Re: Faszyzm nie jest wcale taki zły!

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Tue, 19 Sep 2017 19:06:25 -0700 (PDT)
Subject: Re: Faszyzm nie jest wcale taki zły!
From: j...@o...pl

W dniu środa, 20 września 2017 02:52:37 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

> Masz Jacku idealne wyczucie morfologii języka.
> Hebrajskie słowo Sanhedryn zapożyczone jest z greckiego syn-hedrion czyli
> zgromadzenie.

zapewne masz racje. ale dla mnie te slowo,
tak jak sie samo napisalo, znaczy "swieta hydra",
wiec cala etymologia, na ktorej sie nie znam,
i tak jest bez znaczenia.

ja po prostu slowa inaczej rozumiem,
i odbieram je tak, jakby byly odwiecznie tak napisane,
abym je wlasciwie zrozumial.

tak, jest to dziwne, jednak dostarcza mi wiele informacji o swiecie,
ktorych zadne, nawet najbardziej madre ksiazki, mi nie dostarcza.

oczywiscie sa ksiazki z porozrzucanymi jakby w tresci prawdami
i cala przyjemnosc czytania bierze sie stad wlasnie,
zeby te prawdy, ktore umiescil w roznych zrodlach Bog
czy Duch Swiety, wlasnie odkrywac. albo w nich sie upewniac.

pozdrawiam,
jacek