydaje sie, ze z ta mrozoodpornoscia
nie jest az tak rozowo. Niewatpliwie bardziej odporny niz inne
eukaliptusy, ale Amerykanie pisza o strefie 7, podczas gdy
jesli chodzi o mrozy, to w Polsce jest 5-6. A w strefie 5, jak
gdzies jest napisane, korzenie potrafia czasem przetrwac zime.
Moze jak na balkon to OK?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

2. Data: 2002-02-14 08:11:22

Od: "gieka" <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki !
Rozjasnia sie :-)))))
Postanowilem zaryzykowac i zakupic, ale najpierw chcialem sie przyjrzec
sadzonkom. I stad to pytanie gdzie wawie mozna by to dostac.
A po za tym faktycznie mam spory balkon. 8 m w kwadracie i jakies 3.5 wys bo
to ostatnie pietro z zadaszeniem.
I jeszcze skusila mnie ta "odstraszalnosc" owadow. Jak jest z czyms takim
naprawde, moze ktos wie ?

Pozdrawiam
gieka

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> napisał w
wiadomości news:tXxa8.158$ES4.142586@newsfeed.slurp.net...

3. Data: 2002-02-15 18:23:47

Od: "Piotr Soczyński" <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gieka" <g...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> to ostatnie pietro z zadaszeniem.
> I jeszcze skusila mnie ta "odstraszalnosc" owadow. Jak jest z czyms takim

Hoduje Eucalyptus gunnii .
Faktycznie odstrasza komary .
Przez zime stoi w cieplym pomieszczeniu .
W styczniu wypuscil duzo nowych galazek .
Regularnie jest przycinany i po 2 latach ma ok 60 cm .

Pozdrawiam
Piotr

Re: zaprojektowanie ogrodu
szklarnie