FAQ przeczytaj koniecznie

1. Data: 2004-10-27 21:10:20

Temat: FAQ przeczytaj koniecznie
Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Przypominam, że istnieje FAQ pl.rec.robotki-reczne i warto do niego
zajrzeć, zwłaszcza jeśli się jest tutaj po raz pierwszy.
FAQ pl.rec.robotki-reczne:

Przypominam także, że istnieje FAQ pl.internet.pomoc, a w nim odpowiedzi
na wszelkie pytania związane z usenetem, netykietą, konfiguracją
czytników itp. problemami. Pod tym adresem znajdziecie również tekst na
temat dobrego zadawania pytań w usenecie. Polecam szczególnie osobom,
które korzystają z grup dyskusyjnych od niedawna, a zwłaszcza tym, które
to robią przez bramki news.
FAQ pl.internet.pomoc
http://evil.pl/pip/

Julita
--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl

FAQ pl.rec.robotki-reczne:

1. Data: 2004-10-27 21:14:11

Temat: Re: FAQ przeczytaj koniecznie
Od: "Ewa" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Domyslam sie, ze to do mnie...
Ale w FAQ nie jest nic napisane, ze posty czasem dochodza z godzinnym
opznieniem... Wiec badz bardziej wyrozumiala, przeciez nikt zlosliwie nie pisze
10 postow na jeden temat. A chyba nie chodzi o to, by teraz rozpetac dyskusje
na temat netykiety itd...

Pozdrawiam,
Ewa.

1. Data: 2004-10-27 21:30:29

Od: Grazyna <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa wrote:

> [...]
> 10 postow na jeden temat. A chyba nie chodzi o to, by teraz rozpetac dyskusje

Pewnie, ze nie o to chodzi:-)
Kolezanka po prostu udziela informacji nowym na grupie:-)))

Grazyna

1. Data: 2004-10-28 08:04:42

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa wrote:
> [...]
> 10 postow na jeden temat. A chyba nie chodzi o to, by teraz rozpetac dyskusje

To nie tylko do Ciebie, ale do wszystkich osób nowych na tej grupie.
Informacje o FAQ pojawiają się regularnie, sprawdź w archiwum.
O netykiecie się nie dyskutuje, tylko ją stosuje (np. odpowiadając pod
postem, a nie nad). Jestem wyrozumiała, bo gdybym nie była, to
rozpętałabym wojnę, a nie podała na talerzu gotowych informacji.
Przygotowanie FAQ zajmuje sporo czasu (w tym wypadku mojego prywatnego
czasu) i nie robi się tego na zasadzie "sztuka dla sztuki", ale po to,
żeby unikać takich sytuacji jak wczoraj (seria dziewczyn wysyłających
posty po 3 razy, bo nie rozumieją zasady działania usenetu).

Ze względu na wyjątkowo dużo nowych w ostatnim czasie podałam też adres
do FAQ pip, bo właśnie tam znajdziecie wszystkie informacje o
netykiecie, wysyłaniu postów, konfiguracji czytników i odpowiedzi na
pytanie, dlaczego posta nie widać (zajrzałaś tam?). Jest to strona, z
którą naprawdę powinien się zapoznać każdy użytkownik usenetu i nie jest
to żadna złośliwość.

Nie oskarżaj mnie o jakieś dziwne postawy, ponieważ mogłabym to wszystko
zostawić i dać sobie spokój zamiast tracić czas na takie rzeczy i
jeszcze tłumaczyć niektórym, dlaczego coś im nie działa. Jakoś nie widzę
wielkiej armii chętnych do pomocy.

Julita

ps. do zorientowanych: nowa wersja FAQ już wysłana, niedługo powinna się
pojawić :)

J.

1. Data: 2004-10-28 08:30:58

Od: "Ewa" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wielkiej armii chętnych do pomocy.
>
> Julita
>
> ps. do zorientowanych: nowa wersja FAQ już wysłana, niedługo powinna się

Przeciez o nic Cie nie oskarzam, ale skoro tracisz cierpliwosc to daj sobie
spokoj z praca spoleczna... Po co Ci to??
A skoro zbulwersowal Cie moj jednen nadprogramowy post to po co tworzysz
kolejny na temat FAQ skoro jak sama piszesz "Informacje o FAQ pojawiają się
regularnie, sprawdź w archiwum."

Pozdrawiam,
Ewa.

PS Naprawde poczulam sie wczoraj jak zbity kundel...

