Flaki-flaczki z...kury

1. Data: 2004-10-18 15:00:54

Temat: Flaki-flaczki z...kury
Od: "Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Wlasnie dzisiaj dostalem jako "premie" w rozliczeniu za robotki slusarskie
dla pewnego gospodarza kure wiejska.No! taka juz bez lotek,pior i
wnetrznasci..Zdaje se sprawe,ze wsrod domownikow nie znajde amatoro za zadna
potrawe z kury.Nawet gdybym nagotowal dobry rosol z makaronem.Wiec wpadlem
na pomysl zrobienia sobie i byc moze jeden domownik sie zalapie ,flaczki z
tej kury.
Kure juz przekroilem na dwie polowki,dobrze- po swojemu obmylem "usadowilem
" w dosc duzym garku,zalalem wody zeby sie "utopila"zdziebko
posolilem-dodalem warzywka i na malym ogniu gotuje.Ciekawe jak taka
gospodarka -wiejska kura sie dlugo gotuje?
Moje przemyslenia co dalszego ciagu gotowania sa takie:Kiedy kura bedzie
juz w miare miekka wyjme ja -ostudze.Obiore ze skory,obiore z mieska.Skora i
kosci trafia do michy psiny.Miesko pokroje w paski i wrzuce spowrotem do
wywaru.
Wloszczyzne tj.ze 2 marchewki,pietruszkie i seler po oczyszczeniu zerte na
tarce o duzych oczhach i dodam do rosolu.Zaczne gotowac na malym ogniu.Na
pewno dodam lisc laurowy.kilka ziarenek piepszu i ziela angielskiego.Co
dalej?
O zageszczeniu pamietam ale to pod koniec gotowania.
Podpowiedzcie prosze ,co jeszcze mam dodac-zrobic zeby wyszly mijakie takie
flaczki.A! Kupilem se przyprawe do flakow,pewnie bede musial se ta przyprawa
troche doprawic.

Stanislaw z Gdanska

1. Data: 2004-10-18 15:10:04

Temat: Re: Flaki-flaczki z...kury
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Stanislaw Trepczyk napisał:

>Obiore ze skory,obiore z mieska.Skora i
> kosci trafia do michy psiny.

Nie dawaj psu kości z drobiu, nie strawi ich, mogą go pokaleczyć,
szczególnie te długie, co rozdzielają się na drzazgi. Najwyżej
wypreparuj i daj mu chrząstki, kości wyrzuć.
--
pa,BasiaBjk

1. Data: 2004-10-18 15:11:52

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
Co
> [...]
takie
> flaczki.A! Kupilem se przyprawe do flakow,pewnie bede musial se ta

Niezły zamysł, ja zamiast przyprawy do flaków, a fe, dodałabym jeszcze:
paprykę ostrą i słodką, gałkę muszk., imbir, czosek, majeranek. I będzie
pysznie :)
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-10-18 15:13:01

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> Nie dawaj psu kości z drobiu, nie strawi ich, mogą go pokaleczyć,
> szczególnie te długie, co rozdzielają się na drzazgi. Najwyżej
> wypreparuj i daj mu chrząstki, kości wyrzuć.

Jak pies niestary i nie malutki a kości gotowane, to może zjeść. Pod
warunkeim, ze przyzwyczajony do kości, ale to juz inna bajka :)
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-10-18 15:13:59

Od: "Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szczególnie te długie, co rozdzielają się na drzazgi. Najwyżej
> wypreparuj i daj mu chrząstki, kości wyrzuć.
HA! Bez obaw.Moja psina to tzw piesek "francuski"Ona tylko oblize
kosci,najwyzej "gkowki" nadgryzie a reszte zostawia.Ma to juz
wytrenowane.Gorzej z skorka.Musze jej drobno pokroic

Stanislaw.

1. Data: 2004-10-18 16:55:27

Od: "Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

.Ciekawe jak taka
> gospodarka -wiejska kura sie dlugo gotuje?
Kochani!

Gotuje ta kure juz ponad 2 godziny ,a ona ciagle twarda!
Ile jeszcze!?

Stanislaw

1. Data: 2004-10-18 17:03:37

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gotuje ta kure juz ponad 2 godziny ,a ona ciagle twarda!
> Ile jeszcze!?
>
> Stanislaw
>

> No, tak lekko licząc z dwie godzinki :-)
Proponuję, żebyś "złamał" smak rosołu z kury bardziej pod smak flakowy,
conajmniej dwiema kostkami rosołowymi wołowymi.
Do flaków z przypraw dodaję, sól, pieprz, imbir w proszku, gałkę muszkat.
świeżo startą, przyprawę "maggi", dużo majeranku. Natomiast
zagęszczam.......bułką tartą. Pozdrawiam Areta

1. Data: 2004-10-18 17:21:26

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gusiek wrote:
> [...]
> Co
>
> Niezły zamysł, ja zamiast przyprawy do flaków, a fe, dodałabym
===
Co tu się dzieje? Takiego nalotu przepisów "z torebki", jak w ostatnich
tygodniach, dawno już nie było. Widziałem gdzieś nawet, że Władysław robił
coś z knora a la Mieszko I. Ale to była chyba prowokacja.
Może przydałaby się nowa grupa, Np. "kuchnia21"? LOL

waldek
===

1. Data: 2004-10-18 17:26:24

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <A...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> coś z knora a la Mieszko I. Ale to była chyba prowokacja.
> Może przydałaby się nowa grupa, Np. "kuchnia21"? LOL

:))
A może ludziska w depresji jesiennej i niemoc mają :)
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-10-18 20:07:44

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 18 Oct 2004 18:55:27 +0200, "Stanislaw Trepczyk"
<t...@n...pl> wrote:

>.Ciekawe jak taka
>Kochani!
>
>Gotuje ta kure juz ponad 2 godziny ,a ona ciagle twarda!
>Ile jeszcze!?
>
>Stanislaw

nNo to pewnie bedzie jak z tym jajkiem na miekko....

Pierz
K.T. - starannie opakowana

Przepisy - raczej wegetariańskie
Noze japonskie - gdzie?