Farsz do naleśników

1. Data: 2004-10-26 06:58:55

Temat: Farsz do naleśników
Od: "Iwona" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

w sumie odzywam się II raz, ale czytuję grupę czasem i wiem, że
macie ciekawe pomysły/przepisy.
Jeśli wątek już był to przepraszam i proszę o namiary, ale jeśli nie
to zależy mi na urozmaiceniu naleśników, które do tej pory robiłam z
białym serem lub pieczarkami.
Może ktoś się podzieli jakimiś pomysłami na urozmaicenie wyżej
wymienionych.

Dziękuję z góry.

Iwona

1. Data: 2004-10-26 07:54:40

Temat: Re: Farsz do naleśników
Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rosjanie robia nalesniki z miesem lub watrobka (albo mieszana watrobka z
miesem):
Normalne nalesniki (nie slodkie), gotujesz mieso, mielisz w maszynce i
zawijasz do nalesnika jak krokiecik. To samo z watrobka.

Ja lubie tez z serem zoltym i wszystko co popadnie (jak pizza). najlepsze sa
z serem i szynka + sos pomidorowy lub kawior czerwony lub losos + ser. Mozna
dac kurczak + ser + jajko.

1. Data: 2004-10-26 08:28:47

Od: "Iwona" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "plitkin" <p...@i...pl> napisał w
wiadomości news:clkvt0$pvj$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Rosjanie robia nalesniki z miesem lub watrobka (albo mieszana
watrobka z

Wątróbka odpada - mój mąż nie znosi.

> Ja lubie tez z serem zoltym i wszystko co popadnie (jak pizza).
najlepsze sa
> z serem i szynka + sos pomidorowy

Ale sosu chyba nie za dużo bo może wypłynąć. Szynka w kostkę
oczywiście?

Mozna
> dac kurczak + ser + jajko.

Możesz jakoś konkretniej? Nie bardzo to sobie wyobrażam.

Obsmażasz je potem?

Pozdrawiam

Iwona

1. Data: 2004-10-26 08:28:48

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iwona <a...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:clksq9$8r2$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
> białym serem lub pieczarkami.
> Może ktoś się podzieli jakimiś pomysłami na urozmaicenie wyżej

....z duszonymi porami na masle + smietana (ewentualnie troche beszamelu) i
galka
....z nadzieniem jak do pierogow ruskich
....z kasza gryczana, smietana, serem bialym i smazona cebula
....z serem bialym zmieszanym ze szpinakiem (zblanszowane swieze liscie np),
czosnkiem i posypane parmezanem
....z farszem z mielonego miesa i pomidorow i startej marchewki (duszone
wszystko)
....szynka, serem zoltym, pieczarkami i ananasem
....serem typu roquefort. orzechami i gruszkami
itd

....i na slodko

agataw

1. Data: 2004-10-26 08:44:19

Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> najlepsze sa
> Ale sosu chyba nie za dużo bo może wypłynąć. Szynka w kostkę
> oczywiście?

Nigdy nie bylas we francuskiej nalesnikarni? Polecam raz sprobowac (jakiegos
1 nalesnika nawet) - pozniej bedizesz wiedziala jak robic.
Sprobuje opisac, ale najlepiej sprobowac:
Teoretycznie robi sie to tak: bierze sie BAAARDZO duza patelnie na DUUUUZEGO
nalesnika, robi sie nalesnika, kiedy prawie juz gotowy sam srodek smarujesz
sosem, kladziesz na srodek rozdrobniona (pokrojona w cienka slomke) szynke +
ser tarty, pozniej lopatka drewniana (plastikowa) obrysowujesz ten srodkowy
kwadracik izawijasz nalsnika do srodka (tak jakby kwadrat wychodzi).
Smazysz jeszcze troche (az ser sie roztopi) i wsuwasz!

Ja robi inaczej, bo mam mala patelnie: robie nalesnika kiedy przewracam na
druga strone odrazu klade na 1 polowe szynke i ser (wczesniej ta polowke
smaruje sosem) i przykrywam druga polowa. Wychodzi polokragly. Obsmazasz z
jdnej i z drugiej strony (az sie ser roztopi) i jesz. Mozna robic operte i
td. - wg wlasnego uznania.

> Mozna
> Możesz jakoś konkretniej? Nie bardzo to sobie wyobrażam.

Z jajkiem - to raczej ten pierwszy ksztalt musi byc. Wsyzstko tak samo,
tylko na ser (na srodku) kladziesz sadzone jajko (usmazone osobno). Mozna
tak zlozyc nalesnika, zeby od gory powstala dziura prezz ktora widac
nadzienie (wtedy nie obsmarzasz od gory.

Jezeli chodzi o kurczaka - to kurczak pokrojony jak na kebab (wczesniej
usmazony, oczywiscie) + ser + warzywka jakis.
Poprostu sprobuj - to bardzo latwe, a pomysly same sie nasuna.

Mozna tez je zawijac jak Burritos - wszystko co ci przyjdzie do glowy!
Pycha!
Aha: nalesniki z maki gryczanej sa tez BARDZO dobre i lepiej sie komponuja
np. z jajkiem (IMHO).

1. Data: 2004-10-26 09:05:22

Od: "Kissek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> białym serem lub pieczarkami.
> Może ktoś się podzieli jakimiś pomysłami na urozmaicenie wyżej

- z duszonymi porami pokrojonymi w plastry z serem żółtym,
- z nadzieniem takim jak do pierogów ruskich
- z kapustą i grzybami
- z mięsem

pozdrawiam
kissek

1. Data: 2004-10-26 09:11:26

Od: emati <e...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona napisał(a):
> [...]
> białym serem lub pieczarkami.
> Może ktoś się podzieli jakimiś pomysłami na urozmaicenie wyżej

może mało wykwintnie, ale całkiem smaczne:
smazysz nalesniki a jako nadzienie wkładasz parówkę (morlinki), trchę
żółtego sera i podsmażone na minimalnej ilości tłuszczu cienko pokrojone
pieczarki, przed zwinięciem smarujesz to lekko sosem (koncentrat
pomidorowy, oregano, oliwa, czosnek, sół, pieprz) zawijasz i obsmażasz
ze wszystkich stron.
przepis może banalny, ale szybki i na prawdę smaczny.
emati

1. Data: 2004-10-26 09:17:33

Od: "olka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nigdy nie bylas we francuskiej nalesnikarni?
Ojej, ja też nie byłam!!! Co za plama! A to koniecznie powinno się być we
francuskiej naleśnikarni?

1. Data: 2004-10-26 09:22:30

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> białym serem lub pieczarkami.
> Może ktoś się podzieli jakimiś pomysłami na urozmaicenie wyżej

Witam
Zdarzyło mi się kiedyś zrobić takie naleśniki: zostało mi troszkę sosu
do spaghetti (bolognese), posmarowałam tym naleśnik, posypałam żółtym
serem, złożyłam, podsmażyłam i było pycha...
Ania

--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************

1. Data: 2004-10-26 09:32:56

Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ojej, ja też nie byłam!!! Co za plama! A to koniecznie powinno się być
we
> francuskiej naleśnikarni?

Jezeli chce sie robic francuskie nalesniki? Albo miec pojecie o ich
wygladzie?

sałatka z cebuli
śmietanka do masy ma b schłodzona?
goraca czekolada - moze ktos mi pomoze?