1. Data: 2004-10-28 08:58:06

Od: "Ela" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem po twojej stronie Ewa
Ja też się kiedyś tak czułam i od tamtej pory się nie wychylam.

Pozdrawiam-Carmen ,bo mieszkam blisko Zabrza.
ELA GG 5989210

1. Data: 2004-10-28 09:03:15

Od: "ewa Irys" <i...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
>
> PS Naprawde poczulam sie wczoraj jak zbity kundel...
>
> więcej wyrozumiałosci w tym posicie tez pojawiaja sie juz napisane i to po
dwa razy i jak sie czyta to newiadomo gdzie sie zatrzymac Twoj tez i nie
wiem z czego to wynika,
a praca spoleczna jest niewdzieczna i z tym musisz sie liczy - ale jestem
przekonana ze przynosi wiecej satysfakcji niz bólu
Zycze cierpliwości i zadowolenia po spadku PUSI
pozdrawiam EWA.

1. Data: 2004-10-28 12:26:19

Temat: bylo "FAQ przeczytaj koniecznie" jest 'rozwazania na temat zachowania na grupie"
Od: yenulka <a...@z...data.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa napisał(a):

> PS Naprawde poczulam sie wczoraj jak zbity kundel...

Dlaczego? Bo ktos Ci uprzejmie zwrocil uwage ze popelnilas blad? I
jeszcze podal Ci pod nos wszystkie informacje, jak ich na przyszlosc
uniknac? Ja jak zaczynalam przygode z netem to sie cieszylam ze ktos
zwraca uwage a nie opierdziela zeby mocniejszego slowa nie uzyc. A tak
jest na kilku innych grupach.

W przeciwienstwie do niektorych wspolczuje Julce, ktora nie dosc, ze
przeznacza PRYWATNY czas zeby nam zycie uprzyjemnic podsuwajac nam pod
nos zebrane w jedno miejsce adresy roznych stron, a w zamian ciagle
wszyscy maja do niej pretensje i sa dla niej niegrzeczni jak np.
"zygmunt pseudo Julka".
Jak tylko sie ktos nowy pojawi, zrobi cos niezgodnie z zasadami
netetykiety, ktos mu zwroci uwage i od razu sie zaczyna.
Niesprawiedliwosc, niszczenie milej atmosfery, zlosliwosc. Czytac sie
tego najczesciej nie da. Odzywaja sie ludzie ktorych rzadko widac na
grupie i bez sensu staja w obronie tych ktorzy blad popelnili. Ludzie,
zastanowcie sie czasami zanim cos napiszecie. Nikt wam krzywdy nie chce
zrobic tylko pokazac, ze zasada postepowania jest taka a nie inna, i wg
tej zasady nalezy postepowac.Wiadomo ze kazdy moze zrobic blad, nikt nie
jest nieomylny. Ale jesli nikt nie zwroci na to uwagi to ten blad sie
powiela i powiela. To osoby nowe maja sie dostosowac do regul panujacych
na grupie a nie reguly do nich. Osoby ktore sa to dluzej musza ciagle
"wybaczac" tym nowym ze pytaja w kolka o to samo zamiast najpierw
przejrzec archiwum grupy, ze powielaja pytania ktore raptem pojawialy
sie pare dni wczesniej, ze pisza lamiac zasady netetykiety, ktore
powinni stosowac wszyscy. A jak maja pieknie wszystko na tacy podane tak
jak w poscie Julki z namiarami na FAQ grupy i netetykiety to jeszcze
wielce obrazeni sa. Dziwny jakis ten swiat jak spiewal jeden Pan.
Dlaczego ja sie nie czuje obrazona jak ciagle czytam to samo? jak
sciagam na modemie w kolko te same posty wysylane po pare razy albo
prosby "ja tez, ja tez?" . moze tez powinnam sie pozalic ze czuje sie
jak zbity pies ze nikt sie nie stosuje do ciaglych prosb?

I jeszcze jadna uwaga na koniec. Piszesz tak:

> A skoro zbulwersowal Cie moj jednen nadprogramowy post to po co tworzysz
> kolejny na temat FAQ skoro jak sama piszesz "Informacje o FAQ
pojawiają się
> regularnie, sprawdź w archiwum."

czyli nawet nie raczylas zajrzec do linkow ktore Julka podala i nadal
nic nie wiesz o funkcjonowaniu grup dyskusyjnych.
Jak dla mnie EOT.

