Flukonazol i szczepionka przeciw tężcowi

1. Data: 2003-09-30 07:24:22

Temat: Flukonazol i szczepionka przeciw tężcowi
Od: Paweł Paroń <p...@f...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy można zaszczepić się przeciwko tężcowi, jeżeli w tym czasie leczy się
Flukonazolem? Flukonazol w dwóch dawkach w odstępach 3 dni, w niedzielę
łyknąłem pierszą, w środę rano drugą, a zaszczepić się chciałbym najpóźniej
w czwartek wieczorem, na wszelki wypadek, bo w sobotę biorę udział w
maratonie rowerowym. Czy to w ogóle ma sens, czy odporność pojawia się tak
szybko po pierwszej dawce szczepionki, może lepiej odłożyć to szczepienie na
później?

Paweł

2. Data: 2003-09-30 08:20:25

Temat: Re: Flukonazol i szczepionka przeciw tężcowi
Od: "r...@o...pl" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Paroń wrote:

> Czy to w ogóle ma sens, czy odporność
> pojawia się tak szybko po pierwszej dawce szczepionki

Nie ma. Odporność pojawia się dopiero po kilku tygodniach, zaś po pierwszej
dawce może nie pojawić się w ogóle. Poza tym, czy nie byłeś szczepiony na
tężec w ramach obowiązkowego kalendarza szczepień (szczepionka DTP)?

--
pzdr
tomek

3. Data: 2003-09-30 09:03:34

Od: Paweł Paroń <p...@f...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <blbeca$sel$1@news.onet.pl>, r...@o...pl wrote:

> Nie ma. Odporność pojawia się dopiero po kilku tygodniach, zaś po pierwszej
> dawce może nie pojawić się w ogóle.

Ok, dziękuję.

> Poza tym, czy nie byłeś szczepiony na
> tężec w ramach obowiązkowego kalendarza szczepień (szczepionka DTP)?

Byłem szczepiony kilkanaście lat temu, nie wiem czy to działa tak długo. Czy
takie szczepienie może zaszkodzić?

Paweł

--
Rowerem na Północ
http://acn.waw.pl/pawelp/

4. Data: 2003-09-30 09:30:57

Od: "r...@o...pl" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Paroń wrote:

> Byłem szczepiony kilkanaście lat temu, nie wiem czy to działa tak długo.
> Czy takie szczepienie może zaszkodzić?
>
> Paweł

Więc generalnie odporność może się utrzymywać do końca życia, ale osoby
szczególnie narażone powinny się szczepić częściej. Dla osób szczepionych
najpóźniej 5 lat przed zranieniem żadne dodatkowe leczenie nie jest
potrzebne. Skoro więc byłeś szczepiony kilkanaście lat temu, to chyba
dobrze się zaszczepić, zwłaszcza jeśli dużo jeździsz na rowerze. Dla
dorosłych opracowana jest szczepionka Td. Szczepi się nią w 17. i 19. roku
życia, później zaś przypominająco co 10 lat. Zasadniczo, przy zranieniu z
ryzykiem wystąpienia tężca, stosuje się też tą szczepionkę i antytoksynę.
No i jeżeli chodzi o szkodliwość - każda szczepionka niesie ze sobą ryzyko
powikłań, ale obecne szczepionki są tak opracowywane, że trzeba mieć
naprawdę dużego pecha, aby coś poszło nie tak. Więcej osób ginie w
wypadkach samochodowych niż w wyniku odczynów poszczepiennych.
Co do flukonazolu to nie wiem (nie jestem lekażem, tylko biologiem), ale
jeżeli masz poważniejszą chorobę, to z pewnością będzie ona
przeciwwskazaniem do szczepienia - szczepi się tylko osoby zdrowe.
--
pzdr
tomek

5. Data: 2003-09-30 09:32:32

Od: "r...@o...pl" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ups, oczywiście "lekarzem" a nie "lekażem"...

--
pzdr
tomek

krwawienie wywołane pobraniem cytologii ?
Brak przeciwskazan do studiowania - Badania
Ciąża i alergia
Gdzie wedruja recepty ?
adrenalina -dzialanie