Fantasy dla 8 latka?

31. Data: 2006-11-14 16:18:43

Temat: Re: Fantasy dla 8 latka?
Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Borek napisał(a):

> Podejrzewam, że to w co 8-latki moga grać wygląda jak mecze nogi w
> przedszkolu - wszyscy lecą w kierunki piłki a jak ktos kopnie,
> zatrzymują się żeby zobaczyć gdzie poleciała. Reguły do najłatwiejszych
> nie należą.
Masz racje, oni w ogole za bardzo nie kumaja o co chodzi, tak
przynajmniej wyglada;-)
--

Gosia

32. Data: 2006-11-14 16:20:32

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a napisał(a):

> to odpowiedz mi na to pytanie za lat np 5 :)

Eee, nie strasz ja i tak w starchu. Kumpeli syn wpisał "dupa" i pózniej
musiała tłumaczyc 9 latkowi dlaczego ta pani lize siusiaka;-(
--

Gosia

33. Data: 2006-11-14 16:21:43

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

siwa napisał(a):

> Co chcesz wiedzieć. Mam pełen zestaw ksiąg w domu, nawet byłam
> zmuszona do grania.
> IMO możesz spokojnie pozwolić. Zaproponuj mu jak się będzie nudził, że
> z nim zagrasz. Niech zaprosi kumpli to usłyszysz. Kup kostki (empik) i
> poproś, żeby Ci pokazał.
> IMO nie warte cięzkiej arylerii. Pogra i się znudzi, jak zabronisz,
> będzie konspira.

Ufff, dzięki. Zamówie mu nawet gre, taka dla 8 latków. Kostki kupie, a
przy okazji one wszystkie kosztuja po 60 zł?

--

Gosia

34. Data: 2006-11-14 16:22:48

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

siwa napisał(a):

> Kup mu Age of Empires. Albo jak wieczorem dotrę do domu to zobaczę co
> od 7+ stoi na półce. Te gry są dość sensownie oznaczone. Bysiek teraz
> z lga ofickjalnie gra w 12+.

Juz googlam

> Zawsze do usług ;)

Zrewanzuje sie w koncu mam nadzieje;-)Daj szanse..

--

Gosia

35. Data: 2006-11-14 16:24:24

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

puchaty napisał(a):

> Te gry mają otwartą fabułę i jak ktoś
> już napisał - zależy w nich wiele od nastawienia grającego.
> Ale jeśli wszyscy grają to będzie mu głupio gdyby on jeden nie mógł.

Niby tak, ale stawiam ze w tym wieku jedynie eliminacja smok ow ich
własnie interesuje.
--

Gosia

36. Data: 2006-11-14 16:25:58

Od: Borek <m...@d...chembuddy.these.com.parts> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 14 Nov 2006 17:20:32 +0100, Gosia Plitmik <p...@o...pl>
wrote:

> Eee, nie strasz ja i tak w starchu. Kumpeli syn wpisał "dupa" i pózniej
> musiała tłumaczyc 9 latkowi dlaczego ta pani lize siusiaka;-(

Woda na młyn Romana. Internet będzie następny.

To akurat powinno się dać odfiltrować - są programy które nie pozwolą
wyświetlić tego typu stron. Ale nie znam żadnych szczegółów.

Borek
--
http://www.chembuddy.com
http://www.ph-meter.info

37. Data: 2006-11-14 16:27:28

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

siwa napisał(a):

> Kup mu Age of Empires. Albo jak wieczorem dotrę do domu to zobaczę co
> od 7+ stoi na półce. Te gry są dość sensownie oznaczone. Bysiek teraz
> z lga ofickjalnie gra w 12+.

Ty, ale to powyzej 12 rz?
--

Gosia

38. Data: 2006-11-14 17:50:57

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gosia Plitmik" <p...@o...pl> wrote in message

> Eee, nie strasz ja i tak w starchu.

nie boj sie. co mu teraz wtloczysz do glowy i wyrosnie porzadny chlopak,
to nawet te gry (ktore mu zabronisz, a on bedzie i tak gral) nie zaszkodza
tak bardzo. imo bardziej wazne jest poznac kolegow (i ich rodzicow), z
ktorymi
bedzie sie strzelal na kompie.

>Kumpeli syn wpisał "dupa" i pózniej musiała tłumaczyc 9 latkowi dlaczego ta
>pani lize siusiaka;-(

:D

iwon(K)a

39. Data: 2006-11-14 17:59:24

Od: puchaty <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik, z którą to osobą mam niestety utrudnione relacje
międzyludzkie napisał(a):

> Niby tak, ale stawiam ze w tym wieku jedynie eliminacja smok ow ich
> własnie interesuje.

Ze smokami w tej czy innej postaci człowiekowi przychodzi się mierzyć całe
życie. Ech!

puchaty

40. Data: 2006-11-14 19:33:06

Od: Jakub Szułakiewicz <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik napisał(a):

> O, byłabym bardzo wdzięczna. Rany jak ja sie uchowałam w takiej
> nieswiadomosci. Na razie z tego wszystkiego nic nie rozumiem;-(
> Qurcze, ale taki 8 latek to jednak IMo zdecydowanie za wczesnie by grał.