chyba epistola mi wyszla, ale gryzlo mnie to od jakiegos czasu i w koncu
nie wytrzymalam. teraz znowu zamilkne na pol roku:)

pzdr
yenn

--
wyrzuc to co zbedne jest

1. Data: 2004-10-28 12:42:48

Od: "Ewa" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> chyba epistola mi wyszla, ale gryzlo mnie to od jakiegos czasu i w koncu
> nie wytrzymalam. teraz znowu zamilkne na pol roku:)

Ja tez nie wytrzymam i tez napisze co mysle...
Jesli uwazasz, ze to co napisala do mnie, i w jaki sposob to bylo mile to wg
mnie grubo sie mylisz.
Po pierwsze: ZANIM NAPISALAM POST PRZELECIALAM ARCHIWUM I NIC NIE ZNALAZLAM!!!
dlatego napisalam swoje pytanie...
Po drugie: to, ze napisalam drugi, NIE WYNIKALO Z MOJEJ ZLOSLIWOSCI, o czym
zreszta napisalam, za co zreszta PRZEPROSILAM wszystkie poruszone i oburzone!!!
Komputer nie jest nieomylny! Myslalam, ze post nie poszedl, co czasem sie
przeciez zdarza!
Po trzecie: uwazam, ze nic wielkiego sie nie stalo, ze pojawily sie dwa posty
tej samej tresci. A zeby juz wszystko bylo cacy to ta ktora mnie tak
opierniczyla (sadze, ze to jakas wazna tu chyba osoba...) powinna miec
mozliwosc KASOWANIA takich postow... Od razu jak sie pojawily moje dwa
blizniacze posty, szukalam mozliwosci napisania do kogos waznego tu, zeby ten
jeden skasowal.
Wiec moze lepiej o tym pomyslec niz siedziec i sledzic forum i szukac gwozdzia,
zeby tylko miec okazje by komus... przypomniec o FAQ.. (zeby nie napisac
gorzej!!!)

1. Data: 2004-10-28 13:25:12

Od: yenulka <a...@z...data.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa napisał(a):

> Ja tez nie wytrzymam i tez napisze co mysle...

od tego sa grupy dyskusyjne zeby wymieniac poglady

> Jesli uwazasz, ze to co napisala do mnie, i w jaki sposob to bylo
mile to wg
> mnie grubo sie mylisz.

bylo bezosobowe, podala link do FAQ grupy (co czyni regularnie co jakis
czas i bardzo dobrze) i od razu do FAQ netetykiety, dajac Tobie i innym
nowym na grupie osobom pod nos, na tacy, gotowe rozwiazanie i mozliwosc
niepopelniania wiecej bledow. Z ktorego nadal nie raczylas skorzystac
chociazby po to, zeby sie dowiedziec, ze nalezy ciac cycaty.

> Myslalam, ze post nie poszedl, co czasem sie
> przeciez zdarza!

owszem, zdaza sie, dlatego dobrze jest poczytac co zrobic zeby temu
zapobiec, patrz FAQ netetykiety

> Po trzecie: uwazam, ze nic wielkiego sie nie stalo, ze pojawily sie
dwa posty
> tej samej tresci.

Wiele osob uwaza, ze sie stalo, bo takich osob ktorym sie kilka razy
"samo" wyslalo" jest wiecej, a modemowcy potem za to placa.

> [...]
> mozliwosc KASOWANIA takich postow... Od razu jak sie pojawily moje dwa
> blizniacze posty, szukalam mozliwosci napisania do kogos waznego tu,

To nie jest grupa moderowana, tylko Ty sama masz mozliwosc skasowania
wyslanego posta. Kazdy ma prawo zwrocic uwage kazdemu, Julka nie jest
porzadkowym, nie musi sprzatac po innych, robi to co uwaza za sluszne, i
uwazam ze wychodzi to grupie na zdrowie jesli chodzi o przestrzeganie
regul. To jest moje prywatne zdanie, nie mam zamiaru tu robic za
czyjegos kata czy obronce.

Wiesz, ze duze litery i nadmierna ilosc wykrzyknikow sa oznaka krzyku w
swiecie internetowym?

A skoro siedzimy tu tylko i czekamy kiedy nadazy sie okazja zeby komus
.... to ciekawe kiedy mamy czas na te wszystkie robotki, ktore potem
widac na zdjeciach ze spotkan grupowych:))

EOT, reszta dyskusji na priv, zeby nie zasmiecac grupy, jesli poradzisz
sobie z antyspamem.

pzdr
yenn

--
wyrzuc to co zbedne jest

Łucznik 834-szukam instrukcji obsługi!!!
Szukam instrukcji - Łucznik 834
stroj na Halloween - ratunku
Program
frywolitki