FILM- ile prawdy o rzeczywistości a ile fikcji?

1. Data: 2000-12-27 17:57:32

Temat: FILM- ile prawdy o rzeczywistości a ile fikcji?
Od: "hans1" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na ile filmy mogą być żródłem wiedzy o rzeczywistości i żródłem wzorców
postępowania? Czy film jest zawsze totalną fikcją, która nie ma nic
wspólnego z rzeczywistością. Chodzi mi głównie o zachowania ludzi a nie o
scenografię. Mam na myśli np. zachowania nonkomformistyczne.
hans1

1. Data: 2000-12-27 18:41:09

Temat: Re: FILM- ile prawdy o rzeczywistości a ile fikcji?
Od: Pawel Lipka <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

hans1 wrote:

> [...]
> wspólnego z rzeczywistością. Chodzi mi głównie o zachowania ludzi a nie o
> scenografię. Mam na myśli np. zachowania nonkomformistyczne.

Mysle,ze na pewno nalezy sobie odpuscic wszelkie,do bolu sztuczne,
produkcje z hollywood.
Nie ma tam zadnych wzorcow godnych nasladowania w normalnym zyciu,a
wszystko zdaje sie byc naciagane i przerysowane bardziej niz w
kreskowkach walta disneya:)
Sam trace powoli wiare w kino. Przyznam sie szczerze,ze zdarzy mi sie
czasem natrafic na jakis niskobudzetowy(choc niekoniecznie)
film,powiedzmy w telewizji regionalnej:) Takie produkcje o wiele
bardziej absorbuja moja uwage i sklaniaja do pewnych refleksji. Czesto
pozostaje pod ich wrazeniem przez dluzszy czas.
Niestety nigdy nie mamy pewnosci,ze postepowanie postaci moze byc dla
nas wzorem...nie wiemy zazwyczaj czy
film powstal tylko dlatego,ze mial ciekawy scenariusz,ale niekoniecznie
przemyslany pod katem wielu istotnych aspektow.
Tutaj filmy hollywodzkie maja ta przewage,ze zazwyczaj jest o nich
glosno...ludzie komentuja je dosc wnikliwie ...i daje to pewne
rozeznanie. Dobre filmy czasem leca na zwyklych,najbardziej dziadowskich
kanalach typu tvp1,2 i tym podobnych.
Ostatnio we Wrocku byl pokaz filmow niemieckich....very cool. Oby wiecej
takich imprez.

Pozdrawiam,
Pawel

--------
http://elita.pl/PanFlak/index.htm (projekt filmu)
http://elita.pl/pawellipka/centaur.html (najnowsza grafika 3d)
--------

CFV2: pl.soc.uzaleznienia (glosowanie)
POZEGNANIE
Prezent na Święta
did you ever see something like this ? 1917
Co to jest miłość?