Czy za wcześnie - ciężko mi powiedzieć. Szczerze powiedziawszy,
niezabardzo sobie wyobrażam sesję w wykonaniu 8 latków.

Na początek - zaznaczam, że każdy, kto usiłuje opisać na czym polega RPG
wygląda jak kretyn.

"Rozgrywka" - jak już ktoś napisał - przypomina nieco wspólne tworzenie
przez graczy opowieści, jednak to tworzenie podporządkowane jest pewnym
regułom:

1. Świat, w którym opowieść się toczy, zdefiniowany jest w podręczniku
(dobrze by było, żebyś sobie taki podręcznik przeglądnęła) - w
podręczniku będzie więc wszystko, począwszy od zarysu geografii
fikcyjnych kontynentów, poprzez rys historyczny nieistniejących państw,
skończywszy na wierzeniach nieistniejących narodów i opisie
nieistniejących stworzeń.

2. Spośród graczy wyłaniany jest Mistrz Gry (o tym dalej). Każdy z
graczy (za wyjątkiem Mistrza) kontroluje w tym świecie postępowanie
jednej postaci. Postać jest dokładnie sparametryzowana (liczbowo
określona jest jej siła, szybkość, inteligencja i tak dalej), oraz
powinna być przez gracza w miarę dokładnie opisana.

3. Mistrz Gry kontroluje resztę świata - począwszy od "stworzenia" opisu
miejsca, w którym gracze się znajdują, skończywszy na kontroli osób,
które gracze spotykają.

4. Fizyka świata - wszystkie kwestie sporne (gracz strzela z łuku do
smoka - trafił, czy nie trafił? Skoro trafił, to zabił go, czy tylko
zranił?) rozstrzygane są przy użyciu zdrowego rozsądku Mistrza, kości,
parametrów postaci, i reguł zamieszczonych w podręczniku (w stylu - rzuć
kością, jeżeli wyrzucisz mniej, niż twoja umiejętność StrzelanieZŁuku,
to trafiłeś).

6. Nie można określić momentu zakończenia rozgrywki - nawet, jeżeli by
się okazało, że wszyscy gracze zginęli, to przecież ich śmierć raczej
nie będzie miała wpływu na dalsze istnienie świata. Nie da się wyłonić
spośród graczy zwycięzcy, ani też przegranego. Rozgrywka z przyczyn
organizacyjnych podzielona jest zazwyczaj na sesje, trwające zazwyczaj
3-6 godzin, jednak kolejne sesje zazwyczaj zachowują ciągłość fabuły.

Ja osobiście zacząłem grać z końcem podstawówki i gram do dzisiaj
(kończę studia). To co teraz napiszę, wynika z mojego doświadczenia.
Niezabardzo sobie wyobrażam rozgrywkę w wykonaniu ośmiolatków. (Jak już
ktoś napisał - będzie to wyglądało jak futbol przedszkolaków). RPG jest
umiarkowanie uzależniające (ale w mniejszym stopniu od gier
komputerowych), za to silnie integruje grupę graczy. Wbrew pozorom,
pomimo, że to "tylko wspólnie prowadzona opowieść", pozostaje w pamięci
pewna świadomość, że wspólnie z kolegą wyruszyliśmy na
WyprawęPełnąNiebezpieczeństw i zabiliśmy smoka. Główne obiekcje ludzi
przeciwnych tej formie rozrywki dotyczą okultyzmu i pochodnych - nie
zapominaj, że podczas gry Twój syn wciela się w postać, która być może
włada magią (niektórym to przeszkadza), i prawdopodobnie wyznaje jakichś
dziwnych bogów (to przeszkadza wielu ludziom). Jeżeli dla Ciebie stanowi
to problem, to możesz zakazać synowi gry.

Co do przemocy i zabijania - jako pozytyw powiem, że w grze raczej nie
pojawi się żaden element, którego nie wymyślą sami gracze lub też Mistrz
Gry. Jako negatyw - w grze może pojawić się każdy element, który graczom
lub Mistrzowi przyjdzie do głowy. Podczas typowej sesji gracze wyruszają
na wyprawę, by zabić smoka/złego czarnoksiężnika/uratować
króla/zniszczyć WielkieIStraszliweZło - i raczej mało prawdopodobne, aby
ośmiolatki wymyśliły coś bardziej oryginalnego, więc raczej wszystko
powinno być w porządku. Nie zapominaj jednak, że może się zdarzyć, że na
przykład po uratowaniu króla gracze wpadną na pomysł, żeby go zabić,
wypatroszyć, a głowę zatknąć na tyczkę i nieść jako sztandar. Wszystko
to leży w gestii graczy (co najwyżej Mistrz Gry może im próbować
przeszkodzić - ale Mistrz przecież wcale mądrzejszy od pozostałych nie
jest).

W Twojej obecnej sytuacji ideałem by było, gdybyś sama zrozumiała istotę
rozgrywki i w pewnym stopniu kontrolowała to, co dzieje się podczas
sesji syna. Raczej nie zabraniaj mu - bo wtedy na pewno stracisz nad tym
kontrolę. Za to spytaj się od czasu do czasu, co się stało na ostatniej
sesji - powinnaś usłyszeć coś w rodzaju streszczenia bardzo nieskładnej
książki.

--
Yakhub

Ktoś widział fim z Boratem?