Farmacja - uzyskanie dyplomu a staz

1. Data: 2004-11-15 17:22:36

Temat: Farmacja - uzyskanie dyplomu a staz
Od: "Ratberto" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam kontaktu ze studentami Wydzialow Farmaceutycznych w calej Polsce.
Interesuja mnie warunki uzyskania dyplomu i tytulu magistra.

Na naszym Wydziale Farmaceutycznym AM w Warszawie w tej chwili wprowadzono
obowiazkowy szescio-miesieczny staz w aptece otwartej jako wymog do
uzyskania
dyplomu i tytulu magistra.
Wladze uczelni podaja ze jest to zwiazane ze zmiana w ustawodawstwie.

Wg. prawa polskiego staz jest wymagany do uzyskania "Prawa do wykonywania
zawodu farmaceuty" - okresla to Ustawa o izbach aptekarskich.

Dlaczego wiec wymaga sie od nas odbywania stazu i ubiegania sie o prawo do
wykonywania zawodu farmaceuty?

Chcielibysmy sie dowiedziec czy tak samo jest na wszystkich uczelniach w
kraju.
Najbardziej interesuje nas kwestia uzyskania dyplomu bez odbywania stazu.

Tomasz i inni
studenci IV roku Wydzialu Farmaceutycznego AM w Warszawie

---

2. Data: 2004-11-15 20:07:03

Temat: Re: Farmacja - uzyskanie dyplomu a staz
Od: "Wojtek G. \(Wojtex\)" <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ratberto" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zawodu farmaceuty" - okresla to Ustawa o izbach aptekarskich.
>
> Dlaczego wiec wymaga sie od nas odbywania stazu i ubiegania sie o prawo do

Witaj
Prawo się zmieniło i teraz studia na farmacji będą trwały 5,5 lat.
Plusem jest to, że staż będzie trwał 6 miesięcy , nie będzie większych
problemów z jego znalezieniem no i status studenta podczas stażu.
Minusem oczywiście to, że będzie bezpłatny. O ile wiem szanse na jego
uniknięcie
maja tylko ci którzy skonczyli studia przed (chyba) połową 2004 roku.
Czyli wy już po nowemu.
Pozdrawiam.
Wojtex

3. Data: 2004-11-15 21:17:22

Od: "Ratberto" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witaj
> Prawo się zmieniło i teraz studia na farmacji będą trwały 5,5 lat.
Prosze zeby ktos mi podal gdzie to prawo sie zmienilo.
I jaki to ma zwiazek z wydaniem dyplomu.

> Plusem jest to, że staż będzie trwał 6 miesięcy , nie będzie większych
> problemów z jego znalezieniem no i status studenta podczas stażu.
Problemy sa nadal. Kiedys kto nie chcial pracowac w aptece to nie musial.

> Pozdrawiam.
> Wojtex

---

4. Data: 2004-11-16 11:23:18

Od: "Wojtek G. ((Wojtex)" <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ratberto <r...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:cnb6df$24rd$...@m...aster.pl...
> Prosze zeby ktos mi podal gdzie to prawo sie zmienilo.
> I jaki to ma zwiazek z wydaniem dyplomu.
Zmieniła się Ustawa o Izbach Aptekarskich Dz.U. 2003r. Nr 9 poz. 108
Nr 92 z 2004 poz 885 . Zmiany weszły w życie 1 maja 2004r.
http://www.katowice.oia.pl/index.php?opt=wiecej&id=2
33&news=1&powrot=show
Teraz od razu po studiach ma się prawo wykonywania zawodu.

> Problemy sa nadal. Kiedys kto nie chcial pracowac w aptece to nie musial.

Krótko mówiąc teraz każdy będzie musiał. Wszystkie (chyba wszystkie)
akadamie medyczne w Polsce podjęły uchwały o wydłużeniu studiów
o 6-miesięczny staż.

Wojtex

5. Data: 2004-11-16 11:49:58

Od: "apzw" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek G. ((Wojtex)" <w...@m...pl> napisał w
wiadomości news:cncnv5$83t$1@news.onet.pl...

> [...]
> Zmieniła się Ustawa o Izbach Aptekarskich Dz.U. 2003r. Nr 9 poz. 108
> Nr 92 z 2004 poz 885 . Zmiany weszły w życie 1 maja 2004r.

LOL zmiany zmianami, ale żeby zmienić tok studiów to nie jest wystarczająca
podstawa prawna. Potrzeba jeszcze kilka innych dokumentów. macie studenci
racje bijcie się o swoje.

--
Wojciech "IRenka" Olender
mailto:a...@p...pl

6. Data: 2004-11-16 12:59:53

Od: "Wojtek G. ((Wojtex)" <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik apzw <a...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cncpin$bq5$...@i...gazeta.pl...

> [...]
wystarczająca
> podstawa prawna. Potrzeba jeszcze kilka innych dokumentów. macie studenci

A co mogą wywalczyć ? Senat AM zmieniał na wniosek ministra zdrowia program
i długość studiów i nie bardzo widzę sposób żeby podważyć tą decyzję.

Pozdrawiam
Wojtex

7. Data: 2004-11-16 17:45:10

Od: "Ratberto" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> program
> i długość studiów i nie bardzo widzę sposób żeby podważyć tą decyzję.

A gdzie moge znalezc ten tekst? Czy to jest rozporządzenie MZ czy wniosek?
I czy jest on wiazacy dla uczelni w takim stopniu ze musi ona zmieniac
program studiow?

Tomek

---

8. Data: 2004-11-16 20:17:49

Od: "Wojtek G. \(Wojtex\)" <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A gdzie moge znalezc ten tekst? Czy to jest rozporządzenie MZ czy wniosek?
> I czy jest on wiazacy dla uczelni w takim stopniu ze musi ona zmieniac
> program studiow?

To nie jest rozporządzenie, tylko pismo Ministra Zdrowia.
Tu wklejam uchwałę senatu SAM:
"Senat Śląskiej Akademii Medycznej w Katowicach działając na podstawie § 61
ust. 3 Statutu Śląskiej Akademii Medycznej oraz pisma Ministra Zdrowia
NS-KCH-ZMXIII/4/04 z 2.02.2004 roku dotyczącego poszerzenia programu
studiów na kierunku farmacja o sześciomiesięczny staż w aptece jak również
stanowiska Konferencji Rektorów Uczelni Medycznych z dnia 28 stycznia
2004 roku w sprawie stażu po obronie pracy magisterskiej na kierunku;
farmacja w y r a ż a g o t o w o ś ć wprowadzenia takiego stażu."

Wojtex

Halooo Banach
seroxat
nowotwór i chemioterapia