Fałszywa wiosna

111. Data: 2003-12-02 09:29:03

Temat: Re: Fałszywa wiosna- nie jest dobrze
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"T.W." <t...@w...pl> wrote in
news:bqgfhh$394$2@atlantis.news.tpi.pl:

> Od ziemi toto odrasta na jakieś 5 cm minimum i dopiero z tego miejsca
> się rozgałęzia w kwiatostan, na wiosnę zweryfikuję wymiary.
> Zresztą skąd ciotka miałaby jakieś "wydziwiane" śniedki?!

Może być baldaszkowy, może być O. collinum (s. cienkolistny) - sa dosyc
podobne i oba wyst. dziko w Twoich, Ewo, okolicach. A ze oba byly
przenoszone do ogrodow, wiec czemu nie :-). Cienkolistny jest rzadszy, wiec
teoretycznie baldaszkowy ma wieksze szanse :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.
PS.
O. nanum dostalam od Cie, Boguslawie, posadzilam i rosnie... czy jesli on
jest nanum to powinien miec takie dlugie liscie?!? Niby leza na gruncie,
wiec wysokosci nie maja, ale zawsze... A moze ja go przepaslam, albo co...

112. Data: 2003-12-02 13:58:16

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Michal Misiurewicz
(...)
> Co to za roslina Onanum? :-))))
>
> Pozdrowienia,
> Michal

Jej pochodzenie łacińskie to Onus eris- chociaz niektórzy botanicy twierdzą
że to od słowa onagrus :-)
:-) Bogusław

113. Data: 2003-12-02 16:32:33

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Ewa Szczę?niak
(...)
> [...]
> wiec wysokosci nie maja, ale zawsze... A moze ja go przepaslam, albo co...

Taka jego uroda, ale kwiaty wiosną cudowne ;-)
:-) Bogusław

114. Data: 2003-12-02 17:39:40

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl>
napisał w wiadomości
-botaniczny.pl...

> Rozumiem że O.nanum jest w Twoim posiadaniu, mój od ziemi nie
odrasta na 5
> cm, powiem więcej kwiat ma przy samej ziemi, możemy sie cebulkami
wymienić
> :-)

A to mnie zaskoczyłeś!
To poważnie może NIE BYĆ baldaszkowy?!! To on w końcu odrasta czy nie
odrasta od ziemi, już całkiem głupia jestem względem tych śniedków.
Robiłam "badania porównawcze" na podstawie paru zdjęć w książkach i
uznałam drania za baldaszkowego.
Na wiosnę robię mu zdjęcia ze wszystkich możliwych stron i robimy
konsylium :-)
Wymianę jakąś chętnie, też :)

Pozdrawiam
Ewa + śniedki-UFO

115. Data: 2003-12-02 18:17:13

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w
wiadomości news:Xns94446A871DF8Fewaszczbioluniwrocpl@156.17.1.3
8...

> Może być baldaszkowy, może być O. collinum (s. cienkolistny) - sa
dosyc
> podobne i oba wyst. dziko w Twoich, Ewo, okolicach. A ze oba byly
> przenoszone do ogrodow, wiec czemu nie :-).

Ciotka mieszka raczej w Twoich niż w moich okolicach (Lubin).
Na moje pytanie, co to jest, odpowiedziała, że "takie białe kwiatki na
wiosnę". No to je wydarłam ze skalniaka typu "zdechły stegosaur" w
przestrzeni "prawie publicznej", bo na placyku należącym do pięciu
domów. I tym samym nie spodziewając się żadnych rarytasów (to były
jedne z pierwszych roślin w moim ogrodzie, ważne było, że były
zielone).
Do baldaszkowego faktycznie mi nie pasuje powściągliwość w
rozmnażaniu. Delikatnie rzecz ujmując.
A one tam rosną już 7 lat, raz przesadzane w inne miejsce, bez
podziału, bo też i nie było co dzielić.

Pozdrawiam
Ewa

116. Data: 2003-12-03 07:04:56

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"T.W." <t...@w...pl> wrote in

> Ciotka mieszka raczej w Twoich niż w moich okolicach (Lubin).

Tutaj tez wystepuja oba :-)

> Do baldaszkowego faktycznie mi nie pasuje powściągliwość w
> rozmnażaniu. Delikatnie rzecz ujmując.
> A one tam rosną już 7 lat, raz przesadzane w inne miejsce, bez
> podziału, bo też i nie było co dzielić.

Hmmm.. to by wskazywalo na cienkolistnego, bo on daje nieliczne cebule
przybyszowe. Jesli juz puscil liscie, to zobacz, jaka jest szerokosc -
baldaszkowy ma 2 do 6(8) mm z bardzo wyraznym, ostro sie oddzielajacym
bialym paskiem, a cienkolistny 1-2 mm i pasek jest rozmyty :-D
Albo moze masz jakiegos mutanta-abstynenta...
Pozdrowienia - Ewa Sz.

117. Data: 2003-12-03 07:13:48

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) wrote in
-botaniczny.pl:

> Taka jego uroda, ale kwiaty wiosną cudowne ;-)

Juz sie ciesze :-)
Tylko ta dlugosc lisci mnie nieco oszolomila, bo na obrazkach sa jakies
takie jakby krotsze...
Btw. jak u niego z namnazaniem? Cebulki sie legna, czy jest raczej oporny?
Pozdrowienia - Ewa Sz.

118. Data: 2003-12-03 07:19:17

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Ewa Szczę?niak

> [...]
> takie jakby krotsze...
> Btw. jak u niego z namnazaniem? Cebulki sie legna, czy jest raczej oporny?

Z rozmnażaniem kiepsko, bardzo oporny dopiero po kilku latach kępka :-(
:-) Bogusław

119. Data: 2003-12-03 08:48:14

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w
wiadomości news:Xns94455215562D1ewaszczbioluniwrocpl@156.17.1.3
8...

> baldaszkowy ma 2 do 6(8) mm z bardzo wyraznym, ostro sie
oddzielajacym
> bialym paskiem, a cienkolistny 1-2 mm i pasek jest rozmyty :-D
> Albo moze masz jakiegos mutanta-abstynenta...

Ani chybi mutant.
Cienkolistny nie jest drań na pewno, 8 mm jak byk.
I paskiem to ja bym tego, co on ma na liściu, nie nazwała, nawet
rozmytym.
Ot, trochę mniej jaśniejszy odcień zieleni przez środek, ale trzeba
się dobrze przyjrzeć, żeby stwierdzić tę różnicę.
A najdłuższe liście aktualnie mają ok. 10 cm.

Pozdrawiam
Ewa

120. Data: 2003-12-03 10:26:14

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"T.W." <t...@w...pl> wrote in

> [...]
> Ot, trochę mniej jaśniejszy odcień zieleni przez środek, ale trzeba
> się dobrze przyjrzeć, żeby stwierdzić tę różnicę.

No to musowo mutant :-D
Chyba, ze jakis egzot totalny, ale to b. malo prawdopodobne. Sprawdze
jeszcze w domu, bo tu nic nie mam. Zaciekawil mnie :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

Cornus kousa
Kret
Jaka to roślina ? Pomóżcie...